New years eve at rooftop Raggae mansion! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van roy penners - WaarBenJij.nu New years eve at rooftop Raggae mansion! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van roy penners - WaarBenJij.nu

New years eve at rooftop Raggae mansion!

Door: Royke

Blijf op de hoogte en volg roy

02 Januari 2012 | Maleisië, Kuala Lumpur

Sommige mensen leren het volgens mij nooit....hele reis tot dan toe niet veel wezen stappen door duiken en het slikken van de antibiotica enzo. Maar laat nu net de laatste dag de kuur net afgelopen zijn....Na wat te hebben rondgeslenterd te hebben in Angeles ( zelfs ons laten rondrijden in een paard en wagen hoe lui kun je zijn ) lekker wat gaan eten even rusten en toen op naar het casino! we hadden extra geld gereserveerd wat we, zoals gewoonlijk zouden verliezen tijdens het roulette spelen en zo zag het er ook lange tijd naarf uit. We waren wel al zeker anderhalf uur aant spelen toen onze 1000 pesos bijna op waren, maar laat roy op dat moment vol inzetten op de 3 en bam kassa vervolgens had patje nog wat goede en gingen vervolgs ipv van de ieder 40 euro verlies die was ingecalculeerd iedere met 1300 pesos extra naar huis....maar dat dachten jullie! Patje vond dat dit DE reden was om verder door te gaan en onze laatste avond traditioneel af te sluiten. Ervan uitgaande dat de meeste van jullie wel eens met een of beide op stap zijn geweest kwamen we lekker vroeg thuis. nadeel ik had om 09.00 de taxi naar het vliegveld...dus van de bijna 4 uur durende vlucht niets mee gekregen. patje heeft volgens mij ook wel een redelijke vlucht gehad maar hij vloog pas om middernacht en moest eerst nog naar Manilla.

KUALA LUMPUR KL

na de zware vlucht is aankomen op KL heftig, warm en super vochtig. Na eerst van de ene naar de andere plaats te zijn gestuurd en weer terug eindlijk in de bus. Uurtje later in KL sentral station en ik had gelezen dat het dan nog 10 min zou zijn naar mijn hostel ragae mansion. Maar was al laat en geen zin om met de metro te gaan zoeken dus hop de taxi in. Hij deed alsof hij het wel wist...stiekem niet dus! wat eigenlijk een kort ritje moest zijn bleek een uur durende kwelling te zijn van en man die helemaal de weg kwijt was, die 5 keer heeft gebeld met het hostel, 3 keer is uitgestapt om te vragen en zo eigenwijs was zelfs nadat ik internet had aangezet en de gps de weg had laten zoeken hij toch nog een blok om ging rijden en zij...No hotel here...pfff gelukkig had ik een coupon taxi waar je vooraf betaald en kosten het me maar 2,5 e. Echt wat een mannetje, later bleek dat mijn kamergenootjes ook zo een man hadden gehad, toeval of zou het netzoals in bangkok zijn als je niets kan ga dan maar gewoon wat rondjes rijden op goed geluk.

Hostel is super, heeft een eigen bioscoopzaal voor 40 man, rooftop bar ( was echt super met nieuwjaar ) 2 lounge area's, een wasserette, inclussief ontbijt, super lokatie en een restaurant waar de sterrenrestaurants tegen op kunnen boksen in nederland alleen betaal je hier rond de 5 euro! en alles zo netjes niet normaal gewoon, ja asie, amerika en de rest van de wereld zo kan het dus ook!

KL is een super leuke stad met veel verschillende culturen en stijlen. Eten heb je in alle vormen, geuren en smaken en ja zelfs ik heb er al veel van gegeten alleen niet zo spicy, want not so spicy is voor ons stiekem toch wel spicy! Flink wat gelopen hier al en veel gezien van medeka sqaure, de telivisietoren in (450m hoog) patronas towers, Monorailtour waar je gewoon blijft zitten tot de laatste stop en dan weer terug gaat zeer goedkoop, Time sqaure shopping man waar een mannetje op de vierder verdieping een voetmassage heeft gegeven waar je je erna voelt alsof je zweeft, Batu caves das een boedistische tempel in een hele grote rots met allemaal aapjes. Maar het leukste was het nieuwjaar op de rooftop, vuurwerk viel wel een beetje tegen maar het feest en uitzicht op de petronas towers WAUW. Ik blijf nog tot 5 jan hier en vlieg dan toch door naar bali en lombok voor 30 dagen. wilde eerst meer van malijsie doen maa het gedeelte ( de oostkust met de eilanden ) waar ik heen wilde is zo goed als dicht/afgesloten door het moeson seizoen dus beter gaan we daar niet heen en Bali heeft daar geen last van dus doen we dat he!gewoon omdat het kan:D

nou hebben jullie weer genoeg studie/werk ontwijkend gedrag vertoont dus nu weer aan het werk, maar eerst wel een berichtje achterlaten he! dus ook alle tantes, papas en mamas en vriendjes en kennissen! we hebben al meer dan 5000 pageviews gehad en misschien pas 30 berichtjes dus doe je best, De leukste reactie krijgt vanaf nu een cadeautje of neem ik iets mee van hier, ieder verhaaltje een nieuwe winnaar ( en mike ik weet het het is moeilijk maar hou je in, weet dat je ook priveberichtjes kan sturen pfff )

adios amigos xx

• 02 Januari 2012 - 07:13

Ylona:

Aah jaloers makend deze verhalen zo te lezen op de eerste werkdag van het nieuwe jaar!! Geniet er nog van daar! X ylona

• 02 Januari 2012 - 08:53

Mike:

Kut gek! Word ik weer bij naam genoemd! Krijg ik dan sowieso een cadeautje?
    Moet tog maar weer wat onzin gaan posten onder een andere naam?

• 02 Januari 2012 - 15:25

Jonnie:

hoi roy

nog bedankt voor je belletje was leuk je stem te horen
    ben blij dat je het zo naar je zin hebt
    hier is 2012 weer ingeluid met super veel vuurwerk en zware knallen onze loge hond was gelukkig niet bang
    die stond er zelfs buiten naar te kijken
    nog de beste wensen en dat je nog veel mag reizen

xx marjon en nico

• 02 Januari 2012 - 18:31

Petra:

Hoi Roy,

Ik heb je laatste reisverslag gelezen. Sorry dat ik zo laat reageer.
    Je reis is weer om jaloers op te worden.

Geniet van Bali en rust lekker uit.

Voor dat ik het vergeet: Gelukkig nieuwjaar, maar vooral een goede gezondheid.

Geniet. Ik ga nu je andere verslagen lezen.

XXX
    Petra

• 02 Januari 2012 - 18:36

Petra:

Ik heb even je foto's bekeken;
    WAUW

• 02 Januari 2012 - 21:40

Fien Borsboom:

Mooie foto's.vooral die van t duiken.geweldig al die kleuren.ga maar genieten in Bali.want daar word je elke 5 meter gevraagd of je n massage wil.hi hi succes om die vrouwen van je af te schudden.bay Bay.tot later

• 03 Januari 2012 - 11:36

Mam:

een cadeautje zie ik wel zitten ben alleen niet zo goed als jou in verhallen schrijven. kus mam

• 03 Januari 2012 - 11:39

Yvonne:

Hoi Roy,
    Allereerst natuurlijk een gelukkig en gezond 2012 gewenst, hopelijk word je niet meer ziek op Bali, zonde van je vakantie, maar ook niet alles eten wat ze op straat aanbieden! Gelukkig hebben ze daar toprestaurantjes en ik hoorde van Patje dat het eten op de Filipijnen ook goed was in de restaurants. Lijkt me idd geweldig als je op 450 m hoogte nieuwjaar kan vieren, liefst zonder bacootjes want anders kan het aardig gaan zwabberen daarboven. Wens je nog een fijne tijd op Bali.

Groetjes, Vonnie.

• 03 Januari 2012 - 12:29

Yvonne:

Ha Roy,
    Vraag me trouwens af waar de reactie van Patje op je laatste verhaal blijft. Hij heeft het zeker te druk met het poesje van Sammie. S.v.p niet verkeerd opvatten Roy, want Sammie heeft een poesje gekregen voor haar verjaardag en als zij moet werken moet Patje zich natuurlijk om haar poesje bekommeren. Kan hij zijn tijd nu ook opvoedkundig besteden, want het beessie is pas 11 weken. Nu ben je weer een beetje op de hoogte!
    Groetjes. Vonnie.

• 03 Januari 2012 - 18:48

Servé Oet GÄÖL:

De beste wensen voor 2012 Enne.....
    hier was het vuurwerk wel mooi. Wat doe je dan ook in zo'n ver land? Net goed!! Twee koffie graag. Doei!!!