de afgelopen weken in malaga en nu in marokko!!!! - Reisverslag uit Tanger, Marokko van roy penners - WaarBenJij.nu de afgelopen weken in malaga en nu in marokko!!!! - Reisverslag uit Tanger, Marokko van roy penners - WaarBenJij.nu

de afgelopen weken in malaga en nu in marokko!!!!

Door: Royke

Blijf op de hoogte en volg roy

08 December 2008 | Marokko, Tanger

eey allemaal, duurt allemaal weer veel te lang met me. maar ff voor de goede orde:P patje is hier geweest en heeft me afgeleid. heb spanje inmiddels achter me gelaten en zit nu in het noorden vqn afika, marokko in tangier om precies te zijn. is trouwens heel irritant dat ze andere toetsenborden hebben grrr dus ben de hele tijd aan het terug kijken en stukken te wissen en opnieuw te typen. ff kleine plannig voor de komende dagen morgen naar asilah aan de kust en dan richting binnenland mekness en fess en dan een paar dagen aan het strand liggen in zuid west marokko. voor nu veel leesplezier en er komt nog een verhaal van roy en patje trekken door zuid spanje: gibraltar, tarifa, cadiz en sevilla

25 nov. 08
Hmm nu maar eens goed nadenken wat ik allemaal heb uitgespookt de afgelopen weken. In het weekend van 15 en 16 november zijn we met een groepje op de fiets langs de kust gevlogen. Was echt relax en zo toch weer andere dingen gezien dan die je normaal zou zien. Het vinden van het zaakje dat de fietsen verhuurd bleek toch nog moeilijker dan gedacht want het zat verstopt in een klein zijstraatje, denk dat ik volgende week toch maar eens met hem ga babbelen (als afgestudeerd vrijetijdsmanager moet ik hem toch kunnen helpen hahaha) Na de fietsen eindelijk gehuurd te hebben gingen we dan eindelijk toch op weg. Samen met Pietje (echt een gevaar op de weg, net alsof ze in Hongarije geen fietsen hebben. Hij deed echt van alles stoepje op stoepje af, crossen door het zand, struiken duiken met de fiets, crashen in het parkje paseo del parque. Meerdere keren helemaal in een deuk gelegen!) Maar Joost, Lisa, Steffen (aka de duitser) en floe. Op een gegeven moment kwamen we aan bij een strandje en direct aan de kust lag een grote rots, hop wij met zijn alle erheen en voordat we het door hadden was Pietje al aan het klimmen, niet lang erna gingen Lisa en Steffen ook, dus ben ik ook maar over de hoogtevrees heen gestapt en ook de rots opgeklommen. Geen spijt van trouwens want het uitzicht was echt “memorabel” (toch maar ff een begripje erin gooien)
Ohja nadat we tien minuten aan het fietsen waren kwamen we Kevin (een klasgenoot van Floe uit London) tegen die aan het hardlopen was en die heeft het hele stuk meegerend. Hij loopt ook marathons enzo maar die gast gaat echt snel. Al met al voor herhaling vatbaar, denk als patje hier is nog eens doen.
De dag erna (Zondag) weer een geweldige voetbalmiddag meegemaakt: Malaga tegen Villareal. Kaartjes waren nu een stukje goedkoper 35 euro ipv de 100 tegen barca. Morgen de kaartjes halen voor komende zondag tegen Osasuna. De sfeer was nu veel beter omdat het lekker weer was. Voor het stadion was een trommelband die echt de sfeer erin bracht. Maar ook in het stadion was het super, stiekem nog een soort viptribune binnen geslopen om wat betere foto’s te maken. De wedstrijd was ook spannend, alleen een beetje jammer dat ze tot 2 keer toe een goal weggeven. Ze komen binnen 10 min achter, maar voor rust maken ze 1-1 en zijn ze veel beter. Na de rust beginnen ze weer te soft en 2-1 achter. De hele wedstrijd mislukken alle corners en iedereen aan het schelden (veel nieuwe woorden geleerd) Maar de laatste 5 minuten zetten ze flink de druk erop en in blessure tijd koppen ze de 2-2 binnen. Hele stadion ontplofte super gaaf om mee te maken.
De rest van de week was vrij rustig. We zijn veel naar het strand geweest en savonds gezellig met zijn allen eten en beetje pokeren of Uno spelen (soort pesten) Ook nog tapas gaan eten met school, dat is ook altijd gezellig en kom je toch op andere plaatsen. Erna wordt er altijd nog een drankje gedaan in lokaal kroegje of een barretje waar een bandje optreedt.
Weekend Granada 22 en 23 november
Samen met Lisa en Theresa zouden we naar Granada gaan, maar nadat we de buskaartjes hadden gekocht trok Theresa helemaal weg en voelde ze zich niet lekker dus hebben we haar op een taxi gezet en zijn wij naar Granada vertrokken, toen we bijna aan kwamen in Granada zagen we de bergen van Sierra Navada, die helemaal bedekt waren met sneeuw. We hadden allebij zoiets daar moeten we ook heen, dus nadat we hostelletje geregeld hadden, zijn we buskaartjes gaan kopen voor de dag erna.
Toen op naar het hostelletje, zag er goed uit en lekker dichtbij het centrum. Granada is een hele mooie stad met veel oude gebouwen, gezellige hippie en Arabische buurtjes met de typische sferen die daarbij horen. Ook zijn er veel pleintjes en leuke kleine winkeltjes. En natuurlijk niet te vergeten de Alhambra (oud kasteelcomplex uit de tijd van arabieren en de cristenen in de 9e eeuw, ook het palijs dat erbij hoort is heel mooi )Ik ga er zeker nog een keer een weekendje heen, zeker de moeite waard!
Op de zaterdag hebben we de stad verkend, lekker op het terras gezeten en zoals gewoonlijk weer lekker veel tapas naar binnen gewerkt. Op de zondag dus heel vroeg op (7 uur,want we hadden de bus om 8 naar Sierra Nevada) Wij in de bus de bergen door, was toch nog dik 45 minuten maar was het zeker waard. Aangekomen in het stadje, eerst wat rondgelopen en bleek het toch groter te zijn dan we eerst dachten. Er heerste ook een hele relaxte sfeer, een beetje een apres ski gevoel krijg ik. Eerst hebben we thee gedronken (stiekem met een amaretto om halt 10) Nu begrijp ik ook hoe Elsa zo dronken kon zijn op die eerste morgen dat ze aankwam toen ze was gaan skiën. Daarna wilde we eerst de berg op, maar dat was vrij duur en we kwamen erachter dat er ook recreatief stuk was, dus daar hebben we een sneeuwballen gevecht gehouden dat ik glorieus heb gewonnen, al zal Lisa dat ontkennen en zeggen dat zij had gewonnen. Feit is wel dat we beide onder de sneeuw zaten hahaha. Na een ontspannen ochtend gingen we om 1 weer naar Granada waar we samen met Pietje en Reka, die voor 1 dag waren gekomen, de Alhambra hebben bezocht. Daarna zijn we nog wat gaan drinken in het Arabische buurtje. Lisa en ik hadden al een buskaartje gekocht dus moesten we op tijd weg, maar toch te laat weggegaan want we kwamen gewoon 4 minuten te laat bij de bus en was die al weg. Normaal zijn die bussen hier net als de NS, altijd te laat en nou net deze keer niet. Nadat we van het kastje naar de muur zijn gestuurd en alle loketten op het busstation hadden gehad, hebben we het uiteindelijk toch voor elkaar gekregen om het kaartje om te ruilen voor een bus later gewoon door de “stomme, weinig spaans sprekende toerist” uit te hangen. Eenmaal in de bus vielen we alle vier als roosjes in slaap
Fena hier geweest
School is deze week wel beter, vorige week hadden we een leraar die niet heel veel structuur had in zijn uitleg waardoor ik een zwaar weekje had om alles te begrijpen en ik na de les ook echt geen spaans meer kon horen. Deze week hebben we Mariano weer en die is heel relaxt en legt het uit in het spaans maar ook hoe het relateert aan het engels en Duits zodat het beter te plaatsen is en wanneer je het kan gebruiken. Ik wil in Nederland ook zeker doorgaan met de taal want het is echt vet om te spreken.
Verjaardag floe was gisteren (maandag 24) en zijn dan ook helemaal tot het gaatje gegaan. Het waren van die Bredase tafarelen zoals ik die normaal met patje meemaak, het ruige was dat gewoon de hele groep van school is meegegaan en dat iedereen ver heen was. De meeste hebben het vandaag ook niet gered om naar school te gaan…….Floe en Fena (vriendinnetje van floe die hier op bezoek was) kwamen later dan mij thuis en die nemen altijd spullen mee voor de trofeekast, deze keer hadden ze een half kapot kinderbedje meegnomen en dat stond dus vanmorgen in de woonkamer hahaha. Maar Floe neemt echt alles mee wat los en vast zit, gooi der wat alcohol en ze gaat helemaal los haha.
Ook nog naar de politie gegaan met Floe vandaag want haar 2 mobieltjes waren uit haar tas gepikt en mijn portemonnee maar er zat alleen nog wat geld in dus dat is niet zo heel erg. Niet leuk, maarja hopen dat er wat goed met het geld wordt gedaan. Op het politie bureau waren ze heel aardig en was toch wel leuk om mee te maken want het gaat er toch anders aan toe dan in Nederland!
Nou weer genoeg verteld en zal nog wel een deel vergeten zijn maar dat komt later wel.
Sorry dat ik het wat lang duurt voordat er weer een nieuw verhaal is en dat ze dan weer lekker lang zijn. Over een paar weekjes ben ik weer terug, maar eerst ga ik nog 1o dagen in mijn uppie rondtrekken door marokko. Ik ga zoals de planning er nu uitziet naar Asilah aan de kust, Fez en Meknes in de binnenlanden en dan op naar Marrakesh van waar ik terug vlieg naar Brussel. Maar donderdag komt eerst Mariska en dan zaterdag Patje. Dus nog leuke dingen op de planning
Hasta luego
Beso Roy’
Ps Nog even wat spaans voor beginners
Castigame = punish me
Te tengo que castigar = i have to punish you
Ohja en hier ook nog wat hongaars voor beginners
Szeretlek = I love you
Meg akarlak csokolni.= I want to kiss you
Szopj le! = zuig…..
Zaterdag 29 November
Eey
Verjaardag was ook gezellig, nadat ik Mariska (kwam 3 daagjes voor mijn verjaardag) van het vliegveld zat het hele huis vol. Heel gezellig allemaal, kreeg een boekje met allemaal foto’s en verhaaltjes van al mijn vriendjes hier echt cool. Ook had Reka Hongaarse goulash gemaakt, zeer lekker. Daarna zijn we naar de cheap beer plaza gegaan, bier 1,20 en een brugal cola 3 euro. Vervolgens door naar een Spaans kroegje en toen redelijk op tijd naar bedje. Op vrijdag zijn we de gibralfaro en de alcazaba opgeklommen. Zijn zeg maar oude kastelen waar vandaan je een heel mooi uitzicht hebt op heel malaga. Savonds zijn we met de hele school tapas gaan eten en erna gaan stappen samen met onze docenten Mariano en Franicis. De feestbeesten van de school. Vandaag Mariska naar het vliegveld gebracht en Patje meegnomen want die kwam met het vliegtuig waarmee zij naar huis zou gaan. Hij hoefde alleen mijn pinpas mee te nemen, laat hij die thuis liggen…dus neem ik die van gewoon maar mee naar Marokko. Is inmiddels weer redelijk druk geworden hier dus gaan onze verjaardagen (Floes en mijn) nog maar een keertje over doen.
xxx

  • 09 December 2008 - 01:12

    Patje:

    Hey kerel,

    Amuseer je je flink met de marokaantjes? en al leuke fatima's gevonden? ;) Ik lees je bericht morgen ff, want 't is weer een heel boekwerk. Ga nu snel naar Breda rijden, anders val ik zo in slaap! Hasta luego amigo.

    Gr. Patje!

  • 09 December 2008 - 12:48

    Elsa:

    Wat jammer dat ik er nu niet bij ben....
    Wel echt super leuk, al die verhalen....

    Laat het me meteen weten als je thuis bent........

    Ik wil alles weten.

    Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

roy

Heey daar vriendje/vriendinnetje, Als je dit aant lezen bent, zit ik waarschijnlijk in de zon met een cocktailtje van de zonsondergang te genieten hopelijk omringd door veel nieuwe vriendjes. Op deze site zal ik verhalen publiceren:P van mijn avonturen. Hoop dat je ze leuk vind. Veel lees plezier. xxxx

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 51530

Voorgaande reizen:

22 November 2015 - 08 Maart 2015

zuidoostazie!!

19 November 2012 - 19 Februari 2013

LA vida de cuba y mitel de americas

28 November 2011 - 04 Februari 2012

diving the philipine, malysia, bali and lombok

05 December 2010 - 01 Maart 2011

Quito en omgeving,, Curacao en NY

06 December 2009 - 07 Maart 2010

Thailand and the golden triangle

10 September 2007 - 10 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: