Roy en patje op avontuur in zuid-spanje - Reisverslag uit Essaouira, Marokko van roy penners - WaarBenJij.nu Roy en patje op avontuur in zuid-spanje - Reisverslag uit Essaouira, Marokko van roy penners - WaarBenJij.nu

Roy en patje op avontuur in zuid-spanje

Door: Royke

Blijf op de hoogte en volg roy

12 December 2008 | Marokko, Essaouira

(dit is een verhaal van 29 nov tm 4 dec en dat kan niet ontbreken)

Nou Patje zou ook eens niet langs komen, aangezien hij VEEl geld en nog veel meer tijd heeft voor studie ontwijkendgedrag.....

Patje ariveerde op een zaterdag en dan kun je de klok gelijk zetten met de toestand waarin we beide waren, want onze reunie moest gevierd worden. Heb hem gelijk kennis laten maken met de tapas en de Tinto de verano (rode wijn met fanta limoen) om vervolgens naar de cheap beer plaza te gaan (zo hebben Flo en ik het daar genoemd, want biertje uit fles een eurotje en een brugal-cola de beste rum die er is 3 euro) zondag was het tijd om uit te slapen, wat door de stad te lopen, lekker te eten en te genieten. Maandag had ik school en is patje de berg beklommen die we hebben in malaga. Nou zei ik dat patje studieontwijkend gedrag vertoonde, nou heb ik soms dezelfde trekjes...Maandagavond op naar het vliegveld om onze turbu superdeluxe auto op te halen.....was het bedrijf niet te vinden. na een tijd gezocht te hebben en beter op onze papieren te hebben gekeken de zaak toch gevonden, auto gepakt en je de weg af(auto koste voor drie dagen welgeteld 33.50 www.carjet.com voor geintresseerden) eerst op weg naar gibraltar waar we hebben oovernacht. Patje wilde eerst niet geloven dat je je paspoort nodig had(is een stukje Engeland), ze engels spraken, dat je ponden nodig had en dat boven op de berg familie van hem woonde. Dat laatste heeft hij zelf bewezen door netals de aapjes daar in een boom te klimmen die boven een afgrondje hingen van een metertje of 6 (luid aangemoedigd door lisa) verder dacht hij dat hij sterker was dan de berg, hij springt tegen de berg zet zich af en probeerd zich op te vangen, stuikelt rolt door wederom bijna de afgrond af. Enige wonden waren gelukkig wat schaafwondjes en wat bloed. Na even de wind gevoeld te hebben aan de top van de berg, te hebben genoten van het uitzicht en de nodige foto's te hebben gemaakt op weg naar de volgde bestemming: tarifa het zuidelijkste puntje van het Spaanse vast land, daar op het strand wat lopen spelen met handstandjes en het jumpen over hekken gingen we op weg naar cadiz een mooie zonsondergang gezien en heerlijk geeten in een lokaal pitoresk cafetje. Ohja Lisa en Roy wilde ook aapje spelen, zagen een dikke boom en hop ook op de foto.Vervolgens op weg naar sevilla waar we zouden overnachten en de dag erna de stad zouden verkennen. Mooie stad met prachtige gebouwen en mooie parken alleen vervelend veel eenrichting straatjes waardoor het een uur duurde voordat we het hostel weer gevonden hadden voordat we op weg konden naar Malaga. Ohja vrouwen krijgen van mij nooit meer een kaart in handen want lisa heeft weer eens bewezen waartoe dat leidt. Zij ons de weg wijzen een dik 45min laten om lopen om vervolgens op de zelfde plaats te eindigen. Waar zei in eerste instantie rechts zei was het stiekem links....dus toen we Lisa de keer erop vroegen wat denk jij Lisa: nog ik denk hierdoor, gingen wij de andere kant op:P
De donderdag ging snel voorbij, naar school geweest en met patje naar het vliegveld gereden.

Het volgende avontuur van Roy en patje is in januari als we naar praag gaan. Die reis hadden wij gewonnen als papa's van het jaar tijdens de intro. I'll keep you posted. (Heb trouwens vandaag een europees toetsenbord, weten we ook waar onze oude heen gaan)

Voor nu een kusje adios amigos

• 12 December 2008 - 21:14

Patje: