Paying the alcoholprice when having fun - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van roy penners - WaarBenJij.nu Paying the alcoholprice when having fun - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van roy penners - WaarBenJij.nu

Paying the alcoholprice when having fun

Blijf op de hoogte en volg roy

22 Januari 2013 | Guatemala, Antigua

21 januarie antigua nog steeds, zijn er nu precies een week. Topstad echt waar met overal verborgen straatjes en tentjes, wat eerst een restaurantje lijkt is een doorgang naar het midden van de blok. Dat is ook voor veel museums en andere mooie tuinen en zo, want van buiten ziet het eruit alsof er niets te doen is maar eenmaal binnen is het super mooi! Dus gelukkig hebben we veel tips gekregen enzo toch wat mooie plekjes kunnen ontdekken.
Zo zijn we ookl in een wat eigenlijk een lege straat leek in een heel gaaf feest terecht gekomen. Onze lokale gidsen wisten precies waar alles was. Op een grote poort aankloppen, nog net geen paswoord nodig, gefouilleerd worden ( eindelijk voordeel van blank/blauweogen/euroopa we hoefden geen id bij ons te hebben) Door een lange gang lopen en dan uitkomend in een grote tuin met dakterras. Iedereen dansen dj in de hoek met dikke boxen….maken me wanna go back in time to Breda…met onze tuinfeestjes he patrick! Ik was dit maal verstandiger dan in het begin van de week waar we het verhaal oppakken met onze israelische vrienden Lidor, gasef en val. Zij wisten dus een kroeg Cafe 2000, maar zij wilden eerst indrinken dus fles rum, wat cola en 45 min later stonden we in de kroeg en toen ging het hard haha uit betrouwbare bron heb ik het volgende vernomen. Na binnenkomst werd er meteen gedanst, veel spaans gelult en gedronken….uit het niets stond ik samen met 20 anderen een van de 2 grote barren te dansen….ja er zijn fotos…nee ze komen niet op FB haha volgens onze luuukie is er zelfs een filmpje maar dat heb ik nog niet gezien. Na een topavond de schade in de morgen: allebei onze jassen gestolen, flink wat quetsals lichter en een kater die ervoor heeft gezorgd dat het budget van de dag bijna niet is aangeraakt alleen voor avondeten! Tijdens het slapen die middag was luc buiten een boekje lezen en komt ie de kamer opgerend en ik zeg dat ie moet opr…haha maar er was dus schijnbaar een kleine aardbeving geweest ( Kleintje zoals ook in limburg afgelopen week, schaal 7) helemaal niets van meegekregen!
Antigua heeft ook een super grote overdekte markt met stalletjes, fruitverkopers en eigenlijk alles wat je nodig hebt van kleren, souveniertjes tot lottokaartjes. We gaan er vandaag heen en misschien zit er wel iets tussen voor jou wat we gaan kopen!
Na een dag van niets doen werd donderdag weer een actieve dag, op weg met een chickenbus ( zo noemen ze de lokale bussen, zonder veering, met veel te veel mensen (chickens) en heel goedkoop 20 min naar Pastores 25 cent. Aangekomen na helemaal los te zijn geschud door de kasseien en drempels op zoek naar het centrum, na een hele wandeling en wat rondjes bleek het niet veel voor te stellen wel een kleine plaza en kerk maar verder niet veel. Maar daar waren we ook niet hierheen gekomen, Pastores is namelijk het dorpjes van leer: schoenen, riemen, jasjes, portefeuilles en zweepjes. Die dachten we in het centrum te vinden maar lagen allemaal aan de doorgaande weg! Na heel veel winkeltjes in en uit te zijn gevlogen heb ik schoenen en een riem gevonden en luc een riem en een zweepje voor castigar( ja jongens de schrijver verteld het verhaal)
Smorgens hebben we zon in ons hoteletje maar smiddag gaan we lekker naar het park op een bankje boekje lezen. Wij zijn daar een grote attractie want er zijn niet zo heel veel toeristen. Het bevalt hier echt prima allemaal! We zijn nu een beetje onze volgende stap aan het plannen, maar dat is moeilijker dan het lijkt. De weerberichten in het noorden van Honduras zijn ons een beetje aan het vervelen, was afgelopen weekend een weeralarm dat er geen boten naar de eilanden varen dus daar wil je dan niet echt zitten we houden het weer in de gaten en gaan ondertussen nu naar Semuc Champey ( groten verkennen en natuur) dan naar Rio Dulce/livingston met een bootje van het meer naar de caribische kust en dan kijken we naar het weer of we rechts de bay islands mee pakken of meteen doorgaan naar Tikal ( tempels) en dan naar Belize voor onze welverdienden strand vakantie!

• 22 Januari 2013 - 20:25

Servé Oet Gäöl:

WELVERDIENDE VACANTIE????!!!!
    Heb ik dat goed gelezen??? Foei, foei!!

• 23 Januari 2013 - 11:31

Patje:

"welverdiende strandvakantie" , nou volgens mij doen jullie niet veel anders! :p

• 24 Januari 2013 - 09:01

Marianne:

Wat hebben julie het tóch zwaar