dieven en schappievlees - Reisverslag uit Essaouira, Marokko van roy penners - WaarBenJij.nu dieven en schappievlees - Reisverslag uit Essaouira, Marokko van roy penners - WaarBenJij.nu

dieven en schappievlees

Door: Royke

13 December 2008 | Marokko, Essaouira

De dagen beginnen te tellen en de reis zit er bijna op en dan begint het echte leven weer. De slechte economische berichten beginnen hier ook binnen te druppelen en blijf je liever weg....

Nou hier ist leven nog heel goed, gisteren in de zon ontbeten, op het strand gezond en vandaag lekker langs het strand gelopen en naar een basketbalwedstrijd geweest van de Marocaanse topliga essaouira tegen rabbat de nummers 1 en 2 tegen elkaar. Helaas hebben wij, ja je moet een team keizen he, verloren. Maar de sfeer is gigantisch tijdens zo een wedstrijd. dik 1000 gekke marocanen in een veel te kleine, oude en vervallen sporthal op elkaargedrukt en alleen maar lawaai maken. Geweldig!

Nou kwam ik gisteren binnen in het hotel, ging Rachid net eten en ik moest en zou meeeten. We hadden schappievlees (van het slachtfeest van dinsdag dus ook nog hallal) met vijgen, stokbrood en heerlijke saus. Alleen viel het schappievlees bij mij zwaar dus heb er de hele dag van kunnen genieten:S

Ohja ik ben weer bestolen.....ik zat heerlijk te ontbijten, op mijn zonnenterras boven het hotelletje. Justje, thee, stokbrood, pannekoekje, jam en honing. Heerlijk in de zon zou je denken, niet dus daar kwamen de eerste dieven: wespen bah eerst en toen 2 en toen VEEL. Ik mijn spullen pakken en hop binnen zitten, maar ik kon niet alles dragen in een keer. ik draai me om, wil de rest gaan halen komt er een echt focking grote zeemeeuw op mijn heerlijk ontbijtje afgevlogen, pik de dief en mijn pannenkoek en een deel van de boter. Stelen mensen niet van me doen de dieren het...heb meteen de aanval ingezet en hem bekogelt met stokbrood en mijn theelepeltje en weg was die de dief

Nou morgen nog wat uitrusten en nog een keer de Hamman in en dan maandag rond de middag naar Marrakesh, hoteletje zoeken en wat shoppen en dan ben ik dinsdagavond weer in Nederland en sta ik donderdag weer in een van de gezellige kroegen van Breda. Dus voor nu slaap lekker en tot donderdag in de stad en o wee als jullie er niet zijn!!

Kus Roy

• 16 December 2008 - 12:25

Dessie Kloosterziel:

heey heey,
    jij bent donderdag alweer in Breda... oke ik moet stiekem toegeven dat ik daar wel weer jaloers op ben. doe iedereen de groetjes van me en drink er een van me ;)
    xxx
    des

• 16 December 2008 - 15:24

Lennaert:

Hey Harry,

Klink allemaal als een chill leventje daar! Ohh vooral die Hamman klinkt erg goed. Zitten hier zoveel Marokkanen, maar nee hoor het goede van Marokko houden ze daar! Nou jah wij hebben de thermen voor €150 per dag, verschil moet er zijn he. Hier allemaal rustig, ik heb pfeiffer dus de afgelopen weken waren erg saai. Ondanks de financiele crisis ga ik donderdag een paar dagen naar Ierland. FF die gekke Otto opzoeken. Dus stappen donderdag wordt lastig. Hey ouwe we bellen snel!