Het "boete" land: singapore! en de busreizen! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van roy penners - WaarBenJij.nu Het "boete" land: singapore! en de busreizen! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van roy penners - WaarBenJij.nu

Het "boete" land: singapore! en de busreizen!

Door: Royke

Blijf op de hoogte en volg roy

22 Januari 2012 | Maleisië, Kuala Lumpur

waarom we allemaal van de oudere genratie duitsers "houden"......werd net maar weer net nog maar weer eens benadrukt door twee arrogante dronken duitsers die denken volgens mij nog denken dat het oude regime nog steeds heerst.bah bah Ergens zit er nog een verkeerde aansluiting die een duchtige kortsluiting veroorzaakt. Maja we zullen het maar negeren....want we zijn in het prachtige lankawi in malijsie!

maar eerst even terug naar waar we gebleven waren: Bali. Laatste dag was nog heel leuk, ondanks dat we vast kwamen te zitten in het " monkeyforest" door de regen. Al die aapjes beschutting zoeken onder de daken om vervolgens op rooftocht te gaan en proberen spullen te pikken van toeristen die je dan weer kan terug ruilem voor fruit. ook nog lekkere bami goeling gegeten, dat is geroosterd varken met rijst en alle toebehoren hoewel ik sommige dingen heb laten liggen zoals het gebakken vel haha. Na bali te zijn ontvlucht, ben ik in Singapore terechtgekomen. Vanuit het vliegveld de metro in, bijna het hele land door om te komen waar Jonathan woont ( lakeside ) in een appartementje naast een meertje. Super leuk wonen alleen ietsje te ver van de stad, maar wel dichtbij zijn school. Die trouwens gigantisch is! 35.000 leerlingen en nee ik heb geen 0 teveel getypt! Je zou eigenlijk de bus moeten nemen om je te vreplaatsen daar! je hebt er alles van een macdonnald tot seven eleven, van campusappartement tot sportvelden en zwembaden. Was een hele ervaring om er eens doorheen te lopen en te zien wat het eigenlijk allemaal inhoudt.

De eerste avond op verkenning gegaan, het was weekend dus iedereen had vrij en aangezien het ook pas hun tweede week was wilden zij ook nog wel wat plekken ontdekken. Zo kwamen we bij marinabay, het sands hotel dat bestaat uit drie losse torens van appartementen, hotelkamers en zalencomplexen en als verbinding hebben ze erbovenop een soort van boot gebouwd. Met een restaurant, club en een super mooi zwembad dat helaas alleen voor gasten is! hier hebben we ook de laatste avond gegeten,. het uitzicht vond ik beter dan het eten maar daar doe je het toch uiteindelijk voor. Singapore is ook een land van uitersten aan de ene kant pretenderen ze veilig en schoon te zijn maar aan de andere kant gedogen ze net als in nederland toch best nog veel. We zijn ook op stap gweest naar de club avalon, super vet! drankjes waren alleen een beetje duur 10 euro voor baco en 6 euro voor een flesje water...maar op de een of andere manier kregen jonathan en die andere het geregeld om bij de VIP area te komen waar een gefortuneerde nederlander de rest van de avond voor ons de rekening op zich nam dusja ik zal hier het vrehaal maar stoppen haha het eindigde in iedergeval de dag erna met veel water drinken.

Singapore is een klein maar toch welvarend land met veel investeerder en prestige nieuwbouwprojecten. 1 ervan was het Sands hotel een ander Sentosa island is misschien nog wel indrukwekkender omdat het een compleet aangelegd eiland betreft met strand, beachclubs, hotel, atractiepark, universalstudios en nog veel meer. Ik was echt toe aan een dagje strand en zon dus daar aangekomen handdoekje uitgelgd en plons het water in....beetje jammer het uitzicht op allemaal tanker en vrachtschepen en dat het water niet echt schoon bleek te zijn als je er in lag met een laagje viezigheid dus daar niet zo lang gebleven. De beachclubs daarentegen hadden een lekker zwembad waar we de rest van de middag vertoefd hebben onder het genot van een heerlijk lunch natuurlijk.

Natuurlijk ook op ontdekkingstour geweest door litle india en de vele shoppingmalls die denk ik de basiscultuur vormen voor het kleine land want verder heb je er niet echt veel. het is een multiculturele samenleven die niet echt een samenhangend iets voor staat, is ook volgens mij maar 1 partij die regeert dus daar kun je net alsin malijsie en thailand beter niets over zeggen. er wonen in ieder geval veel chinezen! vandaar ook de hoge boetes op het spugen op de grond want je hoort ze in grote getalen iets oproggelln en dan snap je het iedee van de hoge boetes. Verder krijg j er ook een voor het goien van papiertjes op de grond, fietsen door tunnels, eten/drinken in de metro, roken op de verkeerde plaats, maar ook voor een of andere stinkfruit dat je niet mee mag nemen inde metro. boetes varieeren van 50 tot 10.000 singapore dollar ( doe maar door de helft en dan een kwart erbij) totde doodstraf voor drugs enzo invoeren dus geen prettig landje want alles is geregeld zelf dat je links moet staan op de lift zodat iedereen langs je door kan rennen! best wel lastig want wij zijn rechts gewend ook met oversteken kan dat een probleem zijn dus altijd goed opletten. Na 6 dagen werd het weer tijd om verder te gaan, via een dagje in een luxe hotel in KL. De busreis was weer eens interresant, niet door de grensovergang die voor mijn gevoel super soepel en snel ging maar door de transmissie problemen met de bus, waardoor de bus niet meer in zijn achteruit ging. Niet dat de man ons eerder iets vroeg maar na 45 min kwamen we hier pas achter waarna we met een aantal man de bus de straat op duwden en weer verder konden.
Na een dagje zwemmen en sporten in het hotel doorgegaan met de bus naar Pulau Langkawi vanuit waar het volgende verhaal zal beginnen. maar voor we daar aankwamen zijn we eerst nog in Kuala perlis gestrand, dat was het plaatsje waar de ferry vertrok. WE zouden met de nadruk hierop vertrekken om 10.00 voor een reis van 7 uur maximaal dus we zouden ruim op tijd zijn voor de laatste ferry. Maar de bus vertrok maar niet en bleef wachten tot ie voller werd en toen moest er nog worden getankt en mensen worden gedropt. Dus al met al kwamen we er rond half 10 aan super gaar, hongerig en op zoek naar een hotel dat vonden we uiteindelijk vlakbij de pier en ook een lekker en gezellig lokaal restaurant waar we met een aantal andere busreizigers een grote vis bestelden die voor de tafel klaargemaakt zou worden hmmm.

De volgende dag naar Langkawi maar das voor een volgende keer, nu slaap lekker en tot snel

Roy

• 23 Januari 2012 - 08:43

Patje:

En hoeveel boetes heeft Royke gekregen?
    En hoe was 't duiken vanmorgen?

Je kunt de dagen alweer gaan aftellen, nog 1,5 week te gaan.... Hier nog steeds geen sneeuw...

Gr. Patje

• 23 Januari 2012 - 10:25

Vedat:

Toffe avontuur man! Geniet nog van de laatste 1,5 week daar. ;)

• 23 Januari 2012 - 14:27

Henk Vaan De Tummer:

Heee Roy,

super interessant wat je allemaal doet, maar heb je ook al geneukt. Ik heb gehoord dat de hoertjes in Singapore super goedkoop zijn, echt iets voor jou dus!! Eerst een massage en juhh!! Groetjes uit Itteren

• 24 Januari 2012 - 14:27

Servé Oet GÄÖL:

Het blijft spannend en interessant.
    S.

• 27 Januari 2012 - 23:30

Yvonne:

Hoi Roy,

Je kunt ondertussen de dagen af gaan tellen. Nog een weekje genieten van alles wat Singapore te bieden heeft. Wat jij beschrijft als school kan je beter een fabriek noemen of een klein stadje. Ongelooflijk, zoveel leerlingen. Als je weer terug komt moet je maar een warme jas bij de hand houden want het gaat hier toch nog een beetje winteren, d.w.z. het gaat volgende week nog vriezen, 's nachts en overdag, dus je bent gewaarschuwd. Moet je weer gaan acclimatiseren. Nog een fijne week daar, geniet ervan.

Groetjes, Yvonne.