Laos en de grote mekongrivier - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van roy penners - WaarBenJij.nu Laos en de grote mekongrivier - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van roy penners - WaarBenJij.nu

Laos en de grote mekongrivier

Door: Royke

Blijf op de hoogte en volg roy

30 Januari 2010 | Thailand, Bangkok

Eten in Laos bevalt tot nu toe prima alleen gooien ze soms wat rare dingen erin die elsa wel lekker vind en ikke niet. We denken dat het basilicum is....niet mijn ding dus. Veder veel lekkere stokbroodjes en veel vlees:P Toch wel goed van die fransen zoveel jaar geleden, dat ze teminste iets hebben achtergelaten.

De bootreis was toch wel pittig, maar indrukwekkend! zoveel bossen, maar ookal zoveel gekapt ten favure van akkerland. later in de plaats waar we de tussenstop hadden kwamen we erachter dat er ook veel gekapt wordt voor cannabis en opiumteelt. Dus das wel minder als IEDEREEN maar dan ook echt iedereen aan je vraagt of je iets moet hebben zelfs kleine kinderen. das dan toch wel minder....De bootreis zou beginnen om 10.00 dus wij om 9 daar. Goede plaatsen niet op de houten bankjes maar op oude autostoelen beter!
Maar vertrokken stiekem toch weer ietsje later om 12.20! de Slowboat is ook echt slow en stopte regelmatig voor mensen aan boord te laten of eraf. maar al met al viel het best mee. om iets over 6 aangekomen in Pak beng zijn we gaan eten met Mathieu, julie en de zweed morian die nu nog steeds bij ons is.

Een compleet fiasco in dat resraurant. wij betstellen. ok alles prima nog 1 buffalobiefstukje voor morian en niets aan de hand. Mathieu krijgt zijn eten en zegt die man tegen Julie wat jij besteld heb hebben we niet en ohja dat buffala is ook op! wij kijken die man aan: en daar kom je nu mee hahaha dus zij andere dingen bestellen en iedereen heeft dus echt om de buurt geeten. geen succes dus. Vraagt mathieu voor een pakje marlboro krijg hij een onverzegeld pakje en ruikt eraan: ruikt het gewoon naar vis en allemaal vlekjes erop. hadden ze gewoon zelf lopen kloten. rare jongens die laoanen.

De dag erna weer de boot op, vertrokken op tijd 9.20, maar ik was er al veel eerder om goede plaatsen te regelen. Dit keer werden we ingehaald door alles en iedereen en leek erop dat hij benzine wilde sparen, dus kwamen we in plaats van om 4 toch pas tegen 6en aan in Luang Prabang. Het stadje is best ok maar alles is veel kleiner dan in thailand en minder ontwikkeld maar gezellig. Ze denken hier wel met een dollarbril op en willen overal de jackpot voor vragen dus dat is soms wel vervelend. Heb het gevoel dat het hier ook een stukje duurder is dan in thailand. Maar als je op let kun je ook wel hetzelfde kwijt zijn.

Nou vandaag lekker een rustdagje, elsa is tempels en museums aant bekijken, ben een beetje tempel moe, dus ik bekijk alleen degene die ik nog toevallig tegenkom.

Verder overmorgen tuben in Vang Vieng en dan vliegen we naar Hanoi als ik een ticket weet te regelen want over land met de bus zouden we 45 uur in de bus moeten zitten zonder nog alle wachttijden erbij enzo dus beter vliegen we.

nou dikke kus en tot snel

Roy

• 30 Januari 2010 - 17:16

Jonnie:

hoi vakantie vierders,
    lekker dat je zo veel schrijft blijven we goed op de hoogte van jullie avonturen ,45 uur in de bus is wel erg lang maar dan zie je wel veel van het land dacht ik zo alles heeft zo zijn voor en tegen benieuwd of het vliegen nog lukt hier gaat alles zn gangetje
    groetjes en kus jonnie

• 01 Februari 2010 - 15:44

Carine:

Hoi roy
    Hier een berichtje van ons uit curacou.
    We hebben prachtige app.
    wel heel veel wind en weinig zon.
    gisteren naar wilmstad geweest paarden parade was heel grappig en toen op de pondjes brug vloog andre zijn pet in de zee toevallig waren er jetskies op het water en die hebben de pet gered
    en achmed bukte zich en toen viel zijn zonnebril op de drijver en toen is hij zelf naar beneden geklomen om zijn zonnebril te pakken
    Dus achmed wat de held van de dag.
    Nu gaan we winkelen want dat vinden de dames leuk.
    en dan gaan we het kruiden tuintje opzoeken
    volgens mariane hebben ze daar speciale kruiden voor je weet wel
    we zullen wel iets laten weten als het helpt
    de groeten van ons allemaal

• 01 Februari 2010 - 20:41

Patje:

Zoooo, ik ben weer helemaal bijgelezen!! Al vindt ik het gemiddeld aantal berichten wat tegenvallen! :o Ben benieuwd hoe het tuben was... En ik dacht dat Laos juist NOG goedkoper zou zijn dan Thailand?!
    Anyway, laat binnenkort ff weten wanneer je achter skype zit, bellen we ff.

Ciao amigo! en de groenten aan Elsa... is beter dan bier zuipen!:p