Zuid vietnam is genieten! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van roy penners - WaarBenJij.nu Zuid vietnam is genieten! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van roy penners - WaarBenJij.nu

Zuid vietnam is genieten!

Door: Royke

Blijf op de hoogte en volg roy

21 Februari 2010 | Vietnam, Hanoi

Na Trang: het eiland met het wildwaterpark was cool, we hebben ons flink uitgeleefd op de glijbanen die erg hoog waren. Was ik niet zo een fan van, want je kon door de trappen omlaag kijken... ook hadden ze er een onderwaterworld net zoals we die in Chiang Mai in de dierentuin hadden gezien met een grote tank met alles erop en eraan: haaien mantas,schildpadden....
Al met al een geslaagde dag, alleen al het uitzicht vanuit de kabelbaan was al de moeite waard geweest. Savonds op zoek gegaan naar treinkaartje bleken die voor de volgende 5 dagen vol te zitten, wat ook het geval bleek met de slaapbussen. Kwam nog steeds door dat nieuwjaar en iedereen was op doorreis, wat ook natuurlijk de prijzen deed stijgen van alles, zelfs elsa's sigaretten! Dus wij balen, want we wilden eigenlijk maar 3/4 dagen blijven. Na lang zoeken vonden we toch nog 4 plaatsjes, maar dat was de dag erna al, beetje jammer dachten we maar achteraf bleek het maar goed, want veel was er niet te doen behalve strand en de zon zou wegblijven de volgende dagen.

Ik ging die dag nog duiken met tracey en simon. Was op zich wel leuk, maar het water was echt TE koud. Zon scheen niet dus het koraal zag een beetje bleekjes en er waren niet veel vissen. ik was wel de enige die 2 keer een schildpad heeft kunnen achter volgen toen de anderen al naar boven omdat hun zuurstof op was.

Na het duiken nog op zoek om iets te doen, want de bus vertrok pas om half 10! maar zoals ik al zei viel dat tegen. Dus wij met zijn allen naar een restaurantje en wat gaan eten en kaarten. Was heel gezellig, de bukets waren 2 voor de prijs van 1. De videoboodschapjes die zijn gemaakt zullen jullie laten zien dat het heel gezellig was hahaha. Eigenlijk vanaf half 4 daar gehangen tot onze bus vertrok. We zouden eigenlijk gaan feesten op een boot, maar hebben dus ons eigen feestje gemaakt. Een stuk goedkoeper dan het eigenlijke plan en zelfs beter.

De busreis viel een beetje tegen, het slaapbedje was goed alleen de airco op je gezicht de hele tijd en het stoppen van de bus en de lichten vol aan midden in de nacht voor een uur is vrij vervelend en slecht voor je nachtrust. Aangekomen in Saigon om half 6, was veel vroeger dan ik had gedacht dus die slaap hebben we mooi in kunnen halen in ons hotel. het is net buiten het drukke gedeelte 10 min lopen dus ideaal en geen overlast.

Verder is saigon relaxer dan Hanoi en ik vind het gezelliger. Dus ben blij dat we Hanoi snel hebben gedaan en nu wat langer hebben. We zijn die middag nog wat gaan bezichtigen enzo maar eerst ontbeten in een yoghurt space, waaarvan we dachten dat het voor ontbijt was, bleek het allemaal ijs te zijn op yoghurt basis met 101 toppings en smaken dus ontbijt was meer een toetje. Daarna toch nog maar wat croissantjes gaan eten:P

Ik had gedacht dat het heet zou zijn maar dat valt op zich best wel mee, niet heter dan op andere plaatsen. gisteren, zaterdag, zijn we weer naar een waterpark geweest.
Daar waren zoveel vietnamesen dat ze bijna het world guiness book of record hadden gehaald met het meest aantal mensen in een zwembad en in een waterpark. Was niet normaal, was wel een mooi park maar gewoon echt te druk. Dus zijn ook maar 1,5 uur gebleven en erna weer op weg naar e stad waar ik in een parkje een boek ben gaan lezen en elsa op cadeautjes jacht ging.

Het eten hier is ook dag en nacht verschil met wat we eerst hebben gehad allemaal. Het is veel smaakvoller hier int zuiden dus aanrader voor de vietnamreiziger, ga niet hoger dan Hoi An en dat is eigenlijk al op de grens en moet je de goede plaats treffen!

Vandaag zijn we op oorlogpad geweest naar de wereldberoemde Chu chi tunnels, die door de vietcong werden gebruikt voor het guerilla aanvallen tegen de amerikanen. Wij zijn in de toeristentunnels geweest die wat groter zijn gemaakt en die waren al krapjes dus kun je nagaan hoe de echte waren. Het tunnelsysteem is wel heel cool met 3 verdiepingen en heuse keuken/slaap/leef gedeeltes erin gebouwd.

Vanaaf een rustig avondjes, begin nu wel moe te worden van al dat gereis en heen en weer gedoe. vanaf morgen nog een weekje toeristje spelen in cambodje en dan weer op weg naar thailand voor wat stand en shopdagen. Om vervolgens jullie weer komen te vervelen in het hopelijke dan weer warmere nederland!

xx

• 21 Februari 2010 - 16:47

Mike:

Penner, word gewoon tijd dat je terug komt. Get aw kloete maken. Tis nu wel lang genoeg geweest tussen die spleetogen he!!
    Maar van die laatste 2 weken moet je wel een dik feest maken he!!

mzzl

• 21 Februari 2010 - 19:33

Lotte:

Hee Royke!!

Ook maar weer eens berichtje van mij! Ik maar afstuderen en jij blijft maar aan het reizen! Lekker hoor!!!! In Ned. maar weer eens stappen met zijn allen!
    Haveee fun!!
    Kus Lotje

• 21 Februari 2010 - 21:17

Patje:

Hey dames! ;)

Heb je toch maar ff mooi je manta gezien he, ook al was t dan in een aquarium!
    Je hebt nog precies 2 weken te gaan, dus laat Elsa die 2 weken niet meer alleen op stap gaan he!:p Owja en als je terug bent, gaan we net zo hard door! :D
    Neem me btw nog ff een mooi horloge mee, als je wat leuks tegenkomt.

Enjoy!!!!

Ciao Patje