Doing it Miami style - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van roy penners - WaarBenJij.nu Doing it Miami style - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van roy penners - WaarBenJij.nu

Doing it Miami style

Door: Royke

Blijf op de hoogte en volg roy

06 Februari 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.


Daar zijn we weer uit het inmiddels weer warme Miami, eerste 2 dagen waren vrij frisjes, dus ik dacht waar zijn we nu beland! Maar dat heeft zich heel snel hersteld en hebben der weer een paar mooie dagen opzitten, het water is wel HEEL koud en zitten vet veel kwallen dus das wel minder. ( wat over het weer zitten te klagen, terwijl het bij jullie nog gewoon winter is, is de Nederlander in me he)

Miami is dus gewoon echt het ZIEN en GEZIEN worden in florida, op oceans drive ( de straat langs het strand) is het een komen en gaan van mensen in dikke ferrari’s, lamborgini’s ford mustang cabrio’s, de vetste een hummer limo en het liefst met de muziek heel hard uit de speakers. En dan op en neer blijven rijden. ( wat blijkt nu je kan die dingen ook huren voor een dagje om de hoek bij, dus ja dan heb je wat )
Verder zie je snacht ook wel een flink aantal mensen op straat slapen en bedelen langs de weg. Overdag lopen ze dan met hun winkelkarretje langs de boulevard in de hoop wat eten en drinken te vinden dus dan wel weer de trieste kant van de vergelijking. Ooit gaat dit ergens gigantisch mis, waarbij die 10% die alles heeft overspoeld wordt met die 90% die weinig tot niets heeft. Maar dat zijn filosofische dingen voor bij een fles rum en niet voor dit blog haha

Kan nu zeggen dat ik in het zuidelijkste puntje van amerika ben geweest, Key west. Het leuke van hostels is dat je heel veel mensen leert kennen en dus samen dingen gaat ondernemen. Op een avond gewoon wat in de lounge aan het hangen, eten wat tv kijken met zijn allen, zegt er eentje wie gaat er mee naar Key west, meteen 5 handen de lucht in en de groep was compleet. Hij een auto huren voor 2 dagen want de andere dag zouden we met 3en naar de everglades gaan. Het werd een Nieuw zeelander gerome ( een beest van een kerel ) een pool Derak ( klein smal kereltje ) 2 typische zweedse meisjes Tina en Johanna ( ja en dan bedoel ik precies wat jullie denken ) en ik zegt de gek.

De eerste dag op naar de everglades, na een dik uurtje rijden aangekomen. Had eigenlijk minder moeten zijn maarja dan hadden ze mij maar geen kaart moeten geven ( ik verdwaalde al bij de eerste afslag, hebben we al een extra rondje moeten doen ) en een tom tom moeten huren en niet de roy roy moeten aanzetten. Even voor de beeldvorming de everglades zijn een heel groot uitgestrekt moeras gebied met veel aligators, vogels, schildpadden, slangen en nog meer andere beesten. Langs een hele lange weg zitten allemaal organisators van boottochten met van die windboten of hoe je ze ook noemt. Heel amerika werkt met kortingsbonnetjes dus wij ook, op naar onze boot. Toen we er heen reden had ik echt het gevoel dat het allemaal gemaakt zou zijn zoals veel hier, maar dat viel reuze mee. De tocht op de boot was super vet en veel aligators gezien en zelf een vogel die een slang uit het water op viste en hem langs de kant bij ons ging opeten dus dat was vet. Erna was er ook nog een kleine show en konden we snappie de aligator vast houden voor 3 dollar, maar dat was echt vet, die dingen zijn zo zacht nou snap ik waarom toti er schoenen van wilde. Na een flinke wandeling langs een lange weg met allemaal aligators, in het restaurantje wat erbij was gemaakt kon je de staart eten van de aligator en dat smaakt ergens tussen vis en kip in maar dan toch een beetje steviger.

Ben ook een paar keer wezen stappen, ook top alleen heb je hier een hele dikke beurs nodig wil je dat geweld over leven. Barretje gaan nog enigszins met bedragen van 5/6 dollar voor een biertje maar de discotheken gaan daar nog wel ff grof overheen met 9/10 dollar. Zelfs een klein flesje water is 9dollar. Hebben we het nog niet eens over de entree als je geen vrijkaartjes hebt weten te fixen. Vandaag is er ook een feestje @ Nikki beach een strand tent ala Mambo maar het is het net niet. Ga er wel ff heen want veel mensen vetrekken morgen dus nog ff eentje met ze drinken.

Wat staat er vandaag op de planning is lekker nog genieten van de laatste dagen strand voordat ik woensdagavond naar ecuador vertrek, kijken hoe het daar nu is, de vrienden die ik daar heb leren kennen gaan het weekend als het goed is met me naar een dorpje in de bergen dus dat wordt dan weer heel leuk.

Vergeet ik bijna Key West, we vertrokken lekker vroeg dus een hele lange dag voor de boeg
De reis gaat langs 7 “kleine” keys richting de laatste en zuidelijkste key (west). Alle eilandjes zijn met elkaar verbonden via bruggen met de langste die wel 7 mijl is. Die heeft een hele hoge brug heeft ( wij hebben hem de achtbaan genoemd haha) voor de schepen om een doorgang te creeren van de golf van mexico naar de Atlantische oceaan. We zijn bijna op elke key gestopt en ik vond de lower keys het mooiste. Daar was een vakantieboek strandje wow, ook kon je de oude treinbrug een stuk op lopen en zag je nog de oude oliepijpleidingen lopen.
Key west was wel gezellig en op sommige plaatsen proefde je nog de sfeer van vroeger maar het meeste is toch wel weer verpest en commercieel gemaakt. De zonsondergang was trouwens wel zeker de moeite waard om er heen te gaan!! Na een dag vol verschillende indrukken voldaan met zijn 5en in onze jeep weer op weg naar South beach om te genieten van een welverdiende nachtrust

Voor nu zeg ik, jullie zijn weer braaf geweest om het ellelange verhaal weer te lezen, laat een lief berichtje achter want begin jullie een beetje te missen!

Ciao

Ps fotos zijn te vinden op

http://www.mijnalbum.nl/Album=IQYYIYJK en op mijn facebook

  • 06 Februari 2011 - 18:02

    Reus:

    nu ben ikeindelijk de eerste
    voor patje
    amuseer je

  • 06 Februari 2011 - 18:08

    Patje:

    Haa kereltje,

    Inderdaad weer een lang verhaal, maar gelukkig nooit saai om te lezen!
    Zag net je foto's, dat zijn weer mooie onderdelen voor een vakantiefotoboek! En dan maar zeggen dat ik gevaarlijke dingen doe op vakantie(onschuldig klimmen in een boompje), terwijl jij een meter achter een aligator staat die 30 km/u kan sprinten. Waarschijnlijk net iets sneller dan jou....! ;)
    Maar goed je leeft nog, dus hopelijk overleef je Equador ook! Daarna een voorproefje op de kou met "auwt wieverbal" in Valkenburg in New York! Dus ik zeg geniet ervan, want hier moeten we harder drinken om 't warm te krijgen.... ;)

    Gr. Patje

    P.s. Typische zweedse meisjes?? Hmmmm.... :p

  • 06 Februari 2011 - 18:10

    Patje Aan Reus:

    Ik gun je dat pleziertje... ;)
    Ik had het te druk met aan mijn scriptie werken, dus kon daardoor niet zo snel reageren! :p

  • 06 Februari 2011 - 19:38

    Eveline:

    Roy! Wat een verhaal weer! Haha, die aligators lijken me alleen dan weer niks, maar verder een super verhaal!
    Xx eef

  • 06 Februari 2011 - 20:03

    Marij:

    hoi roy
    ik vind het toch wel heel leuk om (heel braaf) jou reisverhalen te lezen.
    alleen jammer dat het avontuur er
    alweer bijna opzit.
    maak nog maar veel plezier
    voordat de plicht weer roept
    en wat roept die dan?
    aon de geng

    groetjes vanuit een koud itteren

  • 07 Februari 2011 - 08:16

    Mariska:

    Nou dan voel ik me wel verplicht om te reageren hoor als je iedereen gaat missen.

    Heb je je kater van gister al eruit geslapen. Hier is het nog steeds gezellig :) Ha ha zorg ik ook mooi zelf voor dat t zo blijft. We moeten nog steeds meeten wanneer ik weer terug in NL ben. Xuz and enjoy

    NYC moet je nog naar toe toch?

  • 09 Februari 2011 - 14:16

    Carine:

    Hoi Roy
    Hier begint alles weer normaal te worden
    andre is wel even ziek geweest maar nu gaat het weer.
    Volgende week maandag gaat hij en ik trouwens ook weer werken.
    Het begint voor u ook al aardig op te schieten dus zou ik zeggen nog veel plezier en geniet nog van alles daar.
    ( Ik lees niet veel over leuke vrouwen hoe zit dat nu valt het tegen daar het vrouwelijk schoon0
    Vele groetjes van uit Uden andre carine

  • 12 Februari 2011 - 15:38

    Carine:

    Hoi roy
    Donderdag een dagje maastricht gedaan. Smorgens naar fien geweest filmje opgehaald van de thuiskomst van andre was een leuk filmje.
    Smiddags rondleiding in de stad gehad van ans en fien was gezellig .
    Daarna naar marjan op dekoffie meegegeten en gewacht op Sammy en zijn toen naar het huis gaan kijken.
    Was heel mooi geworden ze hebben er hard ingewerkt. Toen weer terug naar Uden was een gezellig uitje. Nog 2 dagjes genieten en dan is het weer werken vanaf maandag .
    Vele groetjes van uit uden andre en carine.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

roy

Heey daar vriendje/vriendinnetje, Als je dit aant lezen bent, zit ik waarschijnlijk in de zon met een cocktailtje van de zonsondergang te genieten hopelijk omringd door veel nieuwe vriendjes. Op deze site zal ik verhalen publiceren:P van mijn avonturen. Hoop dat je ze leuk vind. Veel lees plezier. xxxx

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 106
Totaal aantal bezoekers 51525

Voorgaande reizen:

22 November 2015 - 08 Maart 2015

zuidoostazie!!

19 November 2012 - 19 Februari 2013

LA vida de cuba y mitel de americas

28 November 2011 - 04 Februari 2012

diving the philipine, malysia, bali and lombok

05 December 2010 - 01 Maart 2011

Quito en omgeving,, Curacao en NY

06 December 2009 - 07 Maart 2010

Thailand and the golden triangle

10 September 2007 - 10 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: