de kleuren van de regenboog - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van roy penners - WaarBenJij.nu de kleuren van de regenboog - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van roy penners - WaarBenJij.nu

de kleuren van de regenboog

Door: Royke

Blijf op de hoogte en volg roy

26 Februari 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Rood 1, Oranje B, D, Blauw A, C, E, Groen, Geel, Bruin en nog een aantal kleuren. Uptown, downtown, west, east, localtrain, expresstrain……dit zijn allemaal termen die je de eerste 2 dagen in NYC niet snapt, maar als je er wat langer zit begin je ze te leren kennen, maar heel duidelijk geven ze die stomme dingen niet aan. Het zijn namelijk termen van de subway. VB ben je verdwaald, dronken en weet je niet hoe je thuis moet komen zorg dan dat je op een van de drie eerste kleuren terecht komt met bijbehorende nummers en stap uit bij 59 columbus. LET OP Ben je uptown ergens dan ga je naar downtown en visa versa. Doe dit niet fout want dan kom je in de Bronx of in Harlem en daar wil je niet graag heen als het donker is.
LET OP 2 Ben je op een station met andere kleuren, en er zijn expresstreinen kijk dan of ze stoppen op de stations die jij nodig hebt om op de eerste 3 kleuren te komen. Want je vliegt er zo voorbij en dan zit je opeens 10 blokken verder en begint het weer overnieuw. ( geloof je me het gebeurt niet alleen mij )

Nou zit ik hier al lekker een weekje en heb alles gezien wat ik wilde zien en gedaan wat moest gebeuren. Vrijheidsbeeld, bovenop het empirestate building een dansje doen, times sqaure ( is echt VEEL kleiner dan ik dacht ), central park ( is echt VEEL groter dan in dacht ), Yankeestadium baseball in harlem, gelopen in allerlei straatje zoals fifth avenue/broadway/wallstreet en nog veel meer, naar het museum of natioal history en museum of modern art geweest, een kroeg ingedoken, keihard geshopt in woodburry outlets ( dus een extra koffer/tas nodig nu) nog meer typisch culinair amerikaans eten genuttigd ( lees fastfood in meerdere luxe restaurants Mac, five guys, pizzaplaatsjes en shoarmapikken ) een basketballwedstrijd van de NY Knicks in Madison Sqaure Garden ( schijnbaar de belangrijkste van de laatste decennia want ze hadden een nieuwe speler geruild voor veel geld en spelers. Dus dat was speciaal en de sfeer was top, die nieuwe heette Marcello antony geloof ik haha. Achteraf vertelde ze me dat ik het ticket voor 300/400 had kunnen verkopen. Had ik waarschijnlijk ook nog gedaan want ik betaalde nog geen 50),
Morgen naar een ijshockey wedstrijd van de NY rangers tegen de tampa bay lightning,

Nou was ik vandaag aan het lopen op zoek naar “ground zero” waar de twin towers hebben gestaan, bleek dat gewoon een hele grote bouwput te zijn die volgens mij nog wel een tijdje nodig heeft om echt iets te worden. Dus een beetje teleurgesteld kwam ik uit bij een super mooi, klein kapelletje er vlak naast. Zo een kapelletje uit de film waar alle prinsen en prinssen trouwen. Was gewijd aan sint paul. Was ff onder de indruk, dat zoiets mooi kan staan tussen al die hoge super moderne ja hoe zal ik het zeggen betonnen blokkendozen om het maar netjes houden. ( deze website is geschikt bevonden voor mensen +12 )
Kwam ik via een warenhuis, waar natuurlijk weer wat is gekocht, uit op broadway. Die straat loopt niet zoals alle andere straten mooi recht, maar gooit er ergens een bocht in zodat hij mooi aan de west kant van het park uitkomt. Kan wat verwarrend zijn:P dus hebben hem maar niet helemaal uitgelopen bleek toch iets te veel van het goede te zijn!

Tijdens het rond rennen kwam ik eergisteren Harry tegen. Ik lekker relax lopen want die dag scheen het zonnetje wat en was het net zo heel koud. Zie ik verder op een groepje mensen lopen met cameras uit jarenlange ervaring weet je dan oooo opletten beroemde mensen. En ja hoor roy had geluk ( niet zo heel veel anders was het Emma wel geweest en was ik nu getrouwd in Las Vegas, sorry dames tegen emma kunnen jullie helaas niet op en zeker met dat korte haar) dus stiekem dichterbij bleek het Daniel Ratclif te zijn ( vroeger zou ik misschien te lang getwijfeld hebben maar nu niet:P ) hop camera eruit en op de foto met harry potter ( ja mikey:P) is echt een klein onderdeurtje en zonder al de nullen op zijn bankrekening zou ik appeltje eitje winnen in een kroeg hahaha. Maar helaas het was geen Emma Watson, heb wel der nummer gevraagd maar zei dat gaat niet, moet je der zelf vragen…dus beetje een domper.

Nou weer genoeg, maybe op het einde van de week nog een afsluitend verhaaltje. Want ga vast en zeker weer leuke, rare, opmerkelijke, spannende, opzienbarende, maar zeker ook mooie dingen meemaken voordat we weer terug moeten ( ja moeten ) naar Nederlandia en het leven van de arbeider.

Voor nu tot snel en wie heeft er nog een leuk pakje voor me met carnaval:P

xxx

  • 27 Februari 2011 - 03:41

    Mike:

    jipppppieeeeeeee!!!! roy is met zijn held op de foto geweest! Ik Had hem tog graag meegenomen op rondreis door NY en hem daar alle hoeken van NY latem zien! ik doe niet aan pakjes, daar worden we wat oud voor! Tot donderdag:D

  • 27 Februari 2011 - 09:51

    Reus:

    leuk verhaal,ga zo door en je wordt een beroemde schrijver waar is patje ?????????????????????????????????????

  • 01 Maart 2011 - 17:43

    Patje:

    Ik ben HIEEEEERRRRR! ;)
    Morgen komt de wereldreiziger weer naar huis en kan je hem helemaal fijn knuffelen reusje! :p
    Misschien moet je met carnaval ook maar gewoon met je backpack om de kroeg in gaan, ben je gewoon wereldreiziger, draai een rondje en we hebben weer wat meer plaats! ;)

    Zie je donderdag, goeie reis!!

    Mzzzlll

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

roy

Heey daar vriendje/vriendinnetje, Als je dit aant lezen bent, zit ik waarschijnlijk in de zon met een cocktailtje van de zonsondergang te genieten hopelijk omringd door veel nieuwe vriendjes. Op deze site zal ik verhalen publiceren:P van mijn avonturen. Hoop dat je ze leuk vind. Veel lees plezier. xxxx

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 51527

Voorgaande reizen:

22 November 2015 - 08 Maart 2015

zuidoostazie!!

19 November 2012 - 19 Februari 2013

LA vida de cuba y mitel de americas

28 November 2011 - 04 Februari 2012

diving the philipine, malysia, bali and lombok

05 December 2010 - 01 Maart 2011

Quito en omgeving,, Curacao en NY

06 December 2009 - 07 Maart 2010

Thailand and the golden triangle

10 September 2007 - 10 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: