TUBING @ Vang Vien **This is going to far** - Reisverslag uit Vientiane, Laos van roy penners - WaarBenJij.nu TUBING @ Vang Vien **This is going to far** - Reisverslag uit Vientiane, Laos van roy penners - WaarBenJij.nu

TUBING @ Vang Vien **This is going to far**

Door: Royke

Blijf op de hoogte en volg roy

03 Februari 2010 | Laos, Vientiane

Nou zullen de meeste niet weten wat TUBING is. Maar degene die het wel weten zullen nu terug gaan in de tijd en zich herinneren wat zich daar toen afspeelde. Hoeveel plezier, feesten en bucktets ze gehad hebben. Ja het fenomeen "buckets" is ook doorgedrongen tot Laos:D

Wat is tubing: Je neemt 3 km van een grote rivier met een lichte stroming. je plaatst wat barretjes met harde discotheekmuziek aan de kant, bij de barretjes bouw je atracties zoals:
* Ziplining richting water
* Hoge torens om vanaf te springen
* Schommels zodat je het water kan in vliegen vanaf grote hoogte
* Een veel te grote glijbaan
* Moddervolleybal

Vervolgens drop je grote getale jongeren en wat oudgedienden aan het begin en laat ze op grote banden (de TUBES) de rivier afglijden. Voeg daar bij de barretjes buckets, Beer Lao en veel zon aan toe en je hebt de tijd van je leven.

Nou gisteren ging we met de hele gang de rivier op en je. Was echt super! De fotos zullen jullie binnenkort een beeld geven dat ik niet in woorden kan beschrijven. Maar elsa heeft het zover geschopt dat de engelse Paul, Paul en Simon het volgende van haar zeggen:

Zij voelen zich relax als elsa erbij is want met elsa in de buurt dan is er temiste nog iemand die meer dronken is als zij, dus dat wil wel wat zeggen als de britten dat zeggen toch:P

The after tubing was relax, lekker uitslapen en goed ontbijten. Om vervolgens iets later dan de 11.00 van gisten (half 12 de eerste baco) te beginnen aan dag 2 van het tubing avontuur! voor mij duurde ie tot 4 vanmiddag maar onze elsje kwam rond half 7 binnen waggelen. Ze had wel een top tijd gehad zei ze.

Verder gaat morgen ieder zijn eigen weg in Laos, elsa en ik blijven nog een dagje hier samen met de Pauls. de rest vertrekt naar Vientiane om vandaar uit verder te trekken naar zuid laos. Alleen Tracy en Simon gaan ook naar Hanoi, met hen gaan we samen chinees nieuwjaar vieren op 14 feb dus dat wordt volgens mij ook wel speciaal zo dichtbij de chinese grens!

Ben trouwens blij dak een ticket heb kunnen regelen naar Hanoi, want de busreis van Luang Prabang naar Vang Vien viel toch wel tegen over de bergen slingeren en heel heet. Voordeel was wel dat we met zijn 10en een minibus hadden geregeld dus we konden stoppen waar we wilden. Maar dik 6 uur in een minibus, vrij pittig doe mij maar een treintje. Overmorgen 5feb nog een keer lang bussen naar Vientiane en dan lekker vliegen en weer treinen in vrietnam.

Morgen wordt een rustig dagje, we gaan denk ik een fietsje huren en dan een paar uurtjes rondzwerven. Eten is hier trouwens ook echt goed! en wat de prijs is het iets goedkoper dan thailand, maar ze proberen je hier nog meer dan in Thailand af te zetten en te bezeiken. dan spreek je een prijs af met een tuk tuk en dan kunnen ze dooleuk iets anders zeggen als je uitstapt. Maja wen je ook aan.

Nog geen compleet beeld van de laoanen dus misschien moet ik het over een paar dagen nog bijstellen, maar dan horen jullie dat ook!

groetjes vanaf het heete Vang Vien, Laos

• 03 Februari 2010 - 21:48

Patje:

Wat is het toppunt van nederlandse gewoontes???
    ...
    ....
    .....
    ......
    2 Nederlanders die in het buitenland fietsen huren!!:S
    Bang dat jullie het verleren ofzo??;)