Vientiane veregent en uitgedroogd - Reisverslag uit Vientiane, Laos van roy penners - WaarBenJij.nu Vientiane veregent en uitgedroogd - Reisverslag uit Vientiane, Laos van roy penners - WaarBenJij.nu

Vientiane veregent en uitgedroogd

Door: Royke

Blijf op de hoogte en volg roy

08 Februari 2010 | Laos, Vientiane

Na het hete Vang Vien 150 km verder zitten we in de regen! beetje jammer hopen dat morgen droog is en dat we wat kunnen gaan doen. De Busreis viel echt mee, waren maar 4 uurtjes, bus had onderweg nog wel even wat probleempjes maar die konden snel worden opgelost.
Het zou trouwens een VIP bus moeten zijn, maar denk dat dat al een tijdje geleden is geweest in zjin vorige leven hahaha
We zijn toch maar een dagje langer in VV gebleven dan we eerst dachten want de andere bleven ook nog allemaal. Dus lekker een dagje aan de rivier in zno gelegen en gisteren rond gereden op een scootertje naar wat onderaardse grotten en een blue lagoon die wel mooi was maar toch niet zo heel blauw:P
De grotten waren op zich wel cool omdat ze je er alleen instuurde met een zaklamp zonder enige instructie...Een van de Pauls vond het stiekem toch wel eng, hoewel er eigenlijk toch maar een weg was en je er niet kon verdwalen. maar de ervaring om er zonder gids in te gaan zonder verlichting enzo was wel cool.

Na de regen komt zonneschijn en dat neemt laos een beetje te letterlijk zoals het veel regende eerst is het nu HEEL heet. Maja niet zeuren gewoon beetje fietsend tempeltouren en dan op weg naar het waterpark. Het was niet heel groot maar dat had ik ook niet verwacht. Ze hadden 4 soorten glijbanen waarvan 2 het niet deden, 1 moesten ze voor ons aanzetten haha en die laatste deed het wel redelijk. Degene die ze aan hadden gezet was het leukste. je glijdt eerst via een bocht naar de steilen afdaling, op je buik gezicht naar voren en gaan! gaat echt gewoon hard!! eenmaal beneden vlieg je als het ware door op de glijbaan tegen een soort schans aan die je snelheid remt en glijd dan terug! Spannend:D verder was er niet veel aan maar wel lekker na wat te hebben rond gefietst in die hitte.

Verder is er niet veel te doen in Vientiane dus wel blij dat we wat langer in vang Vien zijn gebleven. Zometeen vliegen we dan eindelijk naar het in het oosten liggende hanoi! dus straks aan de vietnamese loempias en morgen genieten van de geuren, kleuren en vooral veel brommer in hanoi en de halongbay.

xxx roy

• 08 Februari 2010 - 15:54

Kelly:

Ha levende legende!

Ik heb net als vele anderen met veel plezier je verhalen gelezen.

Ik heb echter de indruk dat ze korter worden?!
    Graag wat langere verhalen a.u.b.

Je weet dat je alleen de loempia's met kip moet pakken he!

Groeten, en er ligt een sneeuwbal voor je klaar als je terugkomt.

Ook jij zal sneeuw in je nek hebben.

Spater!

• 08 Februari 2010 - 15:56

Mammiej:

bij ons regent het af aan toe 3 drupels waait wel hart.we worden met de dag luier en echt luier . wij zijn bij westpunt geweest in de grotte ook zonder gids ha ha .veel lol nog julie 2 daar kusjes van de hele bubs

• 09 Februari 2010 - 16:44

Jaaaoooo Zegtiee!!!:

Jammer dat je zover weg bent in een land waar niks te beleven is, want hier begint over 3 dagen een bruisend feestleven!! :p Ga daar maar's opzoek naar zomercarnaval, mooie vrouwtjes in string met een pluim op de kop! ook leuk!

Mzzl