Haaien en nieuwe plannen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van roy penners - WaarBenJij.nu Haaien en nieuwe plannen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van roy penners - WaarBenJij.nu

Haaien en nieuwe plannen

Door: Royke

Blijf op de hoogte en volg roy

07 Januari 2010 | Thailand, Bangkok

na al dat gefeest, toch wel even lekker op dat rustige eilandje Ko Tao. Heb de afgelopen dagen flink bijgeslapen en menig middag en avonddutjes gedaan. Maar wel opletten dat we niet te lui worden, dus bedacht ik me gisteravond in bed dat ik het eiland maar eens moest gaan verkenen en ik dacht dat kan best lopend:P

Vol goede moed opgestaan, ga lekker zitten op mijn terasje zonnestalen komen door langs wat wolken op de zee en begin me in te smeren. ben bijna klaar kijk eens om me heen zie ik daar dikke regenwolken opstappelen en op het moment dat ik net klaar ben begint het me toch niet te gieten hahaha. Gelukkig duurt het hier niet al te lang en is het meestal maar 1 bui. Meestal dus want het heeft dus de hele dag toch wel ieder uur geregend. Maar toch op weg naar de zuidkust van het eiland. Een stuk langs de leuke boulevard gelopen, maar vervolgens kwamen de heuvels met de modderpaden dat viel wel even tegen dik een uurtje later aangekomen op bestemming (na een paar keer schuilen) heerlijk uitgerust op een ligbedje in een lux resort. De terugweg was minder zwaar, want een taxi (in ieder stad/eiland is dat weer iets anders, hier zijn het jeeps)is toch wel heel verleidelijk. Alleen hebben die gasten alleen de engelse woorden voor 200 en 300 geleerd! Ik toch gaan lopen, stop er voor de zoveelste keer eentje naast me: Taxi zegt ie. Ja zeg ik, but it is no Ferari he vriend, so make me special price. hij moet lachen en zegt 150. Ik bedenk mijn opties probeer nog te pingelen, maar heb al verloren want de taxi is te verleidelijk en spring achterop.

Ohja het duiken van gisteren viel HEEL erg tegen! Slechtste duikschool en duikleraar ever. DO NOT go diving met Sea Shell Divers Ko Tao en duikleraar Claudio, wat een hell was dat. Geen uitleg waar we gingen duiken en wat we zouden doen. Alles moest snel gebeuren en als we stopten meteen het water in. Drama,niemand wist wat hij moest doen. Mijn vest moest nog worden vervangen omdat er iets aan ontbrak.

De duik zelf was hetzelfde verhaal. we gingen naar beneden had er al iemand last van zijn oren. maar dat kan gebeuren, vervolgens een rondje zwemmen om het enige koraal wat er was. Het was eigenlijk geen zwemmen, maar volle bake racen want leek wel of die duikleraar een haai achter zich aan had. Na dat eerste rondje zat iemand al volledig door zijn lucht heen. Wat doet die leraar, brengt hij die gast naar de opppervlakte, wij wachten komt ie naar beneden is er weer iemand door zijn lucht heen, brengt ie die ook naar boven. ik kijk mijn mededuikers aan met een blik en bijbehorende hand gebaren aan: waar is hij mee bezig! komt ie weer naar beneden doen we nog een rondje om het kleine stukje koraal, waar zich inmiddels al 6 andere duikscholen hebben gemeld, met iedere 10 to 15 duikers. dus een drukte van jewelste en niet relaxed! Enige positieve is dat de vissen die we zagen, toen we er langs vlogen, echt groot waren zeker 50-60 kilo gruppafish en barracuda. Maar het vetste was een Bull Shark van een metertje of 2!
Maar wie beneden is moet ook wee naar boven en dat bleek voor onze leraar weer een moeilijke opgaven, Handgebaren zijn voor hem volgens mij vreemd want ik heb hem geen signalen zien maken de hele tijd, alleen om te vragen of het goed gaat of hoeveel zuurstof we hadden. Gelukkig heb ik zelf opgelet hoelang ik welke diepte was dus mij kon niets gebeuren! De tweede duik heb ik dan ook niet meer gemaakt op die boot! geen zin in gekke avonturen onder water, later hoorde ik dat hij tijdens zijn die 2e duik zijn vinnen was vergeten aan te doen!!! kom op hey, dus ik ben voorlopig uitgedoken hier op Ko Tao, dat volgens de Loney Planet het duik paradijs is, is verandert tot een duiknachtmerie zeker voor beginende duikers door de vele duikcholen (49) en daardoor de te vele duikers op de beschikbare plaatsen waardoor het funduiken niet meer leuk is.

Dus plannen zijn gewijzigd, morgenmiddag ga ik op weg voor een weekendje bangkok en dan ga ik eens een kijkje nemen in Pataya. Reus heeft van een kennis uit itteren in de kroeg een kaartje gekregen van een leuk hotelletje dat werd beheerd door zijn vrouw. dus kijken hoe het daar is.

groetjes en liefs roy

  • 07 Januari 2010 - 19:10

    Samadi Lambrichs:

    Hey Roy! Pap roept de hele tijd: BATSER BATSER, snap niet goed wat hij hiermee bedoeld! haha,... ik was gisteren jarig en ben met zusje, papa en mama en 8 andere kindjes uit mijn klas naar de Pony zolder in Nuth geweest. Het was heel gezellig. MAAR EIGENLIJK WIL IK IJSJES KOMEN ETEN! Wanneer gaan jullie weer open? het is ook wel gezellig om zo al je leuke verhaaltjes te lezen. Yashoda en ikke hebben gisteren ook nog gedoken in de badkuip! Gaaf was dat! Zeg, hebben ze daar ook olifanten? Ik ben dol op olifanten. Groetjes, Samadi. Oooooh ja,...kus van Yashoda en een aai over je bol van mijn papa en mama. Daaaaaaaaaag,mijn

  • 07 Januari 2010 - 22:51

    Udo Collega Van Reus:

    He Roy, lijkt mij fantastisch om tussen het koraal te mogen duiken, zelf heb ik eens een clinic gevolgd maar dit was jammer genoeg in een zwembad. Zelfs ik met mijn minimale ervaring weet nog hoe dit gedaan moet worden. groetjes mijn gezin vooral Roel geniet van de foto`s

  • 09 Januari 2010 - 23:05

    Patje:

    Haha, lekker niks gemist, slecht weer, bagger duiken, nou ik zit hier wel mooi met onze -3 graden en 20 cm sneeuw! :S Pff! Hopelijk wordt 't gauw warmer. Owja, als je naar Bangkok gaat, pas dan ook ff mijn pak!;) Heb ik dus geen tijd meer voor gehad!

    Have fun.

    Ciao

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

roy

Heey daar vriendje/vriendinnetje, Als je dit aant lezen bent, zit ik waarschijnlijk in de zon met een cocktailtje van de zonsondergang te genieten hopelijk omringd door veel nieuwe vriendjes. Op deze site zal ik verhalen publiceren:P van mijn avonturen. Hoop dat je ze leuk vind. Veel lees plezier. xxxx

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 51525

Voorgaande reizen:

22 November 2015 - 08 Maart 2015

zuidoostazie!!

19 November 2012 - 19 Februari 2013

LA vida de cuba y mitel de americas

28 November 2011 - 04 Februari 2012

diving the philipine, malysia, bali and lombok

05 December 2010 - 01 Maart 2011

Quito en omgeving,, Curacao en NY

06 December 2009 - 07 Maart 2010

Thailand and the golden triangle

10 September 2007 - 10 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: