Het salou van bali en de vlucht naar Nusa Lembogan - Reisverslag uit George Town, Maleisië van roy penners - WaarBenJij.nu Het salou van bali en de vlucht naar Nusa Lembogan - Reisverslag uit George Town, Maleisië van roy penners - WaarBenJij.nu

Het salou van bali en de vlucht naar Nusa Lembogan

Blijf op de hoogte en volg roy

03 Januari 2016 | Maleisië, George Town

Aangekomen in seminyak, de wat meer high end buurt van het zuiden, net boven Kuta en Legian. Laten we zeggen het salou van hier maar dan tig km lang met alleen maar file en stinkende autos. Toch wel een beetje teleurgesteld, want de stranden zijn gewoon echt vies met veel plastic en andere rotzooi dus zeker een afrader als je op de mooie stranden wilt vertoeven. Dus wij zijn gevlucht naar Nusa lembogan wat dus veel mooier is, hutje aan de zee, mooi strand, scootertje erbij om het eiland rond te tuffen en genieten. Eten was ook dikke prima met veel verse vis en ieder restaurantje had natuurlijk een sunsetview! Dit eiland dus zeker wel meepakken het andere gedeeelte skippen!

We hebben wel een beachclub gedaan in seminyak, wat natuurlijk wel weer ff lekker was met een leuk zwembadje, muziekje, biertje, cocktailtje en wat lekkere hapjes. Maar dan ben je dus wel gewoon eurotjes kwijt he en niet de roepiatjjes die we gewend waren van java waar alles veel goedkoper is.
We zijn ook nog zuidelijker geweest naar wat strande waar het beter toeven is. Toch nog wel een flink stukje met de scooter maar wel leuk om te doen, ook door de contante file. Dat was ook het enige dat echt de moeite waard was om te doen ( met een taxi is de beleving een stuk minder) voor de tempels van uluwattu hoef je niet perse naar het zuiden te komen. Heb van andere backpackers gehoord dat candiasa veel mooier is.
Op de laatste dag in indonesie is het flink beginnen te regenen dus ik denk dat we net op tijd het land verlaten want het regenseizoen komt eraan en in malijsie en Thailand heb je er bijna geen last van.

Kuala lumpur is een gigantische stad met alles erop en eraan. Groenste stad van de wereld zijn qua natuur, maar op het gebied van vervuiling toch ook ergens boven aan hangen want wat rijden er veel autos!! En van filters hebben ze nog nooit gehoord, die hebben de engelsen niet achter gelaten toen ze weg gingen. Wat wel heel sterk is zijn de metros en de monotrains die de hele stad verbinden en zorgen dat je overall snel kan zijn. We zijn er 4 dagen geweest en dat waren lekker drukke dagen. De free walkingtours van het toeristenbureau zijn zeer aan te bevelen en geven je veel info van de stad en laten je dingen zien waar je normaal nooit zou komen. Zoals bevoorbeeld Kampung Baru, een dorp in een stad, dat nog niet bebouwd is met hoge gebouwen en waar je nog lekker lokaal kan eten voor 2 euro, je haar kan laten knippen voor 1,5 euro maar waar de mensen die er wonen op papier mulitimiljonair zijn omdat als ze de grond verkopen gigantische bedragen gaan krijgen.
De andere tour was in het centrum en liet ons zien hoe de engelsen toch de stuctuur en de stad mede vorm hebben gegeven. Met het grote medakka sqaure, de herenclub en de Masjid Jamek. Ook was ere en oud theatertje waar we een musical hebben gezien van hoe de stad is ontstaan, zeker geen broadway maar zeer leuk om te zien en jong talent een kans geven voor een groot podium. Het is ook een modern stad die door zijn vele shoppingmalls en hoge gebouwen ook een beetje amerikaans aandoet, maar dat is na een maand indonesie niet eens zo heel erg. Want de draai die de malijsiers aan geven geeft toch een aziatisch gevoel. Natuurlijk ook weer de pertronas twin towers gaan bewonders, machtig mooi gewoon, zeker met de lichtjes die savonds de toren laten schitteren.
Ik ga me nu klaar make nom bacotjes te gaan drinken want is oudejaarsavond hier en moet nog een bodempje leggen want anders wordt het geen late haha.

Nieuwjaar was goed, alleen kwam ik er te laat achter dat ze neprum in de baco aan het mixen waren en die viel niet heel lekker, bedank Barman reggae mansion:S maar verder was het prima toeven in de skybar. Na een korte nacht meteen door naar penang, George town. Het eerste eiland van de velen in de komende weken waar we gaan verblijven.

Het eiland heeft een paar mooie stranden maar die liggen ver weg van de stad waar wij verblijven. We hebben er wel een paar bezocht na een scootertochtje aan de noordkant van het eiland en dat was goed. Mensen rijden nog steeds als aziaten maar het is niet zo erg als in indonesie haha. Verder hebben we door het historische gedeelte gwandeld en een beetje cultuur opgesnoven. Na 2 dagen gaan we weer door naar het volgende en laatste eiland in Malijsie want Thailand begin tons al te reopen!

Angela is trouwens ook nog verliefd geworden op 2 hondjes die naast ons hotelletje “woonden” ze hadden wel een baasje want ze zaten in het sort van voortuintje van een airconditioningzaak. Waarschijnlijk waren die eikels op vakantie want we hebben er alle dagen niemand gezien, dus wij hebben ze van eten en water voorzien. De eerste keer was gewoon echt zielig want we dachten dat we veel bij ons hadden maar dat bleek nog niet eens genoeg arme babyhondjes waren uitgehongerd. We hopen dat de baasjes normaal wel thuis zijn want wij kunnen ze niet meenemen:S

Tot snel vriendje en vriendinnetje, de volgende keer vanaf een tropisch eiland!

• 06 Januari 2016 - 15:50

Jonny:

Hoi
    Een gelukkig nieuwjaar voor jullie allebei
    Fijn te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben en Angela GEEN HONDJES MEENEMEN
    er zitten er al 2 te wachten op je thuis ;-)
    Roy kan het zijn dat jij gebeld hebt een tijdje terug ?dacht dat jij het was maar was een heel slechte verbinding
    Dikke KUS en knuffel voor jullie van JONNY