De zoektocht naar de waterloze waterval en diving - Reisverslag uit Ko Lanta, Thailand van roy penners - WaarBenJij.nu De zoektocht naar de waterloze waterval en diving - Reisverslag uit Ko Lanta, Thailand van roy penners - WaarBenJij.nu

De zoektocht naar de waterloze waterval en diving

11 Februari 2016 | Thailand, Ko Lanta

We werden vanaf de pier met een lancha naar de ferry gebracht die ons van Koh Muk naar Koh Lanta alle typishe kalkstenen rotsen voer. Geweldige uitzichten en strak blauwe zee. Koh Lanta is heel groot dus we kozen voor het noordelijkste deel dat long beach heette, we hadden een bungalowhut vlakbij het strand voor 500 bath bij “somewhere else bungalows” waar het goed toeven was. De eerste nacht ergens anders was namelijk een stuk minder en veel meer kabaal dus snel gewisseld van hotelletje. De eerste dag het eiland over gesjeesd op een scooter, waarbij we eerst een korte trek hebben gedaan naar de “tigercave’ geen leeuw te zien maar misschien hadden ze zich verstopt, ze wilde on seen gids aansmeren maar daar trapte roy niet in. De tocht zelf was best avontuurlijk langs stroompjes in een bosrijkgebied. Soms was niet helemaal duidelijk waar we heen moesten wat het veel leuker maakte, duurde ongeveer 40 min heen en 25 terug. Op het einde even opletten dat je links afgaat en niet rechts anders kun je verdwalen hahaha. Uiteindelijk de grotten gevonden en die waren goed maar als je er voor had moeten betalen dan weet ik niet of het het geld waard was geweest. Want een deel van de spanning zat toch in het zoeken van de grotten. We konden 1 van de grotten in waarbij we een stukje moesten klimmen en via een brug en tunnel zo een rondje konden maken. We zijn niet onder een kleine ingang gekropen die naar een andere grot ging want we wisten niet of het kon en als het niet kon waren we zeiknat geworden want en lag een flinke plas water. Moeilijk uit te leggen, had je maar mee moeten komen haha☺

Deel 2 van de trip was een trip naar een waterval, ergens onderaan het eiland. Waarbij we tussendoor wat stops hebben gemaakt op verlaten strandjes, waar we natuurlijk ook een duikje genomen hebben om aft e koelen want het was HEET. ( later hoorde we van Cata en Pipe dat het in het noorden veel geregent had terwijl wij geen drupel gezien hebben ) ons wandeling naar de waterval was appeltje eitje ondanks onze slippers. We waren een beetje bang dat we niet op tijd terug zouden zijn voordat het donker was maar dat viel gelukkig reuze mee. Na half uurtje lopen kwamen we bij een gigantische rotsformatie uit, maarja als het niet regent en het was het droge seizoen dan komt er maar een pisstraaltje water uit onze een waterlozewaterval hahah was gewoon echt de zieligste waterval die ik ooit heb mogen bezoeken tijdens alle reizen! Dus hop op de scooter en vlogen we terug terug naar het noorden wat toch stiekem nog een stuk was, maar niet zo ver leek in het begin doordat we zoveel gestopt habben.

De dag erna zijn we gaan snorkelen bij Koh Rok en Koh Nok wat spectaculair was. Pipe heeft een gopro dus zal proberen wat filmpjes te pikken. Ondanks best veel toeristen viel de drukte meer door de ongelofelijke opperlvlakte dat het gebied heeft. Veel waaierkoraal, brainkoraal, maar ook in alle kleuren rose, rood , groen, blauw, paars helemaal geweldig. Ook nog grote murenen gezien en een grote krab die zich in een grotje aan het verschuilen was. Tijdens onze break op het strand kregen we een prima lunch, waarna we naar het uitzichtpunt zijn gelopen. Flink wat trappen op maar het uitzicht was wederom spectaculair om te te mogen meemaken. Het wat een rondje dus wat goes up must come down, de weg terug was veel makkelijker waarbij we een stukje over de rotsen moesten klimmen om bij het strandje om de hoek te komen vanwaar we onze lunch hadden gekregen. Het was net uit het zicht dus niet iedereen hadzich de moeite genomen om verder te kijken dan zijn neus lang is dus die hebben dit special stukje gemist. Kraakhelder water, wit stuifzand tussen de teentjes en uitzicht op alle kleine eilandjes in de buurt.

Na een dagje relaxen vertrokken we naar Koh Phi Phi omdat de trips vanuit hier goedkoper waren en makkelijker te regelen zijn we er toch maar heen gegaan ondanks ik iedereen zou afraden om het te doen achteraf. Angela heeft haar duikbrevet gehaald en gezwommen met haaien, schilpadden en heel veel andere tropische vissen. De eerste dag liep voor mij wat minder af want na een flinke wandeling naar weer een hoog uitkijkpunt viel mij het eten slecht en lag roy weer met voedselvergiftiging aan het infuus. Wat op zich niet zo erg is maar het was zooooo ontzettend heet op dat dichtbepakte eilandje dat het niet meer leuk was. Dus snel aan de antibiotica en op naar railay waar we verbleven bij het strand van Tonsai. Super mooie sunset zoals we die de laatste weken veel vaker hebben mogen bewonderen, maar daarvoor waren we niet hier……de hoofdreden was het klimmen tegen de kalkstenen rotsen waar de streek om bekend stond. Ik was niet instaat om mee te doen, misschien maar goed ook want hoog zijn die dingen!! Angela klom zo maar uit het niets naar 30 meter, met uiteraard geweldig uitzicht op de top. Na een halve dag waren Pipe en angela er wel klaar mee en zijn we gaan genieten van een relax middagje aan het strand met uiteraard het thaise eten. Friedrice with chicken, yellow curry, pad thai en ricesoup want roy mocht natuurlijk niet veel anders eten dan soep.

Vanuit Railay hebben we met zijn 4en de bus genomen naar Phuket waar ons volgende avontuur alweer staat te wachten MYANMAR the undiscovered spot in southeast asia! Expect Nothing, Get Everything!

Tot snel vriendjes!

• 13 Februari 2016 - 15:07

Servé Oet Gäól:

Leuk. Een aanrader! Dat er geen leeuw te zien was? Logisch als er zo'n leeuw uit Bunde ronddwaalt!!