Orkaan Reus - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van roy penners - WaarBenJij.nu Orkaan Reus - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van roy penners - WaarBenJij.nu

Orkaan Reus

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg roy

01 December 2007 | Nederland, Amsterdam

Weercentrum Antillen bracht ruim een week geleden dit bericht uit:

21-11-2007 Een week stormt het reeds in de Caribische zeeën rondom de benedenwindse eilandengroep Aruba, Bonaire en met name Curaçao worden hevig getroffen. Zoals de weermannen Jef en Frank al hadden gemeld raast orkaan Reus, zoals kenners hem hebben genoemd over het eiland Curaçao.

Afgelopen dinsdagsmiddag veroorzaakte de storm een explosie van geweld vlakbij playa lagun. De familie penners was onderweg naar het standje bij westpunt toen orkaan reus even vaart minderde. Er werd aan de versnellingspook geklooid waarna ik hem goed wilde zetten, maar door de kracht van orkaan reus schoot ie door in zijn achteruit en toen werd het stil….
Stonden we daar 1 km voor het strand van playa lagun, stil langs de weg, geen beweging in te krijgen. Na alleskunner (Rechercheur, Wegenwacht, Automonteur, Kroegafsluiter en auto verhuurbedrijf) Pietjo te hebben gebeld kwam deze dik 2uur op de plek des onheils aanzetten.
In die 2 uur was de orkaan nog niet aan liggen, nadat meerdere auto’s waren gestopt (niets tegen die ***hollanders maar het waren alleen de antilianen die stopte) Opeens uit het niet een busje….het stopt en vraagt is alles goed….ja alles is goed, maar heb allen honger….oh maar dat hebben we niet…wat heb je dan? Alleen maar ijs…..de reus kwam meteen in actie en bestelde zich 2 ijsjes die hij uiteraard deelde met mams en mij.

Na een eerste inspectie van Dr. Pietjo concludeerde hij dat de versnellingsbak niet helemaal dood was. Een beetje preciezie werk zoals je dat normaal alleen van dokter verwacht kreeg hij weer leven in Cavelier Preto. Het herstelwerk in de garage koste maar 50 gulden (55 met tip) dus het grapje viel mee.

Inmiddels ruim een week later is de storm weer westwaartst getrokken richting Nederland waar de orkaan weer in kracht wint. Weervrouwen Marianne en sammy zullen vanuit Nederland onze correspondenten zijn.

30-11-07 Alweer 3 daagjes 25…pfff….ouwe lul he. Maar was wel een leuke verjaardag. Heb een nieuwe camera dus meer foto’s zullen volgen. Evenals onderwater rapportages aangezien de camera ook kan duiken tm 10 meter en kan vallen tot een hoogte van 1,5 meter (3 feet ofwel voeten, rare jongens die amerikanen) Ook heb ik wat kleertjes gekregen en ook de nodige financieel middelen vloeiden weer rijkelijk binnen. Natuurlijk ook niet te vergeten de hangmat, de leuke kaartjes en de kusjes van de (overheerlijke) Antilliaanse meisjes met de mooie lipjes. Patty (vriendinnetje van mij en mijn ouders) was er ook, ze werkt als stewardes bij KLM en had zo gepland dat ze er ook bij kon zijn 3 daagjes, heel leuk dus. Toch nog na het eten met zijn allen bij de gouveneur bij Eye Caramba beland (kroegje op dinsdag van 10 tm 11 10 gulden betalen en dan zuipen maar). Heb me ingehouden want zit aan de antibiotica leg zo uit waarom.
Helaas was de dag weer snel voorbij, aangezien ik smiddag 2 snorkeltours had gedraaid omdat een collega van zijn fiets was gereden door een auto en de avond was ook snel om.

Nou zullen jullie denken wat heeft onze lieve Royke nu weer uitgespookt dat hij weer aan de pillen zit. Weet niet ik al iets in een vorig verhaal heb verteld en anders voor de ongelovigen die mijn verhalen niet vast volgen het hele verhaal:
Nu 3,5 week geleden Roy is zich aan het haasten om naar huis te gaan maar gaat te snel. Hij Flikkert voorover de trap op, wil zich opvangen en valt volle bak op zijn hand. Auwa, maar na een eerste inspectie denk iedereen aan een kneuzing. Volgende dag gekayak (2x) niet zo slim want deed toch pijn in de dagen erna toch wat rustiger aan gedaan en werd al beter. Ik ging tillen met de overige vingers en niet met de pink waar ik pijn had. Zo gingen de weekjes snel voorbij tot pap en mam kwamen. Mam zei meteen en je gaat naar de dokter, dus Roy naar de dokter, hij me weer doorsturen naar het ziekenhuis. Eerst bij het ene….wachten….overstroming van water in het gedeelte waar ik moest zijn. Dus ik naar het andere. Ik dacht lekker niet druk dus zal wel snel klaar zijn…….had dacht jij….2 uur later nog steeds geen foto…totdat iemand erachter kwam dat er veel mensen (er waren inmiddels veel mensen bij gekomen) foto’s moesten maken. Binnen 5 min was ik klaar en binnen 10 min had ik de foto mee. Dus ik weer naar de dokter, ja toch kapot. Zit een scheurtje in bot onder de pink in de buitenkant van de hand. Oef had ik niet verwacht….eens bellen of die niet int gips moet…gelukkig niet in het gips…maar als ik 3 weken geleden was gekomen had ik er wel in gemoeten…..dus antibiotica en pijnstillers meegekregen.
Nou is het zo dat ik hem 3,5 week heb overbelast en ik het nu begin te merken dus mag nu 2,5 week niet zwaar belasten en ga dus morgen een soort versteviging kopen bij de botica want anders gebruikt ik hem onbewust toch en gaat het niet over.

Enige probleem in die vorige 2 weken na de val kon ik moeilijk schrijven en heb ik sommige dingen op een laag pitje moeten zetten en aangezien mijn ouders zijn geweest helemaal. Dus komende periode knallen en mijn kamertje weer op orde brengen voor 14 december want dan komt een vriendje langs en dan moet ik veel hebben voorgrwerkt:P 15 dagen feestjuh bouwen..

Zullen nog wel dingentjes zijn gebeurt maar ik wilde ff een tussentijdse update geven met wat pica’s aangezien sommige mensen om meer pica’s wilden zien. Ik ga volgende week ook foto’s toevoegen bij het verhaal van Klein Curaçao hoe het er uitzag voordat ik begon en later zal ik foto’s maken hoe mijn aanbevelingen zijn uitgewerkt.

Nou voor iedereen die berichtjes achterlaat en natuurlijk mijn trouwe lezers (a.k.a mijn volgelingen haha) Ik mis jullie toch wel een beetje….

Een hele dikke kus en tot een volgend verhaal uit het leven van Royke (de kleine reus, zoals papa het zei)

  • 01 December 2007 - 13:28

    Ewoud:

    Hey kerel!!

    Nog van harte gefeliciteerd!! Helaas kan ik je nu geen fles gold strike geven, maar aan drank geen gebrek daar op het eiland!Ben ook beniewd naar de rest van de foto's aangezien ik precies kan zien waar je bent op het eilandje!!

    geniet er nog van daar we spreken elkaar.

    Wordt nu al moet van dat afstuderen, was ik dat ook maar aan het doen op curacao!!

    groetjes

  • 01 December 2007 - 16:29

    Mike:

    Weer nix geneukt lees ik... Hoe zit het met de negerinnen??? Is dat een homo eiland ofzo??

    MZZL

  • 01 December 2007 - 18:20

    Elsa:

    leuk dat je belde gisteren!!!!!!
    verhalen klinken goed ahhahahaha....
    Kijk je uit met je pinkie????
    Eindelijk mogen we eens een keer veel foto's bekijken...

    Kusssss

  • 03 December 2007 - 18:37

    Carine:

    hoi roy leuke fotos zeker van die ijswagen de rest van de fotos gaan we in bunde kijken reus had er meer dan 2oo gemaakt verder alles goed hier veel regen en wind .de groetjes andre en carine

  • 04 December 2007 - 21:03

    Royjeboy:

    is dit allemaal echt. /? zo als je dit verhaal hebt geschreven ?????????????????

  • 07 December 2007 - 21:04

    Rini:

    Hoi Royke, leuk de berichtjes die je schrijft, je maakt er wel van alles mee, hoe is het verder met je pi(n)kje?? vooral met die mooie vrouwtjes om je heen.Hoe heb je het ervaren met ma en pa bij jou op bezoek, hopelijk hebben jullie samen vele uutjes kunnen genieten, vooal ma en pa hopen we dat ze ook een beetje rust hebben gehad bij jou.Nou Roy, we zeggen nu amuseer je goed en doe vooral in alles je best, maar zo ben je wel, van alle goeds genieten en ook vanalles leren.Ik(Rini)zie er wel naar uit om je weer eens te zien, maar dat duurt nog wel effekes, daarom Roy, hele vele groetjes en dikke poene vaan die aw oet ittere en heure maan Willemke, tot schrijfs.doeiii xxxxxxxxxx.

  • 15 December 2007 - 12:26

    Jef & Frank:

    Roy, alles ok? we hadden je gewaarschuwd, de tsunami was onderweg, ik hoorde dat jullie een fijne/leuke tijd hebben gehad, ik weet niet of ik je nog zal mailen maar alvast fijne KERSTDAGEN en een GELUKKIG en GEZOND 2008

    ook namens frank, jef

  • 20 December 2007 - 09:17

    Royjeboy-patrikje:

    hoi roy hoe bevalt je vriend (disjockey) in spe het leven op je kleine eiland

  • 27 December 2007 - 10:54

    RINI:

    Hi blond stuk, zie dat je niks nieuws te melden hebt.Wilde al eerder iets schrijven, maar hebben flinke crash op de p.c. gehad, harde schijf stuk.Daarom nu even schrijven, was natuurlijk ook je website kwijt dus even naar ma en pa gebeld, daar ging alles goed, gelukkig ook met Sammy.Ben benieuwd hoe ze eruit ziet, ga volgende week even langs gelukkig nieuwjaar te wensen. Heb jij daar ook Kerst gevierd of is dat daar niet zo als hier, wij hebben het hier heel rustig gehad, zouden 1e kerstdag met mijn zus en haar man uit Nijmegen gaan uit eten, maar John had kerstavond een lichte Tia gehad en was dus helemaal niet goed om naar Maastricht te rijden, dus we zijn alleen gaan eten, was heel lekker en goed verzorgd allemaal, dus de kilo's moeten er weer af, maar dat komt nog wel.verder hoop ik dat je de maanden die nog komen voor jou ook best nog meevallen, ben benieuwd naar je volgende verslag.
    Wil en ik wensen je een goede jaarwisseling en unne gooie ROETSJ nao 2008. groetjes vaan us oet itteren en unnen dikke poet vaan Forza en u likske vaan Milo. XXXXXXXXXXXXXXXX

  • 27 December 2007 - 13:03

    ELSA:

    ELSA WILT VERHALEN!!!!!!!!!!!!

  • 05 Januari 2008 - 00:59

    Lennie:

    Hey gozert!

    Sorry man, beetje lang geleden. Nog de beste wensen voor het nieuwe jaar he! Dat er maar weer flink veel vrouwen van ons mogen genieten! Tis in je verhalen wel stil op dat gebied, maar ik denk dat die verhalen wel komen in Nederland, of niet dan!?
    Zo te horen beleef je genoeg leuke dingen daar en dat is hier een stuk minder. Afstuderen is ook weer een drama, duurt allemaal veelste lang, maar jah nog even volhouden en dan komt het wel goed!
    Hey jongen geniet er maar van en ik hou je in de gaten!
    Ciao Len

  • 07 Januari 2008 - 11:14

    Mama:

    he kleine reus waar blijven die onder water fotos en verhalen heb je het te druk ????

  • 07 Januari 2008 - 12:37

    Lianne:

    Hej Royke!!!

    Hoe gaat het met je!? We missen je bezoekjes maar al te hard bij de Smaragdsstraat ;)! Zo erg dat Patrick je zelf maar kwam opzoeken :D. Overleef je het daar een beetje? Op de foto's ziet het ernaar uit dat je je prima kunt vermaken :P!!
    Nou succes nog en tot snel...XxX Lianne

  • 08 Januari 2008 - 09:52

    Je Zusje:

    Heey broertj.. hehe nog ong 2 weekjes en dan komen wij ook naar je.. toe leuk eh... Naja we missen je en tot snel dikke zoen sammy

  • 10 Januari 2008 - 22:06

    Eefje:

    Ha Roy,
    Ik hoop dat je me nog kent, kan bijna niet missen eigenlijk. We hebben samen met Ana en Noor tennisles gehad via de Bress.
    Ik ben dinsdag aangkomen op het eiland en logeer nu bij mijn nicht die hier ruim 1,5 jaar woont nu.
    Echter ben ik op zoek naar iets voor mezelf. Dus hoop dat jij een suggestie heb? Liefst telefoonnummers..
    Kun je mij mailen op eefje.kievits@gmail.com?
    Enorm bedankt alvast.
    Liefs Eefje
    p.s. Ben je eigenlijk nog op Curaçao of intussen weer in NL?

  • 26 Januari 2008 - 10:31

    Jeff:

    Hoi, ik hoop det jullie een goede reis haden! Marianne, Diana gaat a.s. dinsdag naar rotterdam, ik hoop dat ze nog war voor haar kunnen doen, gisteren had ze een flinke dip.
    ik hoop dat jullie een fijne vakantie hebben!!!! en de groeten van snuffie,

    XXXX Jef & Frank

  • 10 Februari 2008 - 14:00

    Patje:


    Roykuuuh,

    Nog ff he, dan bisse weer hiej! Goan ver weer los in Mestreech en Bredaaa!! :D
    Ich geluif detse dich vandaag weer goan verloate he?!Ochgerm,haha!! Owja, begin mer vast te spare, in juni goan ver noa zuud-Afrika!!:P Ich regel sloapplek waal! ;)

    Mzzzl

  • 11 Februari 2008 - 15:53

    Rini:

    ha. blondie, waar blijven de nieuwste foto's en die van onderwater? en je nieuwe verslag, ik mis het wel hoor die leuke verslagen van jou, of heb je het te druk met het Bungs-familiebezoek, geen probleem hoor, ik denk nog genoeg aan je, hopelijk zien we je snel weer verschijnen. Groetjes oet ittere

  • 14 Februari 2008 - 12:10

    Sandra:

    hey roy!!

    owwww die fotos dan zie ik ineens de gouverneur.. en dan besef ik hoe erg ik het mis... bleg slecht weer hier:S maar ik loop nu stage op schiphol ook best leuk maar niks kan dat lekkere eilandje verslaan hoor!!;)

    hihi veel liefs xx

  • 15 Februari 2008 - 12:46

    Mam:

    he roy het is bar koud in bunde ik mis de zon en zee als we de loto winne ben ik zo weer daar maar dat zal wel niet dus geniet de weken die je daar nog bent kusje mam

  • 16 Februari 2008 - 14:20

    Rini En Wil:

    Hallo (dom)blondje, we kijken iedere dag naar een nieuw verslag en foto's van jou, maar nee hoor, je laat je fans wel in de steek, Royke, of heb je het te druk daar in het warme land, wij verrekken hier van de kou, dus achter de p.c. jouw smakelijke verhalen en foto's te bekijken geeft ons wel wat warme energie, dus manneke laat de fans niet letterlijk/figuurlijk in de kou staan, fijne dagen en dikke poen vaan rieneke en groetjes vaan de res vaan du femilie. doeiiixxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

roy

Heey daar vriendje/vriendinnetje, Als je dit aant lezen bent, zit ik waarschijnlijk in de zon met een cocktailtje van de zonsondergang te genieten hopelijk omringd door veel nieuwe vriendjes. Op deze site zal ik verhalen publiceren:P van mijn avonturen. Hoop dat je ze leuk vind. Veel lees plezier. xxxx

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 51526

Voorgaande reizen:

22 November 2015 - 08 Maart 2015

zuidoostazie!!

19 November 2012 - 19 Februari 2013

LA vida de cuba y mitel de americas

28 November 2011 - 04 Februari 2012

diving the philipine, malysia, bali and lombok

05 December 2010 - 01 Maart 2011

Quito en omgeving,, Curacao en NY

06 December 2009 - 07 Maart 2010

Thailand and the golden triangle

10 September 2007 - 10 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: