Het blauwe vuur en @ the villa in Ubud - Reisverslag uit Banyuwangi, Indonesië van roy penners - WaarBenJij.nu Het blauwe vuur en @ the villa in Ubud - Reisverslag uit Banyuwangi, Indonesië van roy penners - WaarBenJij.nu

Het blauwe vuur en @ the villa in Ubud

Blijf op de hoogte en volg roy

27 December 2015 | Indonesië, Banyuwangi

Het blauwe vuur en @ the villa in Ubud,

Bungawungi hebben we niet gezien want kwamen echt pas laat aan rond een uurtje of 11 savonds maar we hadden wel een zwembad, ik was dus de eerste die erin dook waarna de andere volgden want was een hete dag geweest en nog steeds niet afgekoeld. Huisjes ware prima alleen veel te heet zonder airco. Uitzicht op bali was mooi waar we overmorgen de oversteek zullen maken. De volgende dag niet kunnen uitlsapen want was veel te heet, maar we hadden dus wel een badje om in te dobberen. De hele dag kunnen uitrusten was savonds om half 12 zouden we pas vertrekken naar ijen, de vulkaan met een meer waar nog steeds zwavel word gewonnen door die ame javanen want gezond is het niet en ze moeten het steeds eerst de krater uit zeulen en dan weer naar beneden en levert relatief voor hun veel op 4x minimum dus eurotje of 400 maar wel gebroken schouders en longklachten binnen 4/5 jaar door de dampen en gewicht. Het blauwe vuur is alleen snachts en in de vroege morgen zonder licht vandaar de late trektocht. Is toch niet mijn ding snachts de berg op wandelen ondanks dat het uitzicht weer fenomenaal was alleen wat last van de buik maar zal de details op de berg achter laten haha☺ meer is ook geweldig om te zien dat zoiets mogelijk is op zulke hoogten en in een krater. De krater weer uit en de berg weer omlaag gaan we weer naar het zwembad er word een beetje geslapen, maar vertrekken rond de middag toch naar Pumeteran. Met de boot worden we over gebracht voor een appel en een ei, waarna we weer eens voor de zoveelste keer worden aangevallen door opdringerige taximensen en busmensen. Uiteindelijk nemen een BEMO busje dat ons uiteraar teveel laat betalen maarja toch nog wat van de prijs afgekregen en we vertokken meteen ipv misschien noge een uur te wachten dat de grote bus zal vertrekken.

Pumeteran is niet veel meer dan een klein dorpje met een hoop hotelletjes, beetje aan de luxere kant. We verbleven er 2 nachtjes in duidelijke luxe! Maar dankzij en het laag seizoen en de tegenvallede stroom van toeristen uit australie vanwege een vulkaanuitbarsting op java kregen we toch wel een topdeal. De stop werd enkel en alleen gedaan voor een snorkeltocht een eilandje in het noord westen genaamd Menjangan. Dit is dus zeker een aanrader en een van de beste dingen die je kan doen op bali! Veel koraal, blauwe zee, veel vissen en in gelukkig in tegenstelling tot het zuiden geen rotzooi maar daar later meer over!

Van hieruit op weg naar onze villa in Ubud, waar we komende week onze rugzakjes neer laten ploffen. We zijn nog steeds met zijn 5jes en bevalt prima. Na deze week nemen we wel afscheid van onze nieuwe vrienden, maar we zien ze 24 januarie weer terug in Myanmar. Ubud is nog steeds relaxte cultuur stad waar menig mens verliefd word op het eten, de mensen, de rijstvelden en de yogacultuur maar dit verandert wel al. In vergelijking met mijn eerste bezoek merk je toch wel al het verschil, veel drukker, meer Rommel en ook voor mijn gevoel dat het toerisme weer een stad kapot aan het maken is maar gelukkig zijn ze nog niet zover en is het nog steeds wel genieten. Na weer een aantal tempeltochten te hebben gedaan, een kookcursus te hebben gevolgt en de aapjes in monkeyforest te hebben bezocht zitten we nu aan ons zwembadje aan de rand van ubud tussen de rijstvelden en genieten we deze weer van onze rust. Verjaardag van Caro werd natuurlijk gevierd met taart een een homemade dinner van de rest van ons. Verder hebben Caro en Cris me geholpen met de basis van een nieuwe website, is nog zeker niet af maar de basis is er en moet nu worden afgesteld met alle gerechten enzo dus nog genoeg te doen deze weken!
In ons volgende verhaal zitten we inmiddels al in het zuiden van bali voordat we vluchten voor het regenseizoen waar we tot nu toe nog gelukkig maar weinig van merken! Tot snel vriendjes

• 28 December 2015 - 16:10

Servé Oet Gäöl:

Leuk, interessant. Verhaal lijkt veel op die van mijn kleindochter die er de vorige maand is geweest.
    Veel plezier.

• 28 December 2015 - 19:04

Reus:

Hoi
    Roy en Angela leuk verhaaltje hebben ze geen jobje daar voor mij