Chinees nieuwjaar, zon, zee en weer gestrand! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van roy penners - WaarBenJij.nu Chinees nieuwjaar, zon, zee en weer gestrand! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van roy penners - WaarBenJij.nu

Chinees nieuwjaar, zon, zee en weer gestrand!

Door: Royke

Blijf op de hoogte en volg roy

29 Januari 2012 | Maleisië, Kuala Lumpur

holala allemaal, heerlijk uitgerust gingen we dus naar Langkawi want het eerste hotel (VIES EN STINKEN) dat we vonden hebben we overgeslagen en ingeruild voor een luxere variant met heerlijke matrassen!

langkawi is een groen eiland met witte stranden, de zee is niet super blauw maar was er super warm de week dat ik er was dus hele dagen aan het strand gelegen met een boekje! maar ook nog een eilandhop tour gedaan, naar een zoetwatermeer in een van de 99 eilandjes rondom het hoofdeiland, ook konden we zeearenden voeren! en zijn we nog naar een strandje gebracht waar we konden zwemmen. Het huisje was ook top, je kon via de achter uitgang naar het strand lopen door de natuur, handdoekje leggen en het water inrennen voor je ochtend douche. ohja aangezien mijn bus de dag de ik weer verder ging pas laat vertrok nog naar een soort van seaqaurium geweest met allemaal kleinere en grotere vissen. aangezien ik nog wat dagen over had was het plan om naar een ander eiland te gaan, maar dan een stuk naar het zuiden weer richting KL, dat werd pulau Pangkor ( wilde eerst naar penang maar door chinees nieuwjaar was het daar super vol)

Dus de bus in naar Ipoh en zou dus weer de volgende bus halen haha, niet dus....komen we daar gewoon pas om 03.00 aan hahaha eerste de beste slaapplaats gepakt. Nou de volgende keer niet doen dus eerst goed kijken en nadenken ookal ben je super moe! de bedden waren wel schoon alleen was aan de straatkant, van een autoweg met ramen die NIET isoleerden al me al maar een paar uurtjes kunnen slapen. De dag erna meteen ene bus gezocht, werd dus een localbusje. maar moet zeggen ondanks dat ie allemaal binnendoor weggetjes nam, was hij toch vrij snel in Lumut. vandaar de ferry naar het eiland en meteen met een busje naar mijn gereserveerde hotel....dat dacht je, ik met die taximeneer naar een hotel...this your hotel...uuh neee im in ohlala...this your hotel hij weer....neee, kijk op de kaart, het is naast nipah beach resort...ooh nipah beach resort zegt ie....dus wij daar heen...this your hotel...neee ohlala next to this one....ooohh no have ohlala zegt hij weer! aangezien ik super moe was en mijn gsm leeg maar bij nipah gaan kijken en zag er goed uit en hadden eten dus dan is de keuze snel gemaakt voor de bourgondier onder ons! Bleek achteraf een goede keus te zijn, want ohlala had een andere naam gekregen ofzoiets en was nou niet echt top.

na een super hete dag op het strand de volgende dag een scooter gehuurd en het eiland over geraced ( ja patje een automaat:P) ( en nee mike niet gevallen, en nee ook niet het water in gereden) is echt super klein in twee uurtjes het eiland rond met een paar keer stoppen voor een drakenshow, een tempel met een hoog uitkijkpunt en nog wat verlaten strandjes al met al een top daje. Zeker nadat ze in het hotel verse vis voor me gingen grillen! gisteren 28-01 was de laatste dag daar en wat wil je dan fish and chips en the FA-cup Liverpool tegen man united! Vandaag dus weer ( na een boottochtje 40 min en busritje 4.5u en 2 metro) in KL beland in het ragae mansion hostel ( ga je naar KL hier is TOP) waar nog de nodige spullen gekocht zijn geworden en natuurlijk de broodnodige massage!

aangezien jullie met met meegereisd hebben, zullen jullie het net zo erg vinden als ik dat we weer naar nederland moeten binnenkort en zeker nu er een koufront aankomt ( ik had het al tegen reus gezegd dat het pas koud zou worden als ik terug zou komen:S maja word dan vast ook een hete zomer)

Nou tot snel allemaal kus Roy

  • 29 Januari 2012 - 13:24

    Fien Borsboom:

    Je maakt nogal wat mee.prachtig toch ,pak maar wat je pakken kan.maak van t leven n feest.als je straks de ware ontmoet is t afgelopen .ha ha nog n week dan ben je er weer ,ik was nog bij Marian en die is ook blij als je weer veilig thuis bent.ik wens koe nog n paar mooie dagen ,tot ziens.gooi reis

  • 29 Januari 2012 - 13:38

    Yvonne:

    Ha Roy,
    Het is zeker jammer als je weer naar Nederland moet komen, maar de plicht roept en wij zullen je verhalen ook gaan missen. Misschien kun je vanuit Bunj verder gaan met je belevenissen mailen want een vos verliest wel zijn haren, maar niet zijn streken! Heb je niet meer gedoken? Lees veel over uitrusten op het strand en veeeeeel reizen, maar de onderwater-actie blijft een beetje achterwege. Misschien te moe van het vieren van het Chinese Nieuwjaar wat je ongetwijfeld hebt gedaan. Een mooi verhaal weer, geniet nog van de warmte, volgende week wordt het IJSkrabben. Ik wens je alvast een goede reis terug.

    Groetjes, Yvonne.

  • 30 Januari 2012 - 10:53

    Patje:


    Nou Fien.... Kom je nu mee, dat hij maar moet pakken wat hij pakken kan.... op 't einde van zijn reis! :s
    Roy is een hele brave jongen, dus 't zou niet leuk zijn als mensen nu nog een verkeerd beeld van 'm krijgen... :p

    Gr. Patje

    P.s. en lief zijn, he!

  • 02 Februari 2012 - 12:33

    Servé Oet GÄÖL:

    He,he., this goed geweest jongen!! En nu....in de kou aan het werk! Mooie reis geweest en ik heb genoten van je belevenissen. Alaaf!

  • 11 November 2012 - 16:01

    Marianne:

    Veel plezier op reis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

roy

Heey daar vriendje/vriendinnetje, Als je dit aant lezen bent, zit ik waarschijnlijk in de zon met een cocktailtje van de zonsondergang te genieten hopelijk omringd door veel nieuwe vriendjes. Op deze site zal ik verhalen publiceren:P van mijn avonturen. Hoop dat je ze leuk vind. Veel lees plezier. xxxx

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 341
Totaal aantal bezoekers 51511

Voorgaande reizen:

22 November 2015 - 08 Maart 2015

zuidoostazie!!

19 November 2012 - 19 Februari 2013

LA vida de cuba y mitel de americas

28 November 2011 - 04 Februari 2012

diving the philipine, malysia, bali and lombok

05 December 2010 - 01 Maart 2011

Quito en omgeving,, Curacao en NY

06 December 2009 - 07 Maart 2010

Thailand and the golden triangle

10 September 2007 - 10 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: