Hij is nog aan het genieten - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van roy penners - WaarBenJij.nu Hij is nog aan het genieten - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van roy penners - WaarBenJij.nu

Hij is nog aan het genieten

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg roy

20 Februari 2008 | Nederland, Amsterdam

Jullie zullen wel denken, Roy is al terug in Nederland, want hij heeft al zo lang niets getypt….maar ik ben nog steeds aan het genieten hiero. Patrick is dus langs geweest in december en ja dan heb je er geen tijd voor. Die 2 weken hebben me een jaar van mijn leven gekost:P feesten slappen, werken, feesten slapen werken en tussendoor wat eten en wat andere leuke dingen die ik jullie straks ga vertellen. Ik hoop dat ik me nog alles kan herinneren want alcohol werkt echt als een gummetje in mijn hoofd, maar ga mijn best doen. (speciaal voor Elsa die verhaaltjes wil lezen:)) Het kan een beetje kris, kras door de tijd zijn, maar er is ook zoveel gebeurt.. Bij deze mijn welgemeende excuses aan mijn trouwe lezers!

Patje kwam dus voor kerstmis op een warme vrijdagavond in december. Hij zou eigenlijk om 5 uur smiddags landen, maar zoals Arke Fly betaamt kon hij rekenen op een fikse vertraging. Goed dat ik hem de donderdag nog ff belde, want anders was meneer gewoon naar schiphol gegaan en was hij er daar pas achter gekomen. Maar om terug te komen op die bewuste vrijdag, hij zou dus om 3 uur snachts landen. Aangezien ook krisje en Onno al bijna naar huis gingen, besloten we naar Asia de Cuba te gaan (salsabar) waar de alcohol vloeide rijkelijk en het was heel gezellig. De rest ging al om 1 uur naar huis, maar ik moest door :P. We weten allemaal als ik was gaan slapen had Patje alleen op Hato gestaan. Dus ik naar Zanta, na een paar versnaperingen, werd het tijd om naar Hato te gaan. Daar aangekomen bleek dat hij nog later zou aankomen, dus ik hem maar een smsje gestuurd: Swa, bel me als je door de douane bent, ik lig in de auto in diepe slaap op je te wachten. Meteen erna in slaap gevallen en het leek een seconde te duren of hij belde al. Lopend naar de ontvangsthal, ogen proberen open te houden, zie ik hem staan met zijn muziek in de oortjes en tassen in beide handen en zo blank als sneeuw hahaha.
Snel naar de auto en op naar huis, het was inmiddels al na vieren, maar dat mocht de pret niet drukken. Wel dat patje helemaal niet moe was en bleef praten hahaha waardoor ik uiteindelijk 1,5 uur heb geslapen. Ik moest namelijk de dag erna werken……

Een paar stap en feestdagen later ging patje meer naar Klein Curaçao, hij amuseerde zich prima, want de zonen van baas Jona en Nico, waren er ook bij. Dus samen met hun is hij gaan snorkelen en later ook met mij. Toen we met zijn allen waren zijn we op schilpad jacht gegaan en hebben we inderdaad een hele mooie grote gezien. Nico was net te laat anders hadden we schildpaddensoep kunnen maken. Hoe anders een week later, toen hij nog geen half uur op het eiland was en een gigantisch yellow fin tuna vangt van dik 20 kilo.
Dezelfde dag kwam er ook nog een groep dolfijnen bij het eiland spelen, dus ik snel de zwemvinnen aan en richting Nico zwemmen die in de rubberboot ons aan het roepen was. Ik het bootje in en achter de dolfijnen aan, om vervolgens bij ze in het water te springen. Echt een machtig gevoel, zo tussen een aantal wilde dolfijnen zwemmen die langs je heen razen. Het geluid wat ze maakten was ook mooi, een dag om nooit te vergeten.

Omdat Pietjo zijn auto nodig had in december heb ik een nieuwe pimpbak gehuurd, een dikke ford. Beetje jammer alleen dat er toch wel wat probleempjes mee heb gehad, eerst waren de remmen slecht krijg ik de auto terug hebben die idioten de boten van de band niet goed vastgedraaid. En toen reus hier was, heeft ie 3 x stilgestaan met een accuprobleem, dus dat was wel minder. Maar heb mijn eigen autotje inmiddels al weer terug en rijdt lekker.

Natuurlijk heb ik samen met patje niet alleen maar gefeest, al liggen die verhoudingen wel 70% feesten, 10% slapen en 20% overige dingen.

Samen met Koen en Bart hebben we toch ook veel sight seeing gedaan. Zo zijn we gaan buggy rijden, onder het motto “wie komt het smerigst uit de buggy” en moet zeggen dat patrick met ruime marge heeft gewonnen ondanks dat Koen een goede 2e was. Het eerste de beste plasje was al kassa en kreeg ik een volle laag, het tweede plasje dacht patje me weer te grazen kunnen nemen. Hij had alleen niet door dat de onderkant van de buggy open was en hij dus helemaal onder zat. Inmiddels hebben we ook kunnen concluderen dat een nokia gsm een van de sterkere merken is, na een zoveelste sprongetje te hebben gemaakt vliegt mijn nokia uit de buggy zo onder de buggy van Koen en Bart, op wat krassen na is dat ding in een puike conditie.

Laat er nou ook een struisvogelfarm op het eiland zijn, deze mocht dan ook niet ontbreken op ons lijstje. Dus wij erheen….aangekomen eerst wat gegeten….struisvogelburger (beetje te zwart) en koentje de struisvogelbiefstuk. Hij als kock uuuh kok kon dit overheerlijke stukje vogel beoordelen met een ruime voldoende. Na te hebben geluncht zijn we mee geweest met de tour. Dit was heel leuk en in zekere mate kunnen we de struisvogel gelijk stellen aan de man op één klein detail, de geëvolueerde man denkt niet aan doden. De gids zei dat een struisvogel nog maar aan 2 andere dingen dnekt. De overeenkomst met mannen kan dus kloppen.
1 Hij denkt aan eten KLOPT
2 Hij denkt aan sex Dacht het wel!

Na die tour zijn we doorgevlogen naar de grotten van Hato, deze zijn ontstaan (zoals volgens mij ook curaçao) door drie aardverschuivingen, waarbij plateaus omhoog zijn geschoven. Heel indrukwekkend, zeker als je kijkt naar al die figuren die zijn gevormd in de loop der eeuwen. Nadat we de boel nog wat op stelte hadden gezet zijn we naar huis gegaan en samen wat gaan eten bij de tropen (zoals gewoonlijk een schnitzel)

Als laatste voor dit deel van wat er allemaal nog is gebeurd, duiken bij de tugboat en de boot drop off. Het was al heel lang geleden dat ik had gedoken, bijna 8 jaar, dus toch maar eerst een opfrissertje. Zo gezegd zo gedaan, samen met Eef zijn we (luuk, patje en ik) gaan duiken bij de tugboat. Daar hebben we wat oefeningen gedaan en ik moet zeggen dat het allemaal weer vrij soepeltjes ging, daarna een relatief makkelijke en korte duik gemaakt. Patje had de smaak te pakken en is nog 2 x alleen gaan duiken als ik me goed herinner en samen hebben we een dubbele bootduik gedaan. Hij had het al een keer gedaan, maar voor mij was het nieuw. Het was mooi en niet moeilijk ofzo, vond het alleen minder dat we met een grote groep waren waardoor je toch minder ziet.

Nou dames, heren, vriendjes en vriendjes dit was deel 1 later volgt deel 2. Tijd vliegt voorbij nog even en dan ben ik al weer terug en dan zijn die 6 maanden toch wel heel snel gegaan. Op dit moment lig ik al 3 dagen in bedje met een voorhoofdsholte ontsteking en als dat het niet is een virus dat een mug kan overdragen, laten we hopen dat het dat niet is want dan ben ik nog een tijdje niet de oude. Heb gisteren in ieder geval, een hele rits medicijnen gekregen van onze vriendelijk vriendin de dokter. Ik moest me eerst helemaal uitkleden, maar toen ik erop aandrong dat het echt alleen maar mijn hoofd was, hoefde ik alleen mijn bovenlichaam bloot te maken. Nou allemaal tot snel!

Xx ayo roy

  • 20 Februari 2008 - 16:23

    Mike:

    Lul, weer zo een lang stuk. Ben ik weer een uur kwijt!!

  • 20 Februari 2008 - 18:48

    Roy:

    sorry mikey, maar ik dacht dat je vast iets nodig had dat studieafwijkend gedrag kan veroorzaken....dus veel leesplezie';)

  • 21 Februari 2008 - 13:49

    Carine:

    hoi roy
    het was weer een leuk verhaal
    ik lig ook al 3 dagen op bed met de griep
    ik las datje ook ziek bent dus wordt maar vlug weer beter en eet maar veel vitamintjes groetjes beterschap carine andre.

  • 02 Maart 2008 - 13:55

    Rini:

    Hi blondie-bruine nikker, eindelijk weer eens een mooi spannend verhaal, alleen jammer van je voorhoofdholte-ontsteking, wel leuke foto's erbij, en wat maak je allemaal mee daar in het verre warme land, hier blijft het koud en flinke wind iedere keer, dus kom snel terug en neem wat van die warmte mee voor ons,tot gauw en groetjes oet ItterenXXXXXXXXX

  • 07 Maart 2008 - 01:18

    Lennel:

    Gozert,

    Ik heb ff een lekker dagje vrij genomen om je verhaal te lezen, dus ik ben er blij mee! Nog steeds een leuke tijd zo te horen. Wanneer kom je nou weer terug eigenlijk, dan zorg ik voor een volle koelkast en dan wil ik die verhalen wel eens horen! Ik ga bijna beginnen met afstuderen. Iets te laat maar voor mijn doen is het al een hele prestatie. Geniet er nog ff van en ik spreek je snel. Laterzzz Len

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

roy

Heey daar vriendje/vriendinnetje, Als je dit aant lezen bent, zit ik waarschijnlijk in de zon met een cocktailtje van de zonsondergang te genieten hopelijk omringd door veel nieuwe vriendjes. Op deze site zal ik verhalen publiceren:P van mijn avonturen. Hoop dat je ze leuk vind. Veel lees plezier. xxxx

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 51522

Voorgaande reizen:

22 November 2015 - 08 Maart 2015

zuidoostazie!!

19 November 2012 - 19 Februari 2013

LA vida de cuba y mitel de americas

28 November 2011 - 04 Februari 2012

diving the philipine, malysia, bali and lombok

05 December 2010 - 01 Maart 2011

Quito en omgeving,, Curacao en NY

06 December 2009 - 07 Maart 2010

Thailand and the golden triangle

10 September 2007 - 10 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: