TOP 10 Meest gekke tafarelen op een scooter@Asie - Reisverslag uit Hué, Vietnam van roy penners - WaarBenJij.nu TOP 10 Meest gekke tafarelen op een scooter@Asie - Reisverslag uit Hué, Vietnam van roy penners - WaarBenJij.nu

TOP 10 Meest gekke tafarelen op een scooter@Asie

Door: Royke

Blijf op de hoogte en volg roy

12 Februari 2010 | Vietnam, Hué

daar komt ie dan de langverwachte

10 Een varken en een geit vastgebonden (wel op 2 verschillende scooters)

9 man stapt op scooter start hem en roept zijn hond, hond springt achterop en rijden samen weg

8 Twee personen en een fiets tussen hun in

7 Drie mensen en twee kinderen

6 Twee grote canonprinter/copiers

5 Een stuk of 6 bomen iets minder breed dan de 2 persoonsmatras

4 Een tweepersoonsmatras gehouen tussen de twee personen die op de scooter rijden

3 Een Grote koelkast

2 Vier sony Bravia flatscreen tv's

1 Negen!! Kratjes bier *chang* opgestapeld 3 op 3 en dan 2 erop en dan nog 1 om de toren af te maken!!

De genoemde artikelen worden altijd doormiddel van touwtjes, kabeltjes en allerlij andere verbindingsmiddellen vastgemaakt.

**disclaimer: de hierboven genoemde acties worden uitgevoerd door professionals. Probeer dit NIET zelf thuis of op de openbare!**


Na een kort vluchtje van een klein uurtje aangkomen op hanoi airport, douane, spullen, taxi in en hop naar het hotel. Daar werden we meteen in het diepe gegooid, wat een geke zijn dat op de weg die vietnamesen!!

Continue drukken ze de toeter in, rijden als gekken, geven geen maar nemen wel voorang! Ondanks het stressvolle rijden blijven de mensen hier super rustig, je ziet helemaal geen gelaatsuitdrukkingen of boze schreeuwende mensen. ik zou helemaal gek worden hier!!
Dus kun je voorstellen op drukken kruispunten waar geen stoplichten zijn!!! we hebben het gefilmd hahaha, Trouwens stoplichten of niet, dat wil hier helemaal niets zeggen ze rijden stiekem gewoon door. En dan heeft degene die het hardste toeterd en niet stopt gaat voor. Het gaat allemaal goed denk ik want ze hebben geen plannen om iets te veranderen...dusja laat gaan laat gaan

Alle geuren en kleuren in Hanoi zijn even vervonden met de stad als de drukte en de vele scooters. Mensen leven allemaal op straat, kleedje op straat, 2 stoeletjes, wat kaarsjes, vrienden wat eten: gezellig. Volgens de andere van de groep hebben alle mensen om 5 uur een omkleedmomentje en doen ze allemaal e pyjama aan met de sloffen, dus das wel lachen!

Wat mij wel op viel was dat het op de meeste plaatsen in de stad vrij donker is, ook waren en niet veel toeristen dus das wel beter. natuurlijk heb je de straten waar je ze kan vinden en bij de museums enzo, maar verder heb je hier het echte leven van de mensen. Ze gaan hier over 2 dagen Chinees/vietnamees nieuwjaar vieren dus de voorbereidingen zijn allemaal in volle gang! ik heb samen met slater de Chinese geluksboom versierd haha met lampjes en hangertjes.

De meeste huizen/appartementencomplexen/hotels zijn gebouwd in de stijl die je ook veel ziet in Frankrijk en Spanje, met de versieringen en de balkanonnetjes dus dat ziet er leuk uit. Wel zijn ze allemaal heel smal maar dan wel heel diep!

Maar nu meer over hanoi. We zijn echt cultureel bezig geweest en hebben in de dag dat we er waren veel gezien. Zoals het Ho Chi Mihn museum en zijn grote masale graftombe. Het grote army museum, met zijn propaganda filmpjes over de oorlog met amerika. Dus dat was wel interessant. Wat het coolste was dat er ook een vliegtuig stond, waar je eigenlijk niet op mocht klimmen, maja stiekem doe je het toch voor dat unieke fotomoment het. Ja todat ze roepen dat het niet mag haha.
Verder nog naar de tempel van de literatuur geweest en de kathadraal gezien toen we er langs reden. al met al een leuk dagje, was trouwens wel eigelijk te heet voor al dat sight seeing!

Ohja we gingen ook nog eten dus we bestellen alledrie iets en krijgen ons drinken. Na een tijdje wachten komt de ober terug, ja dit hebben we niet en die soep ook niet: no have, met een blik ik snap toch niet wat je anders wil. Na een paar keer vragen wat hij wel had en het nog steeds niet begreep, kwam de kok eraan. we have only vietnamfood, chicken with rice or beef. Doe die dan maar zeiden we, met een beetje angst dat het eten zwaar zou tegenvallen. Bleek achteraf het beste tot nu toe te zijn in vietnam. Waar ik het eten een beetje vind tegenvallen in het noorden en midden. hopen dat het beter wordt nu we naar het zuiden verder gaan.

We wilden eigenljik een nacht slapen op een boot in halong bay, scheen een van de mooiste plaatsen te zijn met uitstekende rotsen en mooie vergezichten. Maar doordat het chinees nieuwjaar eraan komt, waren alle treinen later dan 11 feb vol, dus konden we er maar 1 dag heen. achteraf bleek dat voldoende. het is echt heel mooi, maar als je het gezien hebt, dan is het goed geweest. De reis erheen vanuit Hanoi was trouwens wel pittig 3 uur kromzitten in een minibus heen en terug weer, dus dat viel wel tegen en die avond zijn we met de nacht trein naar Hue vertrokken. Bleek dus dat we toch echt eerste klas reisden! tafeltje in de coupe, mooie houten afwerking, lampje op de tafel. Heerlijk geslapen, alleen waren er iets te veel kinderen in de andere coupes zodat het toch een vroege werd, half 7 begonnen ze al te rennen en te schreeuwen.
we sliepen met Slater en els met zijn 3en samen dus was gezellig met wat bier en een pakje kaarten, dus tijd vloog om.

De omgeving is waar we doorheen reizen is weer anders dan in de andere landen. Het valt me op dat er hier veel rijstplantages zijn, misschien dat ze die ook in de andere landen hebben maar hier zie ikze gewoon ook echt veel. Het is ook vlak aan de kuststreek, schijnt in de binnenlanden en int noorden weer flink de lucht in te gaan met bergen, maar daar gaan we niet meer heen. Gaan morgen (13 feb) weer ietsje zuidelijker naar Hoi Ann, waar we 4 dagen ongeveer blijven voor het feest en strand. Ook is er de 14e een heel leuk soort festival, dan gaan alle lichten in de stad uit en dan branden alleen nog lampions en krijgen ze licht van de maan en sterren. Dat kijk ik wel naar uit. Ook kun je daar shirts laten maken van heel goed zijden, waar de streek bekend om staat!

Wordt wel een lang verhaal heb ik zo een idee, maja kalala wilde een langere dus dan moet ik ook mijn best doen!

Twee dagen Hue: Hue is een iets kleiner stadje, maar ze hebben genoeg schooters, fietsen, autos en de rest van het rijdend vervoer met HEEL veel toeters die je gek kunnen maken haha. Maar na vandaag snap ik waarom ze toeteren, hoewel ik heb een idee....Vandaag zijn we met zijn 6en op scooters eerst naar een soort van oud gedeelte van de stad geweest met allerlij graftombes en mooie oude gebouwen. Ik vind de tempels en gebouwen enzo die je hier kan bezoeken veel mooier dan die in thailand en laos, waar ze naar mijn idee soms wat te gemaakt en nep leken!

Maar terug komend op het toeteren. Ik rij dus relax op mijn scootertje, wil je dus gewoon niet weten wat er allemaal gebeurt op de weg. De een haalt nog gekkere capriolen uit dan de andere. Keren op een drukke weg zonder rekening te houden met andere, door rood rijden, spookrijden, als er al mensen zijn aan het inhalen via de stoep of andere weghelft ook inhalen en nog veel meer wat ik waarschijnlijk vergeten ben te noemen. Maar al die gekkigheid gebeurt nadat ze op de toeter hebben gedrukt. Dat is "volgens mij" het teken: Alle mensen in het verkeer ik ga nu iets doen wat eigenlijk niet mag en kan maar ik doe het toch en als start van het geheel drukken ze dan op die toeter(als ze heel gek zijn houden ze de toeter ingedruk!!)
ja lieve mensen die Roy op scooter kennen, die toeter heeft het zwaar gehad vandaag want hij moest de hele tijd worden ingedrukt! haha

Het strand hier in Hue ligt op ongeveer 16 km van de stad dus heel de streek heef geweten dat ik langs kwam:p Het strand zelf was rustig, weinig mensen dus relax. beetje jammer was dat 20 min nadat wij aankwamen de zon achter de wolken verdween om niet meer terug te komen. De zon schijnt dus 4 dagen super warm als we aan het bezichtigen zijn en als je wil zonnen.....hopen op betere dagen in Hoi Ann

ben er nu wel klaar mee zo met al dat getypt. Mijn massage is op me aant wachten. Anders dan in de andere landen komen de masseurs hier zelfs naar je hotel kost je ongveer 100.000 song (volgens mij 4 euro dus das beter) ben benieuwd hoe de massage hier zijn, want ben inmiddels al professional.

Nog 3 weken en dan begint het harde leven weer en kom ik weer terug!

xx Roy

  • 13 Februari 2010 - 09:12

    Jonnie:

    Hoi reizigers,
    wat een lekker lang verhaal jullie maken wel wat mee daar en Roy je zult nu wel lekker soepel in de spieren zitten na al die massages en die zon ging natuurlijk weg omdat je al bruin genoeg bent en je gelooft het niet maar hier sneeuwt het alweer dus neem aub die zon mee als jullie terug komen xxxMarjon

  • 13 Februari 2010 - 14:50

    Patje:

    Dat jou verhaal 10x zo lang wordt, wil niet zeggen dat ik nu een veel langere reactie ga schrijven!:p
    De top 10 scooterjack-asses is vet, een paar zijn wel herkenbaar, maar dit is toch wel over de top!;) Mooie foto's ook, en et scheren overleeft zie ik?! En Elsa heeft mijn plaats als fotograaf overgenomen?? Zie jou namelijk alleen maar op de foto staan, anyway, hopelijk let zij beter op haar foto's!:)
    Hier is het weer volle bak carnaval, gister gedraaid in Maastreech en het was helemaal afgeladen vol, maar wel gezellig!!Nog 3 dagen te gaan! Helaas had ik alleen geen vrienden om do. naar auwt wieverbal te gaan in Valkenburg, maja moest vrijdagmorgen toch weer vroeg op. De komende dagen worden weer erg lang!

    Tot over 22 dagen en geniet ervan, want het wordt weer een warme lange zomer!;)

    Gr. Patje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

roy

Heey daar vriendje/vriendinnetje, Als je dit aant lezen bent, zit ik waarschijnlijk in de zon met een cocktailtje van de zonsondergang te genieten hopelijk omringd door veel nieuwe vriendjes. Op deze site zal ik verhalen publiceren:P van mijn avonturen. Hoop dat je ze leuk vind. Veel lees plezier. xxxx

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 51522

Voorgaande reizen:

22 November 2015 - 08 Maart 2015

zuidoostazie!!

19 November 2012 - 19 Februari 2013

LA vida de cuba y mitel de americas

28 November 2011 - 04 Februari 2012

diving the philipine, malysia, bali and lombok

05 December 2010 - 01 Maart 2011

Quito en omgeving,, Curacao en NY

06 December 2009 - 07 Maart 2010

Thailand and the golden triangle

10 September 2007 - 10 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: