Beter laat dan nooit, zullen we maar zeggen! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van roy penners - WaarBenJij.nu Beter laat dan nooit, zullen we maar zeggen! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van roy penners - WaarBenJij.nu

Beter laat dan nooit, zullen we maar zeggen!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg roy

25 Oktober 2007 | Nederland, Amsterdam

Voorwoord:

Wat heb ik al lang niets getypt…. ik kreeg het al te horen, dat ik niets meer van me liet horen, dus snel maar een update geven van alles wat is gebeurd enzo. Moet wel zeggen dat ik heel druk en nuttig bezig ben geweest. Na dat laatste berichtje is veel gebeurd, ik ken de chronologische volgorde niet meer dus zal gewoon beginnen met typen en kijken waar het eindigt.

Hoi vriendjes en vriendinnetjes,

Met die mensen van mijn vorige berichtje die ik had leren kennen, ben ik ondertussen al meerdere keren gaan stappen. Één keer waren we met zijn allen bij Zanta (nachtclub een soort Cela of Kerkplein maar dan ook een vet buitengedeelte met zwembad aan het strand) en kwamen er een paar met het idee te gaan zwemmen in dat zwembad. Maar de meeste wilden niet erin te springen dus iemand zei we kunnen ook naar het strand gaan bij Lions Dive (hotel bij Mambo) en daar zwemmen Zo gezegd zo gedaan, met 10 man naar het hotel, staat daar een bewaker. Hebben jullie een pasje, uhhh ja ligt in de auto. Ga maar halen dan zegt hij. Daar sta je dan met zijn allen en nog niet gezwommen. Een aantal van ons liepen al terug naar de auto, roep die bewaker ineens tegen een jongen: Ik ken jou! Jij heb hier toch gewerkt? Loop maar door zegt hij. Hahaha dus wij met zijn alleen door het hotel, richting strand en een flinke plons gemaakt. Was wel frisjes, maar door de alcohol (lees cointreau/jus) voelde ik er weinig van. Na een half uurtje, beetje koud, allemaal doorweekt weer door de lobby van het hotel richting de auto’s. Heb ik die man 10 gulden tip gegeven. Hij blij, wij nat….betere afsluiting voor die avond was er niet.

In de dagen erna ben ik met de jongens (o.a. Joey en Bram ) van de groep naar Casa Bao geweest, een prachtige baai, met een fantastisch uitzicht en veel vissen. Het enige nadeel waren de vele grote rotsen, die zo hier en daar onverwacht opdoken. Was erg gezellig, die avond zijn we samen naar De Boot geweest. De vaste DJ is Tico, ruige gast met een vettige lach. Heb even met hem gepraat en hij kende de Cela in maastricht en zelfs de Firebal (sambuca, cointreau en nog iets) dus samen naar de bar en er eentje gedronken.
Die avond ook een vriend van Joey leren kennen, Mark uit Almelo en zijn zusje. Die waren samen op bezoek. Leuke gast en hij zou me Almelo laten zien als ik terug in Nederland was….denk zoiets als die Boerenfeesten in Klimmen:P

Afgelopen week is Peter (vriend van mijn ouders) weer naar huis gegaan na een vakantie van 10 dagen hiero. Maar natuurlijk niet zonder wat spullen achter te laten die papa en mama hadden meegegeven;) Heb hem niet veel gezien, maar hebben wel samen bij Atti thuis gegeten. Ook Pietjo was erbij ook al kwam die pas toen iedereen al klaar was met eten, rare jongens die Antilianen haha.

Ik was op een mooie avond weer eens aan het stappen in Zanta, sta aan de bar om te bestellen, neem mijn drankje, draai me om staat Olivia voor me. Een vriendinnetje die ik ken van vroeger (hoor mij nu…vroeger hahaha, de jaren beginnen nu te tellen:P) Ze woont nu 2 jaar op het eiland samen met haar vriend John, een Amerikaan die iets doet met aandelen. Heel leuk om haar daar tegen te komen. Afgelopen weekend weer afgesproken, zat wel een tijd tussen omdat ze naar Nederland was gegaan, omdat haar moeder een hartaanval of zoiets had gehad, maar gaat alweer veel beter nu Zijn met zijn allen naar Mambo geweest was leuk en binnenkort zouden we samen gaan eten en zou zij gaan koken voor John, wat van haar vrienden en mij. Nou ben benieuwd!
Nu we toch bezig zijn mensen tegen te komen, loop ik wat rond op een feestje op Mambo, zie ik daar Margeaux Vermeer staan. Zij zit bij mij op school en heeft bij mij in de studentenraad gezeten. Erg leuk om haar hier tegen te komen. Hebben niet heel lang gepraat maar spreken binnenkort wel een wat af of zal haar vast en zeker hier en daar wel tegenkomen. Alle studenten hebben toch hun eigen stapgelegenheden, als het woord happy hour er maar in voor komt:P

Heb er sinds maandag een nieuwe collega erbij, Luc, hij is ook een stagier maar dan mbo recreatie (volgens mij op dezelfde school als Ewoud, Martin e.d.) Hij woont samen in een appartement met een meisje (erg weet haar naam niet meer haha) die ook stage loopt. Ben jaloers…..zij hebben airco!! Maar het complex is wel minder mooi en leuk dan dat van mij en ik hoef niets te delen.

Nu het vetste wat ik deze vakantie, uuh stage heb gedaan. De hele week werk je en dan in het weekend voelt het echt aan als vakantie, zon schijnt, lekker warm en de mensen zijn allemaal vrolijk. Ik ben dus afgelopen weekend naar Bonaire geweest met de boot (Second Chance) samen met Natie de kapitein/visser. En Elsa was jaloers, want als ze hier was geweest had ze mee kunnen gaan naar haar eiland. Sorry els, gaan nog wel een keertje samen en heb voor nu wel mooie pica’s. Op zaterdag zijn we om 7 uur smorgens vertrokken richting Bonaire, met een tussenstop op Klein Curaçao om 2 jongens af te zetten die daar gingen opruimen. (ff tussendoor mijn onderzoek werpt nu al zijn vruchten af, want uit de enquêtes kwam o.a. dat de mensen het rommelig vinden en de ligbedjes niet voldoende waren. Dus heeft mijn bazin direct actie ondernomen, vind ik heel sterk. Geeft wel een andere dimensie aan mijn onderzoek omdat normaal pas acties worden ondernomen aan het einde van het onderzoek, dit zal ik dus ook moeten meenemen.) Waar waren we, Klein Curaçao. Na die jongens te hebben afgezet, zijn we eerst gaan vissen op tonijn. Ja en ik heb ook gevangen, check de pica. Na het vissen zijn we doorgevaren naar Bonaire. De eerst aanblik, de heldere blauwe zee, de natuur, de gigantisch hoge witte bergen van zout en de rust die het eiland uitstraalt. Na te hebben aangemeerd bij de pier Nautica en het schip te hebben schoongemaakt, ging Nati rond half 3 weg met de mededeling ik ben over 20 minuten teug…heb hem dus voor 6 uur niet meer gezien haha. Aangezien onze pier aan het centrum lag ben ik daar wat gaan eten en de boel een beetje gaan verkennen. Het is niet groot, maar wel gezellig en veel leuke winkeltjes. Kan nu dus zeggen, ben even wezen shoppen in Bonaire hahaha. Aangezien ik niet alleen voor het plezier er was ben ik wat inkopen gaan doen, want zondag morgen kwamen er 10 mensen voor de overtocht naar Curaçao (alle vliegtuigen zaten vol) na het inkopen ben ik naar de kade gelopen en genoten van de zonsondergang die adembenemend was. Een oase van kleuren, vormen en figuren. Vlak voor de kust van Bonaire, bevind zich klein Bonaire, een beschermd eiland dat vrijwel alleen bestaat uit mooie duik en snorkelplaatsen. Er zijn dus nog veel dingen te ontdekken hier, dus voor dat ik weer terug kom ga ik er voor een paar dagen heen.
Je bent er weg van alle stress, helemaal op jezelf maar toch samen met alles en iedereen.

S’avonds heb ik met Natie kay kay gegeten, een soep van vis. Ik zei tegen hem ik wil niet weten wat erin zit. Was best lekker en toen ik klaar was vroeg ik wat erin zat….was dus ingewanden en kuit van de vis hahah als ik dat had geweten had ik nog geen lepel naar binnen gekregen. Was goed voor de potentie zei die, geen wonder dat ze zoveel dushi’s hebben…..
Die nacht hebben we op de boot geslapen ook een speciale ervaring en natuurlijk weer helemaal lek geprikt door mijn vrienden, de mug:S

Smorgens heel vroeg kwamen onze gasten, maar voordat we weg konden varen kregen ze een mooie stempel van een mannetje van de douane waar we bijna 3 uur op hebben moeten wachten. De groep bestond uit een man en een vrouw beide werkzaam op een internationale school in de buurt van Geneve en 8 studenten. Dat is nog eens wat anders dan een weekje Amsterdam. Maar ja een jaartje studeren op die school kost dan ook al snel 70 tot 80 duizend dollar. Waren wel hele leuke mensen vanuit heel de wereld: Kameroen, Amerika, Frankrijk, Italië enz. Na eindelijk te zijn vertrokken, was ik toch wel blij dat we zo laat zijn vertrokken want op de terug weg hebben we een walvis gezien. Wat zijn die beesten groot, echt gigantisch. Volgens Natie een zeldzame verschijning in dit gebied, dus ik heb weer eens geluk! Aangekomen in Curaçao was het toch al weer middag, de overtocht duurt ongeveer 3 uur, heeft Natie mijn gevangen tonijn schoongemaakt en heb ik die smiddags samen met Atti opgepeuzeld. Oja, die mensen vonden de verzorging zo goed dat ik en Nati ieder een beetje fooi kregen….gewoon 100 dollar!! Dus de kleren die ik had gekocht heb ik van hun gekregen;) Zo dat was Bonaire voor nu, terug naar de werkelijkheid.

Moet eerlijk bekennen dat ik niet meer veel in zon lig en ik er voornamelijk bij uit de buurt blijf, heerlijk in de schaduw. Zwemmen blijft natuurlijk wel lekker. Het regent ondertussen hier weer, het weer was in september ongelofelijk heet. In tegenstelling tot oktober waarin toch regelmatig buien zijn, maar dat trek hier wel snel weg. Ik ga er dus vanuit dat ik vanmiddag gewoon lekker kan gaan zwemmen en mijn boek lezen dat Peter had meegenomen. La Nostra Unica Fede, (vrij vertaald Ons enige geloof)…...nee weer maar niet bang ik ga me niet bekeren tot een of andere religie. Het gaat over de voetbalclub Napoli en hoe de supporters leven voor een club die voor altijd vervonden zal zijn aan Napels.

Ik zal nu snel weer en berichtje achterlaten en niet een maand voorbij te laten gaan.
Voor de rest gaat hier gaat alles goed en de tijd vliegt echt voorbij. Ik heb het naar mijn zin op stage en alles loopt op zich lekker al gaat het voor mij niet snel genoeg wat mijn onderzoek betreft. Ik ga straks denk ik weer eten bij Atti, is nu een beetje een vaste prik geworden op donderdag en hij moet natuurlijk ook bijgepraat worden, want hij let hier een beetje op me. Ook zie ik zijn vrouw Iva dan weer, want die is sinds maandag terug uit Nederland en ze is ook bij mijn ouders geweest.

Nou stop ik echt! Ik begin jullie wel een beetje te missen, maar door jullie berichtjes zijn jullie toch een beetje bij me.

-xxxxxxxxxxxxx- Ayo

Roy


PS. Benno zei dat hij me afgelopen week al een paar keer had gesmt op mijn Nederlandse nummer, maar had niets gekregen dus is misschien beter om op mijn Antiliaanse nummer te smsen of een berichtje te sturen op hyves, want dan kan ik ook wat terug sturen.

  • 25 Oktober 2007 - 16:34

    Mike:

    Zeker een lamme poot van het typen he;)
    En lees dat je nog steeds nix geneu** hebt... word wel tijd he;)

    Het ga je goed!!!

  • 25 Oktober 2007 - 17:05

    Pien:

    Hi Royke,

    Wat heerlijk om al die verhalen te horen. Zou ook graag weer terug willen. Dus er zijn weer nieuwe uitgaansgelegenheden bijgekomen sinds 2004? Leuk man dat je het zo naar je zin hebt. Hoop snel weer wat van je te lezen.

    Dikke knuf Paulien

  • 25 Oktober 2007 - 21:46

    Etienne:

    Scooper,

    ben blij weer iets van je te horen, ik ben nog steeds werkeloos, maar daar komt verandering in hoop ik. Volgende x toch echt sneller een nieuw berichtje plaatsen. Wanneer kom je precies terug????

  • 26 Oktober 2007 - 12:02

    Dessie:

    heey heey,
    zo nu en dan een reactie op mijn mail: roy heeft weer wat gepost en dan toch weer even kijken ;)
    hier is het ook niet alles echt kutweer iedereen is ziek het begint echt herfst te worden. geniet er maar lekker van en heel veel plezier.

    veel liefs,
    Dessie

  • 28 Oktober 2007 - 15:47

    Anne:

    Hey lieve roy! We zijn nu druk aan het opruimen op de laatste dag en dadelijk lekker uiteten en biertjes drinken, is allemaal heel erg leuk, maar we missen je wel hoor! Ik zei net tegen Marianne, jammer dat roy er niet bij is en toen zei ze: vertel t hem maar, bij deze!
    Zo te horen heb je het erg naar je zin, geniet er maar van en tot het personeelsuitje en volgend seizoen natuurlijk!
    Hele dikke kus en knuffel van Anne, Math, Marianne, Semmy en Leslie en vast ook wel van Ahmed!doeeeei

  • 01 November 2007 - 17:03

    Patje:

    Heuy Royke,

    Tering hey wat een lang verhaal, ik lees 'm morgen ff door, aangezien 't nu 6u is en ik op school zit, ze willen gaan sluiten!:D Ik bel je morgen ook ff!

    Gr. Patje

  • 02 November 2007 - 16:45

    Elsaaaaahhhhh:

    MISSSS YOU!!!!!!!!!!!!
    Ik wil je wel pas weer zien als je blank bent

  • 03 November 2007 - 18:47

    Carine Andre:

    hoi roy wat een leuke spannende verhalen blij te horen dat het goed gaat met je en dat alles naar zin is jammer dat je altijd last en ruzie hebt met de muggen zijn de muggen weg als wij komen we hebben er nu al zin in als ikde fotos zie en als ik zie hoe lekker bruin je bent het is zaterdagavond en 19 uur 45 bij ons gaat ook alles goed vele groetjes en een kusje van je tante carine ook van andre de groetjes en tot wederhoren

  • 06 November 2007 - 10:18

    Ilana:

    Hoi Lieve roy!! dank je wel voor je krabbeltje :D

    gezien het commentaar hier een berichtje van mij ;) Ik lees je verhaaltjes wel altijd hoor!! Leuk om te lezen dat het je goed afgaat daar.. maar kan ook bijna niet anders he :D

    Gedraag je vooral niet en geniet er maar lekker van :D

    Kus x

  • 09 November 2007 - 14:11

    Lucio:

    Ey Royke!!Leuk om te zien dat je t zo naar je zin hebt.En super leuke dingen meegemaakt...daar gaat t om he.Maar om nou Almelo met Klimmen te vergelijken gaat weer iets te ver,hahaha!!
    Spreek je snel weer!!
    Grtz Lucio

  • 15 November 2007 - 13:00

    Bunde Fans:

    ha vacantieganger...? of buitenlandse correspondent.
    hier een waarschuwings/alarm bericht.

    vanmorgen 11 uur plaatselijke tijd, liep de reus hier te ijsberen. nou is het hier best wel fris, maar dat was niet de reden. nee man, dek je, want de tsoenami komt jouw richting op. koffers staan klaar en reis is betaald (hopen we.)
    goede tip, als matt onrustig wordt, geef hem dan wat van die kleine kalmeringstabletjes. die hebben wij hem vanmorgen ook stiekum in zijn koffie gedaan. b
    goed, je proza gelezen hebbende, vermaak je je daar best op het eiland. we wensen jou, matt en marjanne een paar fijne weken toe en tot slot hierbij onze groeten uit het koude limburg.

    jeff en frank

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

roy

Heey daar vriendje/vriendinnetje, Als je dit aant lezen bent, zit ik waarschijnlijk in de zon met een cocktailtje van de zonsondergang te genieten hopelijk omringd door veel nieuwe vriendjes. Op deze site zal ik verhalen publiceren:P van mijn avonturen. Hoop dat je ze leuk vind. Veel lees plezier. xxxx

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 1917
Totaal aantal bezoekers 51529

Voorgaande reizen:

22 November 2015 - 08 Maart 2015

zuidoostazie!!

19 November 2012 - 19 Februari 2013

LA vida de cuba y mitel de americas

28 November 2011 - 04 Februari 2012

diving the philipine, malysia, bali and lombok

05 December 2010 - 01 Maart 2011

Quito en omgeving,, Curacao en NY

06 December 2009 - 07 Maart 2010

Thailand and the golden triangle

10 September 2007 - 10 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: