Alweer aangekomen op schiphol..... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van roy penners - WaarBenJij.nu Alweer aangekomen op schiphol..... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van roy penners - WaarBenJij.nu

Alweer aangekomen op schiphol.....

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg roy

12 Maart 2008 | Nederland, Amsterdam

De reis is over, maar het avontuur gaat verder. 6 maanden heeft de tijd stil gestaan in curaçao, want tijd bestaat daar niet. Maar in die tijd veel beleeft, veel nieuwe vrienden gemaakt en heel nieuw leven gehad. Iets dat ik nooit had willen missen.

Aangezien ik nog een kleine achterstand moet wegwerken in “verhaaltjes” zal ik van de gelegenheid gebruik maken aangezien ik toch moet wachten op schiphol voor mijn vlucht naar Mestreech.

“Vervolg”
Na totaal een week in bed te hebben vertoefd had ik het helemaal gehad met liggen en ben ik toch maar even naar wet en wild gegaan. Ondanks dat ik er maar ff was geweest, voelde ik me weer een stuk beter. In de weken erna heb ik mijn advanced duiken afgemaakt (had dan wel 18 fouten van de 15 die je mag, maar kreeg toch mijn brevet) Had toch beter moeten afkijken bij Luuk die conjo had 14 fouten enja en dat krijg je dan te horen he…….:P
Verder nog veel wezen stappen, in de zon liggen en koken voor dat stelletje ongereld dat iedere dag druk aan het werkt was. Vooral Luukie, Joostie en Frankie heb ik mogen verzorgen die lieve schatjes (als ze slapen hahahaha)

In die periode was er ook nog een vriendje van frank daar, dick. Ook nog een aantal keer mee wezen schoppen en strand liggen. Met zijn allen zijn we in die week met de Mi Dushi (een partyboot) weggeweest. Echt lachen zo een feestje, de helft ligt in het water en de andere aan het feesten op de boot. Ook hebben we die week nog gedoken met Frank, Luuk en Gijs bij Cas Abou vet mooie vissen gezien (balloonfish en een 2 grote porkeypine)

Afgelopen week heb ik dan nog voor de cursus 2 keer bij Marie Pompoen gedoken, een diepe duik (33 meter) en een opsporingsduik waarbij we dingen onderwater moesten zoeken.
En samen met Joost heb ik bij Vaerssenbaai gedoken. Het eerste deel ging perfect op max 18 meter veel mooie dingen gezien, helaas niet het zeepaardje waar we naar op zoek waren maar wel een school van duizenden lichtblauwe vissen van een centimeter of 20 die zich als het ware als een muur om ons heen bewogen zonder een een mogelijkheid om te onsnappen een machtig gevoel is dat. Verder zagen we nog een vrij grote barracuda en een hele grote baars.
Het tweede deel daarentegen had Joost een propeller op zijn flipper, zo snel begon die te zwemmen. Hij had een schol en een baloonfish gemist als ik niet was gestopt en hij niet was komen kijken.

Nu weer even terug naar de dag van eergisteren. Laatste mamboavond en de dag erna laatste wet en wild…….had zaterdag eerst voor 17 man gekookt, waarna ik samen met Joost, frank en het nieuwe buurmeisje Ilona naar de nachtwacht ben geweest. Apres ski in curaçao, was weer een gedenkwaardige avond, gevolgd door een leuk feestje op mambo. Zondag heb ik eerst voor het grootste deel mijn koffertje in gepakt (snik snik) en toen nog de hele dag liggen bakken. Laatste avond maal hebben we gedaan bij Sea Food Terras, een mooie red snapper:P
En toen door, na wel lang wachten op ons eten maar dat mocht de pret niet drukken, naar wet en wild om de laatste paar Long Island Ice Tea’s te nuttigen. Zoals het hoort was ik een van de laatste samen met Joost om naar huis te gaan. Thuis aangekomen zag ik nog de meelbom liggen, enja die moest ter afsluiting bij luuk worden afgelaten hahaha helaas is hij niet wakker geworden maar de oprit was wel mooi wit.


Om de achterstand nog een beetje weg te werken gaan we nu terug naar “het jaar 2007”

Patje moest eens weggaan, voor mij ook beter want als hij nog een week langer was gebleven hadden ze me kunnen afvoeren. Maar zijn afscheid moest in stijl gebeuren, zo gezegd zo gedaan. Was echt een topavondje met hopi alcohol. Enige nadeel was dat luuk en ik de dag erna om 6 moesten beginnen op de miss Ann naar Klein Curacao. Enja jullie raden het al, ziek dat we waren bohhh hahahaha.
Eerder die week waren we naar de bios geweest en erna Patje en Luuk één van mijn stamkroegetje laten zien “de boot” daar aangekomen was er echt niemand, maar niet getreurd. De barman had al drie drankjes in geschonken “cointreau jus shaken not stired” patrick raakte in gesprek met dj Tico en voordat ik het in de gaten had was patje daar aan het draaien hahaha. Na nog wat te hebben gedronken en nog altijd niet te hebben geeten zijn we toch maar op zoek gegaan naar iets eetbaar. De keuken bij hemmingway was inmiddel dicht en kregen alleen maar snacks, okay doe die maar dan. Iedereen was op een andere feestje maar wij gingen naar de holland party. In het begin was het er rustig, dus nog wat meer gedronken en toen gingen de jongens los hahaha, was een van de mooiste avonden. Op een gegeven moment kwamen ook de andere aanzetten en hebben we een mooie avond ervan gemaakt.

2 dagen nadat patje wegging was het alweer tijd voor een nieuw feestje: “Nieuw jaar op de Inslinde” (een zeilboot) samen met olie en john en hun vrienden echt een mooie avond/nacht. We hadden een prachtig uitzicht op de boot van al het vuurwerk langs de kust, erna nog heel even in Zanta geweest maar dat was het niet echt. Eigenlijk ook maar goed, want de dag erna om kwart voor 7 snorkelen:P

Patty is naast die keer op mijn verjaardag nog een keertje bij me geweest, toch ideaal als stewardesje he. Samen zijn we gaan eten bij Hemmingway, gezellige boel daaro.

Nou tot besluit heb ik begin maart nog een topweekje gehad met mijn ouders en met Stefanie. Samen met steef heb ik nog gedoken bij Porto Marie en Palaya Kaliki, vet veel visjes en mooi koraal. Samen hebben we ook nog heerlijk gebbqued op Daaibooi:P. Alleen minder toen we erachter kwamen dat we een lekke band hadden. Maar “alleskunner” Pietjo en Reus hebben ons geholpen. 10 maart ging iedereen weg eerst steef en een paar uur later mijn reus en consorten. Ohja en als allerlaatste dan het afscheid van Bartje op wet en wild (zie foto sessie haha beelden zeggen meet dan 1000 woorden) en dat van koen op de zondag van carnaval, waar ik die conjo zijn koffer nog voor het grootste gedeelte heb ingepakt omdat hij eigenlijk nog het koffer wilde induiken…….


Aan alles komt einde zo ook aan dit verhaal, misschien dat ik nog een aantal toevoegingen doe de komende week;) Ik hoop dat jullie met plezier mijn verhaaltjes hebben gelezen. Ik heb jullie allemaal gemist en zo als ik jullie heb gemist mis ik nu iedereen in curaçao en de tijd die daar voorbij is gevlogen ondanks dat die daar stil staat………ik ga er zeker nog eens heen!

Ps. Ik had bijna een ticket terug geboekt, want ik schrok van de kou hier……echt niet normaal. Ik had het de laatste weken in Curaçao al koud (waaiseizoen toch nog wel 30 graden hoor), met veel wind en de laatste dagen

Ps Luuk het is koud hier Luuk, Hopi frio Luuk!


  • 12 Maart 2008 - 16:11

    Patje:


    Zo'nne goeie hebben wij nog nooit gehad!! :p

  • 12 Maart 2008 - 16:11

    Richard:

    Welkom back! Hier is het ook WET and Wild

  • 16 Maart 2008 - 09:57

    Lotte:

    Hee Roy! Wauw jij hebt ook echt een super vette tijd achter de rug gehad!! Hoe is het om opeens terug te zijn in het koude Nederland. Mis je het al?

    Ik kan met niet voorstellen hoe het is om straks in 1x weer thuis te zijn, maar ik heb nog 4 maanden te gaan. Ik zal zeker gaan genieten van de tijd zoals jij hebt gedaan! Partyanimal;) haha..

    Blijf je in Breda voorlopig?? Spreek je!! En rustig aan he!! Liefs vanuit een zonnig Kaapstad.. XxX Lotte

  • 16 Maart 2008 - 13:24

    Rini:

    He he eindelijk du jong is trök.Wat zul je de warmte missen, wij ook trouwens,we willen allemaal wel weer eens goede zon krijgen(25graadjes of meer, maar voorlopig zit dat er niet in,ben blij als ik je weer eens zie, maar jullie hebben pas 1 april open, dus nog maar effekes wachten. Heb afgelopen tijd niet veel zin gehad om te reageren, want de zoon van een vriendin van mij uit Itteren is me zijn vriendin samen op de scooter met een trein in botsing gekomen, alle2 op slag dood, gisteren naar crematie geweest, verschrikkelijk hoe druk het daar was, wel ontzettend mooi allemaal gedaan heeft wel 1,5 uur geduurd, zo zie je maar hoe snel het leven beëindigd kan worden, maar ik stop nu en zie met verlangen naar je gebruinde, gespierde body uit, tot kijk en doeiii groetjes van Rini.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

roy

Heey daar vriendje/vriendinnetje, Als je dit aant lezen bent, zit ik waarschijnlijk in de zon met een cocktailtje van de zonsondergang te genieten hopelijk omringd door veel nieuwe vriendjes. Op deze site zal ik verhalen publiceren:P van mijn avonturen. Hoop dat je ze leuk vind. Veel lees plezier. xxxx

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 51530

Voorgaande reizen:

22 November 2015 - 08 Maart 2015

zuidoostazie!!

19 November 2012 - 19 Februari 2013

LA vida de cuba y mitel de americas

28 November 2011 - 04 Februari 2012

diving the philipine, malysia, bali and lombok

05 December 2010 - 01 Maart 2011

Quito en omgeving,, Curacao en NY

06 December 2009 - 07 Maart 2010

Thailand and the golden triangle

10 September 2007 - 10 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: