Relaxen in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van roy penners - WaarBenJij.nu Relaxen in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van roy penners - WaarBenJij.nu

Relaxen in Bangkok

Door: Royke

Blijf op de hoogte en volg roy

12 Januari 2010 | Thailand, Bangkok

goeieavond allemaal!

De reis naar Bangkok ging vrij vlot, vetrokken in Ko Tao om 4 en om 6 de volgende ochtend aangekomen !met maar 5 min vertraging! in bangkok. alleen daar bleek het heel druk te zijn waardoor ik dik een uur naar een kamer heb moeten zoeken, meeste mensen checken pas rond 11 uit:S maar uiteindelijk toch iets gevonden voor maar 200 bath, 4 euro. Niets meer dan een kamer met 2 bedden, maar ideaal voor het verkennen van de stad. Ligt bij Koa San Road het drukke gedeelte voor backpackers. Johannes en mijn australische vrienden lagen dus niet ver.

De zaterdag ben ik met de australiers eerst naar wat tempels geweest want een groot deel van patje en mijn fotos zijn we kwijt door een slechte memory stick. Dus nu wat nieuwe foto's gemaakt. En erna zijn we gaan shoppen in het MBK center, een geweldig groot shopping 7 verdiepingen met allers erop en eraan. Van kleren tot gsm tot bioscoop en eten. Dus zijn wel wat uurtjes zoet geweest. Savonds lekker gaan eten en een masage hadden we natuurlijk ook verdient. Het werd niet al te laat want ik zou de dag erna met Jo weg gaan en de australiers gingen ook op een trip.

Die hele zondag lekker rond gebanjerd in een stuk of wat gedeeltes van bangkok. Eerste stop was China Town! Het is een bonte verzameling van kleuren, kleine winkeltjes en eetstandjes, waarbij je allerlei smaken kan opsnuiven bij iedere stalletje waar je langs looopt. Verzameld in een doolhof van kleine straatjes en steegjes. Je weeet nooit waar je uitkomt maar dat maakt het juist leuk. Het meeste dat er verkocht wordt zijn prularia maar soms zit er wel iets bruikbaars tussen en dan tegen echt spotgoedkope prijzen voor ons dan. Ook zijn er veel stoffen en knoppenwinkeltje. Johannes heeft een creatief zusje, waarvoor we op pad zijn gegaan op stoffen en knopenjacht dus nadat we uiteindelijk onze weg gevonden hadden uit het labyrint zat onze tas vol met meters stof en andere accesoires. Dus denk wel dat ze blij zal zijn.

De tweede stop was het lumphi park, waar je ff weg bent van alle drukte. Je neemt wat fruit en drinken mee, van de vrouwtje die aan de toegangspoort staan, gaat liggen en geniet van de rust en ziet hoe langs de weg Bangkok langs je doorvliegt.

Ze hebben hier ook een skytrain, een ideale manier om de stad te bekijken. Dus wij hop vanuit het park de metro in en vervolgens de skytrain in. Wij uitgestapt en op zoek naar een hoog gebouw om de stad te bekijken. Patrick zou trots op me zijn geweest hahaha, wnat volgens hem heb je een stad niet gezien, als je ergens boven bent geweest!

Savonds ben ik mijn pak gaan passen, eecht top geworden, morgen kan ik het ophalen. Dus ik ga pas donderdag naar Pataya, om wat duiken en op het strand te vertoeven. op het einde zullen er ook nog wel wat hemden worden gekocht als ik er in vientnam geen kan vinden.

Op Maandag ben ik nog een keer met Ana terug geweest naar het MBK, omdat het haar laatste dag was en nog wat last minute cadeaus moest kopen voor haar vrienden in Sidney. Ze had iemand nodig om af te pingelen en aangezien haar broer daar geen held in was moest ik mee. Volgens mij hebben ze hier ook een 3d bios, dus ik ga morgen naar Avatar schijnt goed te zijn.
Na het shoppen Alex, cris en Ana op de taxi gezet naar het vliegveld om vervolgens een van de bekende middagdutjes te doen voordat we weer op gaan in het altijd levendige, drukke, maar soms ook intieme Bangkok. Ik snap nu dat Remi en Jaqulien New york zo leuk vinden want in zo een grote stad vind je altijd wel iets om te doen.

Ohja els, wij slapen volgende week lekker lux in het Hostel van Johannes met zwembad op het dak. ga mijn best doen om daar een kamer te regelen!

Ik zal maar stoppen want anders hou ik jullie te lang bezig.

Groetjes uit het verre oosten xx Roy!

  • 12 Januari 2010 - 13:22

    Mikey:

    ga door ga door, ik ben aant leren dit is ff een welkome afleiding Penner. en geloof me Nederland mis je niet hoor. koud, sneeuw en gewoon werken.
    Massage?? toe maar....

    Groetjes

  • 12 Januari 2010 - 14:12

    Etienne:

    Alles in orde Penner, zo te lezen wel. Amuseer je nog de komende tijd, heb je weer genoeg te vertellen als je terug bent.

  • 12 Januari 2010 - 18:36

    Carine:

    Hoi roy
    ik hoop dat het goed gaat met de filmcamera
    een pak? op maat gemaakt
    Je hebt wel vaak een massage!!
    Hier alles goed alleen koud en nog wat sneeuw.
    Vele groeten en eene dikke knuffel van carine
    andre

  • 12 Januari 2010 - 22:35

    Patje:

    Hey vrund,

    Ik ben trots op je! :p hahaha. Idd jammer dat we de skytrain niet meer gedaan hebben, maar ik zie nu vast wel foto's of een filmpje van jou! Denk je er nog aan om de filmpjes op cd te branden en op te sturen, want als je die kwijt raakt hebben we helemaal niks meer! :o En 't afpingelen gelukt? haha!

    Volgende keer wel ff skypen!

    Mzzl

  • 13 Januari 2010 - 16:06

    Jonnie:

    Ha Roy
    het genieten gaat maar door bij jou zo te lezen
    Heb Avatar gezien vorige week woensdagmiddag (ja de oudjes gaan overdag naar de film) hij is echt moooooi zijn we eindelijk hier in de bios geweest
    groetjes xxx Nico en Marjon

  • 13 Januari 2010 - 21:06

    Kees:

    hoi royke,
    hoe is het menneke?
    leuk al die reiske's.
    pas je wel op?
    heb je moeder v.d.week gesproken, vandaar dat ik hier op jou site ben.
    zal v.d. week er is uitgebreid voor gaan zitten.
    roy doe voorzichtig en tot wederhoor, keeske (den kale).

  • 14 Januari 2010 - 22:40

    Lennaert:

    Hey Gozert,

    Man man wat maak jij wat moois van je leven! Als ik al jouw verhalen lees dan word ik aardig jaloers man. Hoeveel mensen er niet vastgeroest zijn in hun dagelijkse sleur. Life is what you make of it! Wanneer ik weer een beetje de oude ben, kan Thailand zich voorbereiden op mijn bezoek! Geniet er nog maar lekker van en het lijkt me leuk weer eens een borreltje te doen wanneer je weer terug bent!

    Ciao,

    Len

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

roy

Heey daar vriendje/vriendinnetje, Als je dit aant lezen bent, zit ik waarschijnlijk in de zon met een cocktailtje van de zonsondergang te genieten hopelijk omringd door veel nieuwe vriendjes. Op deze site zal ik verhalen publiceren:P van mijn avonturen. Hoop dat je ze leuk vind. Veel lees plezier. xxxx

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 51522

Voorgaande reizen:

22 November 2015 - 08 Maart 2015

zuidoostazie!!

19 November 2012 - 19 Februari 2013

LA vida de cuba y mitel de americas

28 November 2011 - 04 Februari 2012

diving the philipine, malysia, bali and lombok

05 December 2010 - 01 Maart 2011

Quito en omgeving,, Curacao en NY

06 December 2009 - 07 Maart 2010

Thailand and the golden triangle

10 September 2007 - 10 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: