op ontdekkingsreis tijdens onze laatste dagen! - Reisverslag uit Cancún, Mexico van roy penners - WaarBenJij.nu op ontdekkingsreis tijdens onze laatste dagen! - Reisverslag uit Cancún, Mexico van roy penners - WaarBenJij.nu

op ontdekkingsreis tijdens onze laatste dagen!

Blijf op de hoogte en volg roy

26 Februari 2013 | Mexico, Cancún

Een lange stoffige landweg af, vanuit de hoofdweg 45 minuten lopen om uit te komen in een door bomen bedekt stuk land, waarna je een soort van rotstrap afdaalt naar de ingang. Je doet je snorkel op en maak t je klaar, het is donker maar toch ook heel klein beetje licht in de verte. Je springt het water in, voelt de kou tot de kern binnendringen tot je eraan gewend bent. Je kijkt om je heen en je begeeft in je het helderste water dat je ooit gezien heb, je gaat dieper de grot in en ziet alle stalagmieten en stalagtieten die in de loop der eeuwen gevormt zijn in dit kalkstenen landschap dat doet denken aan de maan. Onderwater is het nog spectaculairder en als je duikt en kijk naar de ingang van de grot en ziet de helder stralen zonlicht het water raken en binnendringen wil je er alleen maar dieper in en het hele gebied verkennen en wegdwalen in deze wonderlijke wereld die zo lang verborgen en onbereikbaar is geweest…
De cuavas de los dos ojos waren dus fenomenaal gaaf en is in de laatste week zeker een van de hoogte punten geweest van onze trip! Zonder gids en lekker vroeg zodat er op een groep duikers na weinig mensen waren dus het een top ervaring was!
Maar even terug waar we gebleven waren, Bacalar, was een leuk klein stadje, alleen ja die Mexicanen met hun eten….het is netals bij de de chinezen…het is lekker tot je het in hun eigen land gaat eten! Ook hier nog naar cenote azul geweest maar dat was niet echt spectaculair, het meer daarentegen is wel super mooi en lekker om in te zwemmen. Na 3 nachten door naar Tulum. Na een nacht in het stadje om nog ff de sportschool in te kunnen duiken. Zijn we de volgende 3 nachten verhuist naar een Cabana aan het strand, waar alleen maar tussen 5 en 7 electriciteit was als je geluk had en verder alleen maar kaarsjes en de maan. Smorgens de eerste morgen aan het strand vroeg op gestaan om een wandeling te maken naar de tempels van Tulum die meteen aan de zee liggen! Luc en ik kwamen tot de conclusie dat als we dan toch moesten kiezen waar we als god vereerd moesten worden het dan toch maar hier moest gebeuren in plaats van in de grotere tempelcomplexen meer in het binnenland! Zoals ik al zei is het strand echt super en het koraalrif op 3 minuten met een bootje, was op zich wel leuk koraal, niet echt veel vissen, maar de stroming vond ik het wel leuk maken zodat je afentoe gewoon werd weggetrokken. Na een paar dagen strandzwerver te hebben gespeeld, lekker gegeten ( Thais:P waar savonds ook party was) op weg naar de voorlaatste stop Akumal. Dat op het eerste gezicht niet veel is als je het strandgedeelte aan de andere kant van de grote weg waar de hotels niet te betalen zijn niet meetelt. We hadden geluk en vonden er eentje in het stadje dat nog redelijk betaalbaar was. Vanuit hier zijn we naar de eerder genoegde cauvas geweest en nog 2 dagen op het strand gebruind en gesnorkeld. Dit ging makkelijker dan op andere plaatsen stukje uitzwemmen en je zat bij leuke stukken koraal en grote schildpadden en als je heel vroeg bent nog veel meer.
Met een colletivobusje en een hoop Mexicanen op weg naar de final stop Cancun waarvandaan ik vrijdagmorgen vlieg en luuukie dinsdag een weg naar huis moet vinden als de tequilla en een latina meisje hem niet vasthouden. Ik ga hem vanavond tequilla voeren denk ik want hij is vervelend sinds hij een uur geleden zijn ereader heeft laten vallen!
cancun was vet! was springbreak dus we gingen helemaal los! leuk klein hostelletje in het oude gedeelte van cancun dus niet in zona hotelleria.Daar was wel alle actie maar een taxi is zo alles gedaan en overdag met een busje naar het strand! ook een super leuke gym daar en ja afgetrainde latina bekijken is natuurlijk nooit slecht he! Na deze laatste dagen ga ik luukie wel missen. mijn stop is curacao waar de familie is met mijn kleine nichtje dus dat word wel super top. 10 daagjes relaxen, duiken, mambo enz... heb een eigen autotje dus kan lekker doen wat ik zelf wil dus back to memory lane!

• 27 Februari 2013 - 22:40

Patje:

The Final Countdown Royke & Luukie!
    Niet echt veel reacties op jullie verhaaltje...

Maar mijn trouwe berichtje heb je in ieder geval.

Wanneer bende weer in Hollandia?

Gr. Patje

• 28 Februari 2013 - 00:30

Roy:

thanx Patje:) maar ze zijn stiekem ook een beetje voor ons. Heb ze van alle jaren achter elkaar gezet in word en wordt een verzamelalbum! Heb alleen nog iemand nodig voor de spellingcontrole:p foto boek is ookal zo goed als af!!

• 28 Februari 2013 - 11:08

Servé Oet Gäöl:

Fenomenaal!!Jammer dat het alweer bijna voorbij is hé.Maar ja, kun je weer wat nieuws plannen.
    Groetjes, S.