Islandhopping van malijsie naar Thailand - Reisverslag uit Ko Muk, Thailand van roy penners - WaarBenJij.nu Islandhopping van malijsie naar Thailand - Reisverslag uit Ko Muk, Thailand van roy penners - WaarBenJij.nu

Islandhopping van malijsie naar Thailand

Blijf op de hoogte en volg roy

12 Januari 2016 | Thailand, Ko Muk

Witte stranden, alle kleuren blauw tot aan de horizon en de zee verdwijnt, oranje, paarse. rode zonsondergangen, cocktails, verse visen bungalowtjes aan het strand; this is Ko Lipe!!! Hier zijn we dus 5 dagen gebleven want dit is ultiem genieten! De eerste hop in Thailand was dus zeer geslaagd en is veel beter dan malijsie.

Maar eerst nog 3 dagen in Langkawi verbleven, wat in het begin minder mooi was omdat de stranden rondom het toeristische gedeelte niet zo mooi waren en veel te druk. Ook de snorkeltrip die we deden was niet top, maar toen we een scootertje huurden en het eiland rond sjeesden, begrepen we meteen dat het toch een klein paradijsje is dat ontdekt moet worden. Samen met een italiaans koppeltje zijn we ook naar de cablecart geweest met een geweldig uitzicht over het eiland en je ko ko lipe al zien! We zijn ook nog bij red tomato gaan eten het restaurantje waar ik vorige keer bijna iedere dag heb gegeten:P

Ko lipe is dus het tropische eiland van je dromen, hoewel het wel toeristisch is maar niet zo aanvoelt. De snorkeltour met prive boot (2000bath) was super. Lekker rond gevaren tussen alle kleine en grotere eilanden rondom Lipe, dat als enige bewoond is. Op verschillende plaatsen gesnorkeld ensteeds als je dacht het kan niet mooier, zagen weer beter koraal en meer vissen. Strak blauw water met kliffen en verlaten stranden. Het is misschien het duurdere eiland maar dan heb je ook wat. We betaalden 800 bath voor onze bambohut beach hut en ter vergelijking betalen we nu 400 bath wel met zeezicht ( 11 of 22 eurie )

Verder genoten van de vele verse vis en verse groenten gerechtjes met rijst. We betaalden 200 bath ( 5 euro ) voor 1 kilo verse tonijn en 100 bath voor een klein bordje frietjes hahah ongelofelijk gewoon. Een ander success zijn de pannekoeken met verse banana en nutella van madamme Yoohoo. Wat ze dus ook de hele dag roept yoohoo yoohoo pancake yoohoo hahaha dus nadag ik ze gevonden had is de hele groep er verslaafd aan geraakt en iedere avond lekker snoepen!

Maar inmiddels dus in Thailand en hebben afscheid genomen van de italianen Loris en daniella uit rome, die we op het einde van onze trip weer gaan zien tijdens onze laatste stop in rome! We mogen zelfs bij hun in hun appartament verblijven de hele week dat we er zijn!!! Dus helemaal top! Ondertussen reizen we verder met Pipe en Catalina uit Santiago de chile. Ze gaan zelfs helemaal meer naar Myanmar de 24 januari als we vliegen van Phuket naar yangon waar we ook onze duitse vrienden Caro en Cris weer treffen die vanuit bali komen vliegen en misschien zelfs alex uit frankrijk onze cameravrouw

De volgende hop was Ko muk, 2 uurtjes vanuit ko lipe maar er is maar 1 organisatie dus de prijzen zijn hoog zelfs voor nederlandse begrippen. 1300 bath waar we in malijsie maar een fractie betaalden.

Ko muk is een meer groener eiland met wat jungle in het midden wat da nook meteen gelijkt staat aan meer van die kleine vampiertjes die met overalsteken☹ het snorkelen hier viel wat tegen maar de stop bij de emarald cave was geweldig! Een kleine holling in de lijmstenen rotsen. Je zwemt erheen en ziet als je dichterbij komt een gang die verder de rots in gaat. Het wordt steeds donkerder en het licht gaat uit, git zwart, je ziet niks meer en voelt alleen water onder je en af en toe een aanraking van een ander. Totdat de gids het licht weer aandoet en pffieuw je ziet licht aan het einde van de tunnel en je komt in een kleine valei van bomen omgeven door rotsen. Het piratenhol van blackbeard. Geweldige ervaring, deed een beetje denken aan semuc champei in guetamala waar we met alleen kaarsen de grot in doken.

We gaan weer lekker verse vis eten en morgen op weg naar onze volgende hop: Ko lanta.

• 13 Januari 2016 - 16:20

Jonny:

neo begin ich ech sjloes te weren ;-)

• 14 Januari 2016 - 12:38

Harry:

wat heb je toch een kutleven!! 600 bath voor een beter leven!!

• 15 Januari 2016 - 15:23

Servé Oet Gäöl: