i wanna be a hippie, indiana wanna get stoned by.. - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van roy penners - WaarBenJij.nu i wanna be a hippie, indiana wanna get stoned by.. - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van roy penners - WaarBenJij.nu

i wanna be a hippie, indiana wanna get stoned by..

Blijf op de hoogte en volg roy

17 Januari 2013 | Guatemala, Antigua

Hola, Aqui todo estas bien! En holanda hay mucho hielo y nieve non? muhaha aqui solo sol y tiempo beuno:D

17 januarie en hebben weer veel beleefd! Vanuit Chela zijn we naar Panajachel ( pana) gegaan, na eerst inderdaad een goeie te hebben doorgehaald in een kroeg in chela, alleen jammer dat alles dichtgaat. Voor de kater is dat wel beter trouwens haha. Pana ligt aan een meer “lago atilan” met om het meer allemaal bergen en vulkanen. Het meer is op sommige plaatsen 600 meter diep en is de afgelopen jaren 3 meter omhoog gekomen omdat er alleen maar rivieren in uitmonden!
Aangezien het een rustig dorpje was hebben we veel sportieve dingen gedaan. Een dag hebben we kayaks gehuurd en oldscool Miss Ann Boat trips naar een ander dorp gekayakt! Ging nog vrij aardig en hadden de slag snel weer te pakken als ervaren gidsen! Wat cool is dat ook warm (lees heet) water instroom vanuit de vulkanen dus das wel appart. Het andere dorpje Santa Maria was niet zo heel veel wel leuk om even uit te rusten voor de terug weg de aanzienlijk makkelijker was door de stroming. Ook hebben we hier weer een sportschool gevonden dus het is niet alleen maar rum drinken en eten haha.
We hebben ook weer veel geluk gehad, want op de dag dat we wilden paragliden, was er en meteen plaatst en was de wind zo gedraaid dat we lang in de lucht konden blijven. De hele week ervoor was het niet mogelijk en was alles gecanceled. Maar wij dus de jeep in, de berg op en een gigantisch uitzicht over het meer. De spullen klaargezet, vastgemaakt, ff checken, rennen en pfiew springen en we zitten in de lucht!! ZO EEN GIGANTISCH GEVOEL! WE hadden de sunset flight en die was adembenemend, samen met cavediving en palenque een van DE hoogtepunten tot nu toe. Zeker toen hij vroeg zullen we wat acrobatic doen en we een looping maakte en erna nog wat spinners…..Achtbaan zonder baan! Dus we hebben weer mogen genieten van het leven. Erna met de crew wat gaan drinken en zijn we blijven hangen in het palapa cafe, met een leuke mix van locals en de rest.
Na Pana zijn we naar de overkant van het meer gevaren met een lancha. Dat was nog een hele klus. Wij betalen de boot in vertrekt over 10 min, half uur later eindelijk weg. We varen weg ziet hij nog wat gasten aankomen draait hij volle bak om en meert weer aan, mensen in de boot en weer weg….komt er weer een groep aan weer terug! Op dat moment gingen de rode lampjes bij me aan…Moesten we uit de boot in een andere boot…pfff dus een dik uur later eindelijk op weg….enige voordeel de dames aan boord waren dik in orde haha
San pedro is dus een hippie stadje met veel israeliers die allemaal weed roken en wat nog al niet meer! De eerst dag hadden we echt zo iets van wat is dit,viel uiteindelijk nog wel mee. Niet veel spannende dingen gedaan. We zijn naar solarheated hottubs geweest met water van de vulkaan en een massage gehad maar de Aziatische zijn toch beter! Ook wel naar een soort van buitendiscotheek geweest maar weer die hippies met aparte muziek maar gelukkig vloeide de rum rijkelijk en was het toch wel ok.
Pub alleagre was de leukste kroeg met pooltafel en engels voetbal dus daar hebben we veel gezeten die 4 dagen. De laatste avond hebben we nog meegedaan aan een pubquiz. In ons team een Oude zatte gast die leek op albert einstein, een man die 70 leek maar 56 was met lang haar, hoed, gigantisch dronken en waarvan we na een half achterkwamen dat hij nederlands was en dan luc en ik. Bleek dat die gast fucking slim waren haha! Van de 40 vragen gewoon 27 goed haha gewoon eerste en 2 liter bier gewonnen. Beter doen we dit de volgende keer niet, want in de minivan was het niet zo heel top haha.
Minivan is weer een verhaal zoals de Lancha…wij op weg 3 mensen niet in de bus maar dus toch op weg,zullen we niet zijn komen opdagen…moesten we een tijd wachten want ze hadden we weg afgesloten voor verkeer, de weg werd gemaakt. Erna eindelijk weer op weg ging de telefoon van de chauffeur, moesten we half uurtje wachten op die drie andere die er niet waren…hadden op hun ticket de verkeerde tijd gezet…op het moment zelf weer grr maar achteraf waren dat dezelfde meisjes van de boot haha.
Na eindelijk aangkomen in Antigua regelde die meisjes ook nog eens een dikke discount op ons hotel dus waren we meteen vriendjes! Antigua is top, geen tot weinig hippies! En voor ons tot nu toe het leukste stadje van Gautamala. Prima eettentje, leuke straatje en genoeg te doen. We zijn vandaag Volcan pacaya op geweest. Super mooi uitzicht en de tocht zelf viel nog prima te doen. Beetje vuur mogen maken bij het plateau tot waar we mochten komen. We konden niet helemaal omhoog want was sinds 2 weken wat actiever geworden, dus wel wat rook gezien maar niet de lava rivier die we hadden willen zien.
Nu we weer actief zijn geweest mogen we weer op stap, onze israelische vrienden zijn er ook nog en wisten een leuke kroeg dus daar gaan we met zijn allen heen vanaaf tot snel allemaal.
Hasta la victoria siempre roy en luc