Doing it Miami style - Reisverslag uit South Beach, Verenigde Staten van roy penners - WaarBenJij.nu Doing it Miami style - Reisverslag uit South Beach, Verenigde Staten van roy penners - WaarBenJij.nu

Doing it Miami style

Door: Royke

Blijf op de hoogte en volg roy

17 Februari 2011 | Verenigde Staten, South Beach

hoe bedoel je alle mensen overgewicht!

Loop, fiets, rij langs iedere willekeurige grotere straat in Amerika en tel het aantal fastfoodrestaurant….van de Mac tot de burgerking, de five guys ( die zijn echt top!!) taco bell en alle andere willekeurige niet zo bekende hamburger/pizza tenten en dan snap je het. Ze zijn relatief goedkoop, kosten nauwelijks moeite en is lekker vettig. Zagen gisteren een kindje van 8 met een personal trainer in parkje oefeningen doen om gewicht te verliezen. Wij speelden vroeger op straat met een bal of gingen rondjes fietsen. Toen fietsten de meisjes nog achter ons aan, hoe mooi waren die tijden….hoeveel moeite wij nu moeten doen, is net of ze ons terug pakken omdat we ze vroeger negeerden. Het mannencomplex dat ze hebben overgehouden van het feit dat wij ze vroeger plaagden haha

Nou Miami bevalt nog steeds goed, ik zag iedereen altijd skaten en boarden op straat en zo du heb zelf een skatebord hier gekocht. Super vet om langs de boulevard rond te rijden, gaat echt super snel! Ben nog niet zo heel goed dus we blijven lekker op de gewone paden en nog niet op de drukke weg. Ja mama ik ben voorzichtig! Ben gisteren met Tina naar het park gereden en daar wat bergjes op en af gegaan echt stoer om zo snel te gaan als je er de plaats voor hebt. Ook zijn we naar het halocaust gedenkteken gegaan wat toch wel indrukwekkend is als je naar de fotos kijk.

Ben inmiddels verhuist naar een ander hostel, wow wat een verschil het enige mindere is dat ze geen lounge hebben waarr je bijelkaar kan zitten en wat chillen. MAAR ze hebben een zwembad, betere grotere matrassen, maar 4 mensen op 1 kamer en een betere keuken met een kookeiland buiten! Dusja je kan niet zeggen dat ik het slecht heb. Ben nog niet naar ecuador gegaan omdat ze niet echt tijd voor me vrij hadden en ik het hier best naar mijn zin heb. Ga zondag naar Orlando naar een heel groot waterpark Wet en Wild. Daar dan een paar dagen wat rondkijken om vervolgens een paar dagen in fort lauderdale/westpalmbeach te verblijven. Kun je schijnbaar hardcore winkelen dus dat gaat centjes kosten, Ook heb je daar lange paden waar je mooi kunt fietsen en skateborden naar allerlei relaxe parken en rustigere strandgedeelten door de week.

Heb trouwens nog iets vet gedaan, ben naar de Miami heat geweest, de dames vinden dat natuurlijk niets, maar dat is een van de beste basketbal teams van Amerika met lebron James, dwane wade en Bosh. Was echt super, de hele sfeer in het stadion en de cheerleaders booh. Heb ook nog een Miami heat shirt gevangen, was wel maatje reus dus die nemen we voor hem mee. De wedstrijd was heel spannend 8 minuten voor tijd stonden ze 11 punten achter en ze winnen met 5 punten voorsprong, gingen de grote kanonnen even aan het werk met spectaculaire 3 punters en dunks waar je u tegen zegt. Dat ze gewoon over andere gasten heen vliegen en de bal erin rossen. Dus was briljant!

Verder lekker chillen hier met savonds wat poolen, filmpje kijken, wat drinken met wat hostelgangers dus dat bevalt prima. Moet nog ff kijken hoe de rest van de weken eruit zien, ik moet in ieder geval de 23 in New York zijn want dan spelen de NY Knicks tegen Millwaukee Bucks dus dat gaat vet worden. Schijnbaar wel koud daar nu, dus het plan om een dagje te relaxen in Central park gaat hem denk ik niet worden.

Verder nog een superleuk fietstochtje met Tina gemaakt, van zout beach naar key biscane. Was wel best een pittig stukje. Bruggetjes op en af en wat tegenwind gehad. Wel mooie uitzichten, down town Miami is op zich niet veel aan. Zijn veel hoge gebouwen en wat zakenachtige mensen, alleen de American Airlines arena van de Miami heat is vet.

Ook nog een dagje naar het park geweest. Heerlijk chillen enja wat bergjes op en af skateboarden en word er misschien nog wel goed in. Ook nog Slakkline lopen geprobeerd, das lopen op een koord zoals die mensen in het circus haha maar dan is de lijn breder. Kon in het begin nog niet eens erop staan en tegen het eind van de middag deed royke er 5 stappen ( met erna vallen natuurlijk, maar dat mag de pret niet drukken, op de fotos lijkt het super:) )

Erna gaan eten bij Five guys ( ze pretenderen de beste hamburger tent te zijn in Us en moet zeggen dat ze doen het top ) ook lekkere verse frietjes wat ze bij de andere tenten nog niet snappen.

Ook al wat minder weer gehad en sushi gaan eten en ijsjes eten Bakje voor 20 dollar haha waren wel 3 grote bollen. En nog een dagje ziek zijn gedaan.

Orlando bus opstaan 5 uur, wakker worden om 11 in orlando. Afzetten door taxi gewoon gaan wandelen een bus gevonden en in plaats van 12 euro te betalen was het maar 2,5 dusja de fuckers zijn hier ook aanwezig. Dus altijd blijven opletten. Na ontbijten bij subway ( lekker amerikaans ) op weg naar wet en wild waterpark. Bleek dat stomme ding net dicht te gaan nadat we daar aankwamen om half 1 smiddags. Dus hopen dat we het geld terug kunnen krijgen maar dat zien we morgen wel. We zijn even gaan kijken bij de Universal studio. Daar wat rond gehuppeld, met een bootje naar wat luxe hotelletjes gaan kijken en lekker koffie/warme choco gedronken want was stiekem best frisjes, later op de dag was het wel super lekker. Aangezien we wat laat waren zijn we nog niet naar het pretpark gegaan. Maar morgen vroeg op en dan op naar island of adventures, Dus dat gaat leuk worden.

Nou voor nu genoeg informatie denk ik!

Tot snel Bessos

nog ff snel iets:P
Island of adventures

Na een korte nacht, vroeg op en naar Universal studios. Mooi weer, kaartjes en expresspassen ( zo kun je langs alle rijen gaan kostte wel 27 dollar maar is scheelt wel uren wachten) op zak hop naar alle atracties. De ochtend vond ik wat tegen vallen met was wateratracties met eentje waar we helemaal doorweekt waren, maar dat mocht de pret niet drukken. Allebei een korte broek gekocht een andere shirt aan en je. De drakenrit achtbaan bij harrie potter was het vetste. Gelukkig hadden we de leukste attracties bewaard tot het laatste. De 3d spiderman, de nieuwe harrie potter in het kasteel wat cool en dan als laatste de Hulk achtbaan. Had niet gedacht dat ik er in zou gaan maar was echt vet. Door de expresspassen heb je niet zoveel tijd om na te denken, je loopt meteen door, mag voor iedereen gaan zitten en je bent weg. Omhoog tik tik tik tik en dan zoef wordt je weggeschoten. Super lange loopings, kurketrekkers een dan nog zijwaarts, vette uitzichten op het park en dan voom ….voor je het weet stap je weer uit en loopt je waggelend weg. Dus top dagje, wel helemaal doodmoe maar voldaan. Ohja er was een heel harrie potter gedeelte met allemaal winkeltjes en alle dingen uit de boeken kwamen ook terug in het park. En zeker in de attractie in het kasteel leek net of je daar was en meedeed. Dus goed geregeld, op het einde een boterbiertje en de dag zat er weer op.

• 17 Februari 2011 - 23:55

Mike:

wij slapen hier rond dit tijdstip, Penner heeft de dag van zijn leven in Potterland! Wat een verschil!
    het schijnt bijna rokjesdag te zijn hier, wanneer kom je terug?

Mike

• 18 Februari 2011 - 11:52

Elsa:

Ow jeetje Mike kan weer niet wachten totdat de zomer begint en allemaal blote billen kan bekijken!!!!
    Nee hoor Roy, hier is alles hetzelfde..

Klinkt lekker gezellig daar!! Ik hou van achtbanen!!!

Gaan we nog een drankje doen op het vliegveld??

• 19 Februari 2011 - 12:06

Mariska:

Roy,

Ben ik als vrouw uitzondering op de regel dat ik van basketbal hou en al in NYC naar de Knicks tegen Chicago Bulls ben geweest??? I would love to see the HEATS. Ik mis zelfs hier in t koude Kaprun mijn Jordans om eens lekker een balletje te gaan gooien.

Nog veel plezier en tot snel, xuz

• 19 Februari 2011 - 13:35

Patje:

Wie had dat nou gedacht, Roy op een skateboard, hahahaha!! Over geen gevaarlijke dingen doen gesproken! :p
    Maar leuk dat je de stap tot stuntman hebt genomen! Alinea 1, vers 225, regel 7 t/m 10 I LIKE! :D Vroeger, die goede oude tijd..... Toen we nog samen gingen reizen...! ;)

Take it easy dude!