Rare jongens die Vietnamesen!! - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van roy penners - WaarBenJij.nu Rare jongens die Vietnamesen!! - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van roy penners - WaarBenJij.nu

Rare jongens die Vietnamesen!!

Door: Royke

Blijf op de hoogte en volg roy

17 Februari 2010 | Vietnam, Nha Trang

Na drie dagen Hoi An, vanmorgen om 5 uur aangekomen op het busstation van Nha Trang (kustplaatsjen richting zuid-vietnam) Vertrokken om gisteren 18.00 dus we hadden er flink wat uurtjes op zitten. Voordeel was wel dat we een slaapbus hadden die bijna geheel kon worden plat gemaakt. Ik was als een van de weinigen tegen de bus vanwege eerdere slechte ervaringen, maar kon niet anders. Achteraf bekeken was ik ook weer degene die de bus wel relaxt vond en de andere die de bus wilde nemen niet hahaha. Maar prima geslapen ookal was 5 uur wel heel vroeg!

Meteen op weg naar het guesthouse waar nog alleen de nachtwaker was en die zei is Full...toch maar de manager gebeld omdatb we "gelukkig! hadden gereserveerd, na 2 uur wachten bleek dat we niet in het hotel konden, maar ze had wel iets anders geregeld. We slapen nu met zijn 5en op 1 kamer met 3 grote bedden dus das ook prima. De prijzen zijn hier door dat nieuwjaar wel verdriedubbeld dus betalen nu 62 dollar voor 1 kamer. Maja je moet wat en zitten wel meteen aan het strand en bij alles in de buurt.

Aangezien we toch wakker waren zijn Simon, tracey en ik maar meteen op onderzoek uit gegaan en wat geeten. Er gaat dus weer gedoken worden voor het eerst in vietnam, het word morgen of de dag erna ligt een beetje wat de anderen gaan doen. Maar het zijn ochtend duiken 7 uur verrekken en dan om 1 terug dus dan nog de hele dag.

Verder was Hoi Ann een leuk stadje, beter dan Hue vond ik. Het eten viel wel heel erg tegen tot de laatse dag waar elsa en ik een super maaltijd hebben gehad! Els had een pizza met allemaal verse spullen en een krokant kostje en ik varkenshaajes in bacon gerold met gewokte groente en aardappelpuree overgoten met een peper bosbessen sausje hmmmm. Om het lot te tarten toch ook een toetje besteld en bleek ook nog eens de beste Crepe te zijn die ik tot nu toe heb gehad. Dus met een voldaan gevoel gingen we weg, verdrietig omdat we de dag erna er niet meer konden eten. Jullie zullen wel denken: Wat een aanstellers, maar jullie zijn de afgelopen week niet keer op keer teleurgesteld door meestal smakeloos eten. Wat dat bestreft beginnen we Nederland te missen, maar hoorde al dat het erg sneeuwde dus blijven nog maar even hier!
Simon geeft trouwens de schyld van het ontbrekreken van smaakpupillen bij de vietnamesen aan de fransen, die hebben alles kapot gemaakt met hun rommel. Jullie zullen ondertussen wel door hebben dat Simon een echte engelsman is:P

Verder lag Hoi Ann ook niet direct aan de zee zoals ik wel had verwacht maar moesten we 20 min fietsen, hebben zo wel weer wat van het landschap kunnen genieten en wat aan de conditie kunnen doen. Was gezellig druk, met heel veel vietnamesen. Het gekke vonden wij dat ze allemaal lange kleren aan hadden en velen zelfs een jas!!! en zo gingen ze dan ook zwemmen met spijkerbroek en shirt en al. Rare Jongens die vietnamesen

De golven waren ook echt extreem daar, zeker de laatste dag. Ik zag allemaal mensen zich laten meeglijden op de golven en ik dacht dat kan ik ook. De eerste paar keren gingen vrij goed, totdat ik een te grote golf uitzocht die me echt plat drukte en om liet klappen. Rug heeft het nu best zwaar en ben blij dat ik heb kunnen liggen in de bus. Komende dag ff wat rustig aan.

Ik heb trouwens ook het ziekenhuis bezocht samen met elsa, die waarschijnlijk een alergische reactie had op pillen tegen vastzittend slijm. Ze zag eruit als een opgezwollen tomaatje. Was al laat op de avond dus helaas niet nagedacht om een foto te nemen. haha. Wij toch maar om 23.00 richting ziekenhuis, omdat het steeds erger werd. Aangekomen, stelde het ziekenhuis niet veel voor met maar een afdeling veel rotzooi op de grond, niet de plaats waar je wil zijn als je ziek bent! maar de rest vciel wel mee. Ze kreeg, na onderzoek, wat spuiten tegen de allergische reactie en bronchites. we zouden eigenlijk 3 uur moeten wachten en op een gegeven moment zei de zuster zelfs 6 uur. Maar dat vond elsje niet zo leuk, dus ik moest maar gaan vragen of we weg mochten. Dus na wat gehekel en te zeggen dat ze geen last had van enige reacties op de pillen konden we gaan en werden we opgepikt door een taxi. De dag erna was het meeste al over dus eind goed al goed, hoewel ze wel nog antibiotica slikt.

Ohja ik heb ook nog een hemd laten maken en achteraf spijt dat ik er toch niet 2 heb laten maken daaro, maar krijg nog wel genoeg kansen ook in Bangkok. Dus dat komt wel goed.
vandaag staat op de planning dat we met een kabelbaan richting ene eiland gaan waar ook een wildwaterpark is dus dat wordt weer speelkwartier voor de kinderen onder ons.

dikke kus Roy

  • 18 Februari 2010 - 14:31

    Patje:


    Als 't eten niet bevalt, loop je toch gewoon ff naar de appie voor een maaltijdsalade! ;) Hier is het sinds gister eindelijk aan het dooien, werd tijd want werd schijtziek van de sneeuw! Carnval was geslaagd, hard gewerkt en helemaal uitgedraaid! :s Wel half doof nu, maarja, je moet er wat voor over hebben he! :)

    Ciao amigo!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

roy

Heey daar vriendje/vriendinnetje, Als je dit aant lezen bent, zit ik waarschijnlijk in de zon met een cocktailtje van de zonsondergang te genieten hopelijk omringd door veel nieuwe vriendjes. Op deze site zal ik verhalen publiceren:P van mijn avonturen. Hoop dat je ze leuk vind. Veel lees plezier. xxxx

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 51519

Voorgaande reizen:

22 November 2015 - 08 Maart 2015

zuidoostazie!!

19 November 2012 - 19 Februari 2013

LA vida de cuba y mitel de americas

28 November 2011 - 04 Februari 2012

diving the philipine, malysia, bali and lombok

05 December 2010 - 01 Maart 2011

Quito en omgeving,, Curacao en NY

06 December 2009 - 07 Maart 2010

Thailand and the golden triangle

10 September 2007 - 10 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: