Regen, zon, zee en veel alcohol.... - Reisverslag uit Málaga, Spanje van roy penners - WaarBenJij.nu Regen, zon, zee en veel alcohol.... - Reisverslag uit Málaga, Spanje van roy penners - WaarBenJij.nu

Regen, zon, zee en veel alcohol....

Door: Royke

Blijf op de hoogte en volg roy

11 November 2008 | Spanje, Málaga

Maandag 27 oktober 2008

Hola!

Dat kleur opdoen van het weekend is zeker gelukt, de afgelopen drie dagen waren echt geweldig strand weer. Nou zou morgen ook nog goed zijn en dan zou het weer wat minder worden. Beetje jammer trouwens dat de klok terug is gezet, begon nu al rond 5 frisser te worden.

Wat mijn lessen Spaans, nja ik spreek weer iets meer en ik moet zeggen dat ik het Spaans steeds meer als een grote puzzel begin te zien die ik ben op aan het lossen. Al zullen er voor mij altijd stukjes ontbreken, maar dat is niet erg, zolang ik maar een normaal gesprek kan aangaan en dat moet volgens mi professors wel lukken:D. Vanaf morgen heb ik één vaste docent, dat is wel beter omdat ik dan niet steeds dubbele dingen krijg uitgelegd. Betekend wel dat ik pas om 13.40 les heb tot 15.20 in plaats van 10 uur tot 11.40! Dan moet ik maar om 11 naar het strand gaan:P Nou ga zo meteen nog maar eens ijsje eten, want malaga begint pas savonds echt te leven. Is trouwens echt niet normaal hoeveel ijssalonnetjes er zijn heb er in ieder geval al meer dan 10 gezien!

Besos

Ps totti bedankt voor het geleverde geluid en beeldmateriaal ideaal om een paar uurtjes om te krijgen


Dinsdag en verder 30-10,

Daar zijn we weer, beetje later dan eigenlijk weer gepland. Maar time flies when your having fun! Deze afgelopen dagen zijn weer omgevlogen. Hebben woensdag een soort van college gehad over de historie van Spanje, best interessant, allen kon niet alles volgen aangezien ze alleen maar Spaans praten. Toch begint dat steeds beter te gaan zeker ik meer en meer van van mijn nieuwe drankje op heb: Brugal con cola, is een soort rum met een kokos smaakje, heel goed weg te krijgen. De lessen gaan ook redelijk, maar zijn nu vooral bezig met de grammatica. Voor de rest, Benno komt morgen (vrijdag) en komende zaterdag moet ik verhuizen naar een nieuw appartement dus ben benieuwd!

Besos

Maandag 3-10

Weer een paar dagen verder, Benno is inmiddels gearriveerd en we hebben al de nodige trapas naar binnen gewerkt de afgelopen dagen. Echt leuke tentjes ontdekt, alleen is het weer klote en dat zou de komende dagen ook zo blijven helaas:S beetje jammer. Gisteren naar Malaga Cf contra FC Barcelona geweest. Het veld was net een zwembad, maar toch genoten van Messi, Etoo, Henry en de rest van de sterren. Binnen 5 min stond Barca al voor door een vrije trap van Xavi, maar 10 min later maakt Malaga 1-1 en het leek wel of het hele stadion ontplofte, echt super cool. Inmiddels waren we al flink verregend ondanks de paraplu die we hadden meegenomen. Voor rust maakt Barca nog de 2-1 een inschuivertje van Messie. Na de rust speelde Barca naar onze kant en maken ze uit een mooie aanval Etoo met een lange bal op Henry, die net in het veld is gekomen, die speelt hem uit de lucht door naar Xavi die met een droge knal de 3-1 maakt. In de laatste minuten maken ze ook nog de 4-1 uit een vrije trap van Xavi die van richting wordt veranderd door een speler van Malaga. De hele wedstrijd waren die gasten van Malaga aan het zingen net alsof het nog gelijk was hahaha. Na de wedstrijd zijn we nog de stad in geweest en waren er overal holoween feestjes. Uit eindelijk zijn we beland bij een irish pub waar we de baco goed lieten vloeien, kwamen uiteindelijk ook nog op een pleintje terecht waar het net een beetje carnaval leek. De dag erna zijn we naar een club geweest (ik geloof velvet) we zouden een uurtje gaan, maar ja die uurtjes kennen we wel. Op een gegeven moment zegt die barvrouw, jullie kunnen beter een hele fles kopen das een stuk goedkoper, maar toen waren we eigenlijk op onze retour en wisten we niet meer zo goed wat voor of achter was. De dag erna naar school, was minder prettig, maar mag de pret niet drukken.
Ohja ben ondertussen ook verhuisd naar een leuk appartementje, met drie leuke huisgenoten. Een Nederlands meisje en een Hongaars stelletje. Dat stelletje is echt cool, de jongen heet adam maar we hebben hem omgedoopt tot Pietje omdat zijn 2e naam Peter is. We hebben ze ook wat nieuwe drankspelletjes geleerd, onder andere fuck the dealer waarbij je kaarten moet raden en als je ze niet goed raad moet jij drinken en als je wel goed raad moet de deler drinken. Aangezien Pietje de hele tijd moest drinken, hebben we het spel maar omgedoopt tot Fuck the hongarian hahaha. We hebben hem op het einde van de avond naar zijn kamer moeten dragen echt cool! Voor de rest is het appartement mooi, ondanks dat het iets minder is dan het vorige, maar is wel veel gezelliger!

Donderdag 6 nov

Benno net weggebracht naar het vliegveld, nu weer even rust en de van mijn verjaardag komen weer vriendjes en zal ik weer wat minder tijd hebben voor het Spaans dus de komende tijd maar even goed mijn best doen. We hebben alleen gisteren op het strand gelegen en vandaag was het strand weer, maar geen tijd voor gehad, want we kwam vanmorgen pas om 6 thuis en om 7 sliepen we pas en de wekker ging om 8 die ik wijselijk heb uit gezet en door ben blijven slapen. Mijn huisgenootje (Hongaars meisje Reka) was ook te moe om te gaan dus onze leraar was teleur gesteld in ons….


Zaterdag 8 nov

Vanaaf is Real Madrid tegen Malaga dus ga zo een kroegje opzoeken om te kijken. Vanmiddag heb ik heerlijk op het strand geslapen, want gisteren was het weer zover. Eerst tapas eten met een groep van 20 van school en erna na dat pleintje waar ik ook met Ben was geweest. Daar lag het tempo vrij hoog dus…..dan weten we allemaal weer hoelaat het is. Die brugal con cola verbetert echt mijn Spaans, of in ieder geval dat denk ik als ik in de kroeg sta. Ik kan mijn uitspraak niet horen en ja of ik begrijp wat zij zeggen weet ik ook niet, maar voor mijn gevoel klopt het en dat is het belangrijkste……toch?
En nu op naar het voetballen.

Adios y muchos besos

PS how is life in Holland????


En weer een nieuwe week is begonnen. (dames kunnen deze paragraaf overslaan gaat namelijk weer een over voetbal:P) De wedstrijd zaterdag was wel ruig heb hem niet helemaal gezien, maar was wel spannend malaga verliest in de laatste minuten met 4-3 na met 3-2 te hebben voor gestaan, beetje jammer. Ik ga morgen Woensdag kaartjes halen voor de wedstrijd tegen villareal, wordt ook een toppertje aangezien zij tweede staan in de competitie. Morgenavond is de uitwedstrijd naar Mallorca voor de Copa del rey, eerste wedstrijd was 1-1 dus volop kansen om de 8e finale te halen!

Nou weer andere leuke dingen. Gisteren (weer) een feestje gehad van het Hongaarse meisje, ze had haar naamdag. Wat is dan een naamdag is dat zoals een verjaardag…..nee dat is het niet! Iedere naam heeft een naamdag in Hongarije en dan vieren ze feest. Zoals misschien al is opgevallen in de vorige stukjes grijpen die hongaren elke kans aan om te drinken en feest te vieren. De vrienden van Reka waren zelfs in Hongarije in een kroeg op MAANDAG bier en wijs aan het drinken om haar naamdag te vieren. Je kan zeggen wat je wil die Hongaren zijn commercieel in gesteld. Blijkt namelijk ook dat de bloemen op bepaalde dagen ook flink duurder wordt bijv op de dag van de roos of de violet. Ook noemen ze extra geld dat je geeft aan een ober niet gewoon fooi, maar Borravaló (in de volksmond “voor de wijn”)
Ok ik ben nu wel aan het generaliseren, maar je moet het doen met de informatie die je voor handen hebt. Trouwens patje, ze wonen echt 5 min van dat festival in Boedapest waar je afgelopen jaar heen wilden, dus weekendje Boedapest is nu ook een stuk beter te doen, want kunnen bij hun pitten.

Afgelopen zaterdag en maandag na school heerlijk aan het strand gelegen en weer een beetje aan mijn kleur kunnen werken. Dus michelle, ga je kleurtje maar bijhouden onder de zonnebank anders steek ik weer te veel af:P.

A domingo nosotros viagamos a Ronda (het is betekend we zondag naar ronda gaan, maar het is bedoeld als verleden tijd, want we zijn al geweest. Maar die ken ik nog niet dus dan maar zo:P) Als ik terug ben mag je me wel bijles geven hoor Ana, want schrijven werkt nog niet zo goed. Ronda was een klein stadje met mooi uitzicht omdat het gebouwd is op een plateau. Voor de rest is eigenlijk niet zoveel te beleven, maar waren met een leuk groepje de hongaren, Liza, Miro en ik. Trouwens wel een teringeind met de bus, maar dat is eigenlijk altijd het geval hiero.

Nou even evalueren wat school. Ik heb vandaag een samenvatting gemaakt dus die kan ik gaan leren, moet alleen mijn woordenlijst nog op de computer zetten en dan moet het lukken. Het is heel leuk en weet ook wel wat als ik het lees, maar het praten is moeilijk omdat je niet altijd kan zeggen wat je wil, maar wat niet is kan nog komen!

Voor nu adios en slaap lekker


  • 11 November 2008 - 22:08

    Elsa:

    Ga je mij ook nog een keertje naar dat leuke pleintje brengen???
    Je moet wel naar school blijven gaan aangezien ik gebrijp dat je het spijbelen nog steeds niet hebt afgeleerd en je spaans nog steeds niet vloeiend gaat!!!!

    DENK EROM!!!

    Kusss

  • 19 November 2008 - 09:18

    Caress:

    Hej Roy!

    Hoe gaat't?
    Zat ff op je hyves te kijken, zag ik ineens dat je alweer bent vertrokken!
    Je hebt het goed voormekaar zo te lezen..
    Heb je ons kookboek ook meegenomen :P;) haha..
    Veel succes met het Spaans!

    Geniet er van!!
    xx Caress

  • 02 December 2008 - 11:24

    Reus:

    roy hier het iza alarmnr 0031504040888

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

roy

Heey daar vriendje/vriendinnetje, Als je dit aant lezen bent, zit ik waarschijnlijk in de zon met een cocktailtje van de zonsondergang te genieten hopelijk omringd door veel nieuwe vriendjes. Op deze site zal ik verhalen publiceren:P van mijn avonturen. Hoop dat je ze leuk vind. Veel lees plezier. xxxx

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 51525

Voorgaande reizen:

22 November 2015 - 08 Maart 2015

zuidoostazie!!

19 November 2012 - 19 Februari 2013

LA vida de cuba y mitel de americas

28 November 2011 - 04 Februari 2012

diving the philipine, malysia, bali and lombok

05 December 2010 - 01 Maart 2011

Quito en omgeving,, Curacao en NY

06 December 2009 - 07 Maart 2010

Thailand and the golden triangle

10 September 2007 - 10 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: