last days miami en NYC style - Reisverslag uit South Beach, Verenigde Staten van roy penners - WaarBenJij.nu last days miami en NYC style - Reisverslag uit South Beach, Verenigde Staten van roy penners - WaarBenJij.nu

last days miami en NYC style

Door: Royke

Blijf op de hoogte en volg roy

21 Februari 2011 | Verenigde Staten, South Beach

Nog ff in Miami….ohja iedereen die volgens jaar iets besteld op het terras ff opletten. Ik heb hier wat geleerd haha. We zitten dus in een restaurantje, eten, drinken, vragen niet om de rekening maar krijgen hem op tafel gezet. Moeten 34 dollar betalen dus ik zeg doe maar drie terug. Ze kijk me aan met een blik wat zeg je, je telt niet goed dat is niet genoeg! Dus ik kijken en Tina kijk ook en zeg nogmaals doe maar 3 terug. Ze kijkt me aan en zegt ja maar als je dit geeft geef je een 6 dollar tip dus dan is het goed! Dus ik en tina verbaast en overbluft maar weggelopen. Ze tellen hun eigen fooi 34 wordt dus 40 als je 40 geeft. Achja het zijn amerikanen denk je dan…achja ze zeggen wat ze willen schijnbaar…

We zijn dus in Orlando geweest en daarna naar Fort lauderdale. Wij een bus geregeld erheen en een hostel geboekt. Worden we met de bus gedropt ergens aan de rand van de stad. Wij weten voor de zoveelste keer niet waar we heen moeten dus gokken ( blijkt meetstal goed te werken, hoe anders deze keer…) We lopen naar het openbaar vervoer want hier werken de taxis niet. Taxis zijn erger dan in azie, ze naaien je waar je bij staat!
Verschil als je hier genaaid wordt kost wat meer bijv zou 15 moeten zijn maar rijden om dus wordt 33 meer (18 dollar meer) en in azie kost het normaal 2 euro en als ze je naaien tussen de 3 en de 4. volgens de mensen van het hostel komt dat door de vele buitenlanders die hier heen komen om te werken.
Dus waar waren we gebleven ohja bij het busstation en we weten ongeveer waar we heen moeten. Dus hop de bus in op naar ocean boulevard zegt Tina ( ik zeg ocean drive LET OP dit is belangrijk!! ) na lang wachten komt de bus, kopen een kaartje en hop naar het volgende busstation. Daar aangkomen, op zoek naar de volgende bus, wij in de bus en vragen de chaffeur, nee Tina:p zegt weer ocean boulevard….nee zeg ik weer ocean drive! de chauffeur kijkt ons aan en zegt: “maar dit is ocean boulevard” ik laat hem het adres zien, blijkt dat ons hotel in een ander deel van fort lauderdale ligt 1,5 uur verder haha. Dus hij dropt ons af ergens in de buurt van een ander hostel. Komen aan bij het verkeerde hostel dat eigenlijk vol zat maar toch iets had voor ons. Dus we zitten nu in Fortlauderdal ( holywood ) ook leuk natuurlijk:D lekker weer ff zonnen en een dagje op de fiets langs de kust huizen checken.

Weer terug naar met het openbaar vervoer dit keer. Bussen openbaar vervoer goedkoop maar wel rare mensen. Die je raar aankijken met je koffer en denken volgens mij, jullie zijn echt arm en zielig dat jullie geen auto kunnen huren. In Amerika is het openbaar ( zoals de locals ons uitlegden ) voor arme mensen die geen auto kunnen betalen dus je moet goed opletten en liefst niet in het donken lange trips maken. Tenzij je in een grote stad woont zoals NYC waar het noodzakelijk is want het is daar veel sneller met de metro omdat het te druk is op de straat en er heel veel eenrichtings wegen zijn. Dus daar komt het voor dat een rijke zake man naast jan met de pet in de metro staat.

We verblijven dit keer in Santa barbara hostel, eerst leek het niets klein en raar. Maar blijkt achteraf relax, alleen snachts best veel lawaai. Nu hebben we zuid/midden/noord south beach gehad dus dat is ook vet. Zie je alle delen vanuit meerdere manieren. Is lekker dicht bij de winkels en de restaurantjes. Hebben nu een vaste saladebar, smootiebar, sushibar, en five guys voor de hamburgers:D dus live is good! Maar helaas nu alweer gedaan, ben nu al weer in de kou zoals jullie op de facebookfoto’s kunnen zien. Aangekomen in NYC waar het -4 is en Miami waar het 30 was brrr. Zelfs mijn eerste echte sneeuw gezien van deze winter….

Vandaag is het presidents day hier. Iedereen vrij dus lekker druk in de metros en de winkels. Ben vandaag naar het Vrijheidsbeeld geweest, over de brooklin bridge gelopen, lekker gegeten in Brooklin, empire state building gezien, Time square gedaan, bij macys geweest en natuurlijk een hotdog gegeten bij een of ander kraampje langs de weg. Maar is eigenlijk echt veel te koud om buiten rond te rennen, dus elsje neem warme kleren mee of geld om die te kopen. Morgen naar yankee stadium ( baseball) en naar een museum ) en nog veel meer staat er op de planning maar dat is voor de volgende keer lieve kijkbuis kinderen:P

Laat het hierbij want jullie hebben het allemaal vast heel druk:)

Kus roy

• 22 Februari 2011 - 07:09

Daisy:

eeey Roy,

Leuk um d'n verslagje te lezen ! :D gelukkig hubste ut allemoal heel good naor dnne zin !! wat steit op de planning naor NYE?

Nog veul plezeer, Groetjes oet Curcao,

• 22 Februari 2011 - 13:37

Patje:

Klinkt niet vervelend! Mooie foto's, maar met die blonde haren lijk je nog kaler...! :p En die Tina is zeker wel een leuke trekpop? ;)

Gedraag je.... (zo min mogelijk)!

• 22 Februari 2011 - 21:25

K:

Pica van Tina (was kosten die condomen??!) in bikini is gewenst, zodat we het allemaal wat warmer krijgen hier.

verder alvast een goede reis en tot over een paar weken :)

• 22 Februari 2011 - 23:39

Roy:

ja patje wat je bent hoef je niet meer te worden:)