Kikkers, ratten en junglewhiskey - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van roy penners - WaarBenJij.nu Kikkers, ratten en junglewhiskey - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van roy penners - WaarBenJij.nu

Kikkers, ratten en junglewhiskey

Door: Royke

Blijf op de hoogte en volg roy

27 Januari 2010 | Thailand, Bangkok

Nou die avond voor de jungletocht toch nog even wezen stappen in een club "warm up" hippe tent onder de jongeren van chiang mai dus heel gezellig met live bands en alles. Kwamen ook nog wat israeliers tegen die helemaal van de kaart waren. al met al een leuke avond al had elsje het de dag erna wel ietsje zwaarder dan mij:D

***
Ohja we zijn tussendoor ook nog door de jungle gaan slingeren met "flight of the gibbon" is een heel parcours waar je tokkelen enabseilen vanaf de bomen, heel stoer. Soms toch wel een beetje hoog met afdalingen tot 20-25 meter haha dus soms ff slikken.
***

Op naar de jungle! komt mister T ons halen en willen wij ook een scooter huren gaat dat niet omdat de afstand te lang is, maar kunnen we wel een schakelmotor huren. Dat lukt Roy niet haha dus via verschillende tuk tuks en busjes en scooterrutjes op weg naar het jungle dorp. Onderweg een fles whiskey voor zijn papa geregeld en litertje bier voor de mama. Was een vrij pittig ritje bergje op en af op slechte wegen. De terugweg zou veel makkelijker en sneller gaan dus dat was wel beter.

Het dorpje zelf was klein, waar alleen maar familie woonde, broers, zussen tantes enz. dus heel close allemaal. Het zijn allemaal houten zelfgebouwde huizen. Hoe komen ze aan het hout: in de jungle staan genoeg bomen hahaha. ze waren niet arm ofzo, ze hadden kippen, biggen en 2 buffels en wat rijstvelden en natuurlijk toch de verdwaalde toerist die zijn bathjes komt uitgeven.

We zijn eerst naar een mooie waterval geweest, waar je vanaf kon springen. niet al te hoog hoor maar wel relax. Water was trouwens wel heel koud!! Toch maar weer even opwarmen in de zon en een stukje wandelen om de jachtspullen op te halen: een geweer en een katapult waar ik mee mocht spelen:P Maar helaas hebben we niets gevangen. Elsa en ik mochten zelf ook schieten maar wij zijn van nature dus geen jagers dus misten hopeloos ons doel ookal had hij er extra veel kogeltjes in gedaaan hahaha.

Na even te chillen in ons hutje, gaan eten met de familie. Heel gezellig alleen merk je wel dat de mannen aan de tafel zitten en de vrouwen niet alleen mama dan wel. WEet niet of dat normaal is hier. Kregen een soort curry met rijst en veel groente. Dat ging der goed in, want hadden flinke honger. In tegenstelling tot wat we de volgende morgen kregen haha koude rijst met een smerig sausje ofzoiets en om niet onbeleefd te zijn heb ik een plastic zakje gevuld, verstop in mijn broek en meegenomen en later weggegooid!

Savonds met de mannen en mama aan het bier en de whiskey. Die anderhalve liter ging der goed in en de jungle wiskey van papa was vrij sterk. Leek wel wat op de palinka van Pietjes vader in Hongarije!
Ohja we hebben weer wat nieuwe producten om aan de lijst toe te voegen wat we hebben geeten in het oosten. Kikker heb ik geproefd tijdens het eten maar dat smaakte niet echt. En toen we al flink wat whiskey op hadden kwam een oom met een gefrituurde rat!!! dus zij beginnen te eten en vroegen wil je ook wat...en zoals mama van mij tegen me had gezegd je moet zoveel mogelijk proberen...bedankt mam! dus elsa en ik ook een stukje rat geeten. Smaakte een beetje zoals vis maar hoeft voor mij de volgende keer ook niet meer, maar de whiskey maakte de drempel wel een heel stuk lager.

Om half 10 was de pret om, want een van de vrouwen kwam een oom met ruwe hand halen want hij moest gaan slapen. Dus zou hadden de vrouwen dan wel weer iets te zeggen!

De dag erna lekker vroeg weer terug naar chiang mai via dezelfde route en op weg naar Chiang Rai. (3 uurtjes bussen) en daar wat gaanr rondwandelen met een meisje dat bij ons in de bus zat. Lopen we over de night bazar komen we die dronken israeliers (en een rus waar we de namen niet meer van weten)weer tegen die we in die andere stad ook gezien hadden. Dus wij op naar Discotheek 'par' zeer gezellig maar om 2 uur hield roy het voor gezien. denken aan de trip naar laos de dag erna die 4,5 uur in beslag zou nemen. Elsa dacht kan ik wel aan dus zijn kwam ietjes later thuis....uurtje of 5:P met die andere allemaal.

We zijn nu in Laos, net over de grens en morgen nemen we de slowboat naar Luang Prabang, over de almachtige Mekong rivier, die 2 dagen duurt dus dat word nog een flinke trip. zorgen voor kussentjes en genoeg lekker eten maar dat zal geen probleem zijn.

Voor nu alles goed en hebben veel lachmomenten. Kijken hoe het Laos eten is. Denk niet beter dan gisteren waren bij de coconut bar met een engelse eigenaar en die had lekkere steak met groente en zelfgemaakte frietjes voor 100 baht !!Weer eens wat anders dan rijst en noodles!

kus aan iedereeen

• 27 Januari 2010 - 11:10

Benno:

Pikkie!

Klinkt goed allemaal! Heb met plezier je verhalen gelezen.
    En rat? Zijn geen aardappelen, groente & vlees van mam in ieder geval..
    Ik had je verhalen alleen nog wel willen lezen na een tochtje op een schakelmotor, al is je keuze misschien wel verstandig geweest.
    Geniet nog van je reis en we spreken elkaar als je terug bent.

Ciao!

• 27 Januari 2010 - 13:43

Mam:

rat op de kaart is eens wat anders.
    vraag hoe ze het klaar maken ha ha.
    nog veel lol daar julie 2. kusjes en knufel

mam

• 30 Januari 2010 - 11:23

Ronnie En Petra:

We genieten van al je reisverslagen.
    En wat de rat betrefd hou die fijn daar en laar ons fijn een kippetje eten ha ha royke.
    Maak er maar een mooie tijd van..... dikke poen

• 01 Februari 2010 - 19:02

Patje:

Complimenten hoor, weer een heel boekwerk!;) Heb je Mister T. de groeten gedaan! Wel vet dat jullie nog naar zijn stam geweest zijn en the gibbon gedaan hebben! En veel verstandige keuzes: geen schakelbrommer en niet eens proberen om te winnen met drinken van Elsa@ :p Is idd ook onbegonnen werk!!:S

Owja, weekje oostenrijk was relaxed, super weer gehad en niks gebroken!:D

Have fun!
    Gr. Patje