School, maar eigenlijk meer! andere bezigheden - Reisverslag uit Málaga, Spanje van roy penners - WaarBenJij.nu School, maar eigenlijk meer! andere bezigheden - Reisverslag uit Málaga, Spanje van roy penners - WaarBenJij.nu

School, maar eigenlijk meer! andere bezigheden

Door: Royke

Blijf op de hoogte en volg roy

25 Oktober 2008 | Spanje, Málaga

20 okt. 08
!!!hola!!!

Na een half jaartje weer in Nederland te zijn geweest, vond ik het weer eens tijd worden voor een nieuw avontuur. Malaga in het zuiden van Spanje aan de kust werd het., maar niet voor school deze keer, want op scriptie die ik in Curaçao had geschreven ben ik afgestudeerd!
De komende 8 weken ga ik spaans leren aan de Escuela Mediterraneo en natuurlijk weer genieten van het mooie zonnige weer en de nachtelijke avonturen waar veel tropische drankjes genuttigd zullen worden.

Ik ben volgens mij net op tijd uit Nederland vertrokken, want de vooruitzichten waren niet echt super in tegen stelling tot hier, waar het nu nog 22 graden is (22.00). dus als je op bezoek wil komen;)

De reis verliep soepeltjes vliegtuig was een kwartier eerder dan gepland, mijn koffer kwam als een van de eerste eruit en de taxi’s stonden op me te wachten. Maar het kan niet allemaal volgens plan verlopen, het meisje van de school dat me moest op komen halen was nog niet op de afgesproken plek, dus ik bellen, neemt er niemand op……en dan denk je toch bij de derde keer…die gasten zullen me toch niet vergeten zijn….bleek gelukkig niet het geval want de derde keer nam er iemand op en werd er voor me gebeld en kwam iemand me ophalen.
De school en het appartementje zien er goed uit, zeker het appartement is van alle gemakken voorzien, ik blijf op deze plaats wel maar 2 weken en dan wordt ik overgeplaatst naar een ander appartement waar nog andere studenten wonen van de school.

Ik ga nu maar eens op ontdekkingstocht door de wijk en dan zie ik sommige mensen denken, oh oh als dat maar goed gaat. Nou mannen ik heb een kaart dus dat moet goed komen!! Zo niet dan vind vast en zeker iemand mijn laptop met dit verhaal en dan weten jullie dat ik verdwaald ben! adios


Mijn adres is dus steeds verschillend maar mijn postadres is
Academia escuela mediterraneo
c/.san nicolas, 11-1, i-j
29016 Malaga, Espana
Deze twee nummer zijn van de school, mocht er iets zijn en je kunt me niet bereiken!
(0034696332583)
(00349552213448)

Dinsdag 21 okt
Ik heb het terug kunnen vinden en tijdens mijn tocht ook eten gescoord bij telepiza:P Na toch wel een onrustig eerste nachtje op weg naar school samen met een huisgenootje (ina), een stukje lopen in de vroegte is wel lekker zeker als je een gedeelte door een park gaat. Aangekomen mocht ik een testje doen, heb mijn naam ingevuld en dat was het eigenlijk wel, want die grammatica is nog niet aan mij besteed. Deze eerste week zit ik alleen in de klas en krijg ik les van Francis, best chillen 2 x 50 min. Normaal is het 4 x 50 min, maar dat is alleen bij 2 personen of meer.
Na school lekker naar het strand geweest is wel is minder mooi dan in de caribean, maar met +/-25 graden mag dat de pret niet drukken. Na mijn siesta op weg naar huis en naar winkel. Dat is een nog groter avontuur dan mijn ontdekkingstocht door de stad, alles maar dan ook echt ALLES is in het spaans en daar sta je dan met je goed gedrag. IK WIL ETEN, tot de conclusie gekomen dat het pasta werd met gehakt. Pasta, saus en wat groenten gevonden en dan op weg naar de vleesafdeling……en dan zie je geen gehakt liggen, conjo hoe ga ik regelen dat ik gehakt krijg van die gast, dus ik pak mijn pasta en zeg: I want to make spaghetti! Hij vlees aanwijzen en ikke zo van no, no se. Uiteindelijk toch gekregen wat ik wilde, carne picado (oftewel gehakt!) Ik zag het dus niet liggen omdat ze het gehakt vers voor je maken dus dat was wel chil. Nadat ik terug kwam van de supermarkt, spullen opgeruimd, loop naar de douche en hoor ik van alles van een kamer van een huisgenootje, doet toch iets met je die warmte hahaha

Even snel mijn huiswerk afmaken en dan hasta manaña!

Woensdag 22 okt

Vanmorgen weer wat woordjes geleerd op school por ejemplo: por que no te callas? Of te wel waarom hou je kop niet! Dus interessante ontwikkelingen, minder was dat het de hele dag heeft geregend…..dus na school eerst een uurtje siesta op de bank om vervolgens met de schoolvriendjes naar een shoping mall te gaan. Hop de bus in en een stukje lopen zeiden ze…dat werd dus een stuk want ze wisten niet waar het station lag….Eindelijk aangekomen in Plaza Mayor, bleken er echt alleen maar kleding winkels te zijn! De dames natuurlijk een dikke glimlach op het gezicht en aanvallen en ik en Miro keken elkaar echt aan van ok!! Dus na wat rondjes te hebben gelopen en te hebben gelunched bij kentucky fried chicken toch nog één winkel gevonden waar we in zijn gegaan en bijna pes 2009 gekocht om alvast te oefen om tegen Totti te spelen:P ookal weten we allebei dat dat niet echt nodig het he fa fangulo (ook als ik dit fout schrijf: “ik leer spaans he en geen italiaans” hahaha)

Net nog een keertje bij Dia (supermarkt) gaan shoppen , aardappelen en groente waren zo gevonden maar toen op weg naar het vlees dus ik weer: Ohla, por favor die daar en ik wijzen naar het vlees dat ik wilde hebben en vandaag hebben we het woordje Ciculeta geleerd ook wel koteletjes genoemd!

Is inmiddels half 10 en zo maar eens beginnen aan het huiswerk, of toch maar morgen vroeg…buenas noches amigos y amias

Hasta manaña, Besos

Donderdag, vrijdag en zaterdag

Een lekker rustig dagje hiero in malaga, donderdagavond gaan stappen met een groep van school was wel lachen want der is nu een grote groep zweden hier en die gaan helemaal los. Muziek is wel wat minder draaiden soms echt muziek van ’95 hahaha, dus had dj partysound al eens gesmst! Vrijdag weer een nieuwe leraar gehad en uiteraard weer wat nieuwe leuke zinnen geleerd: empinar el codo oftewel HEEL VEEL alcohol zuipen.
Op zich gaat het spaans me goed af, allen ken ik nog niet zo heel veel worden en kan ik alleen in de tegenwoordige tijd praten, maar dat komt nog wel.
Na school weer op pad om erachter te komen waar ik kaartjes kan kopen voor de voetbal wedstrijden van Malaga en na echt een tering eind te hebben gelopen en op meerdere plaatsen gekeken had ik eindelijk een Tienda official de Malaga CF (fanshop) gevonden, dus ik hop, markeren op de grote atlas. Naar huis heb ik maar een taxi genomen, zijn hier op zich best goedkoop in vergelijking bij ons.
Vanmorgen vroeg opgestaan, want de kaartjes kon je pas vanaf vandaag kopen, dus hop in de taxi (want wist nu wel hoe ver het was:P) en op naar de fanshop. Aangekomen, hadden meer mensen het plan als eerste een kaartje te kopen. Maar mijn zoeken en wachten werd wel beloond met un ticket de entra de Malaga CF contra FC Barcelona. Het mocht wat kosten, maar ik ga der volgende week zaterdag zeker van genieten. Voor zover vandaag, het weer is super hier, dus ik ga proberen een kleurtje op te doen aan het strand.

Hasta manaña amigos y amigas

besos

PS het weer was geweldig vandaag 27 graden en een flinke kleur gekregen.

Mis jullie toch wel een beetje:)

  • 25 Oktober 2008 - 20:18

    EEEEEEEEEEEEE:

    IK BEN JALOERS OP JE KAARTJE!!!!!!!!!!

  • 25 Oktober 2008 - 23:02

    Patje:

    Hola amigo,

    Ik lees het alweer, meneer heeft weer een mooi vakantie-adresje gevonden op de aardbol!:D Mooi weekverslagje, en die verwachten we dan nu natuurlijk elke week! ;)
    Tot over 7 weken en laat de 43 smaken en leer die mensen daar maar eens goed zuipen! :p en niet dat ze na een gratis shotje weer vertrekken!
    Keep us informed...

    Adiossssss!!!

  • 26 Oktober 2008 - 19:34

    Mies:

    Hola Amigo,

    Het vergaat je weer goed zo te lezen. Lekker hoor. (Volgens mij heb jij ook nog nooit zo braaf al je lessen gevolgd ;) ) hahahaha. Geniet lekker van el sol de Espana en idd van de 43!

    liefs Michelle

  • 26 Oktober 2008 - 21:12

    Royke:

    ja miesje zo gaat dat, ooit zal mischien ook patje al zijn lessen gaan volgen. Ik ben ind goed op weg, maar het zijn eindelijk eens leuke lessen, ik skipte meestal de minder leuke lessen op NHTV:)

    adios

  • 27 Oktober 2008 - 12:29

    Elsa:

    Inderdaad Royke...Ik wil niet dat jij die lessen gaat skippen. Ik wil jou Hable alla espanol terug hebben!!!
    Wanneer kon ik ook alweer langskomen??

  • 27 Oktober 2008 - 20:47

    Lennaert:

    Hola guapo,

    ¿Que tal loco? cuando ya eres en holanda, nosotros vamos a hablar mucho de español. ¡Me gusta hablar mas porque he olvidado muchas palabras! Ik moest er wel weer ff over nadenken hoor. Is al weer zo"n tijd geleden. Zo te horen vermaak je wel weer daar is de zon, leier. Hier gaat het vriezen vannacht. Ik hou je in de gaten! Hasta luego

    Len

  • 28 Oktober 2008 - 11:29

    Ewoud:

    Hey kerel!

    je hebt het prima voor elkaar zo te lezen! Vooral op de wedstrijd malaga contra barcelona ben ik lichtelijk jaloers, aangezien ik me al weken aan het verbijten ben op de tribune bij psv.. Veel plezier nog daar en succes met je lessen (al zal dat wel bijzaak zijn)!!

    groeten ewoud

  • 28 Oktober 2008 - 15:33

    Mam:

    geniet maar ik werk me te pleter maar nog 12 dagen lig ik ook in de zon ha ha en een biertje kan ik wel bestellen in het spaans bellen nog kusjes mam

  • 30 Oktober 2008 - 20:16

    Michelle:

    Zoals gevraagd hier een berichtje:P
    Zo te horen heb je het er goed naar je zin!! Als je maar niet weer zo asociaal bruin wordt..;)
    Have fun!
    Xx

  • 10 November 2008 - 09:45

    Jonnie:

    Hola witte,
    heb je pagina weer gevonden zoals je ziet .
    Leuk om je belevenissen zo weer te volgen .
    De boeken die je had meegenomen zijn mooi,ben alweer aan de laatste lettertjes toe , alleen nog het laatste deel van het laatste boek en dan heb ik ook dit verhaal weer uit ,jammer !!!
    dus als je nog een leuke serie weet hoor ik het van je he !!
    groetjes en nog bedankt voor je belletje .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

roy

Heey daar vriendje/vriendinnetje, Als je dit aant lezen bent, zit ik waarschijnlijk in de zon met een cocktailtje van de zonsondergang te genieten hopelijk omringd door veel nieuwe vriendjes. Op deze site zal ik verhalen publiceren:P van mijn avonturen. Hoop dat je ze leuk vind. Veel lees plezier. xxxx

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 51521

Voorgaande reizen:

22 November 2015 - 08 Maart 2015

zuidoostazie!!

19 November 2012 - 19 Februari 2013

LA vida de cuba y mitel de americas

28 November 2011 - 04 Februari 2012

diving the philipine, malysia, bali and lombok

05 December 2010 - 01 Maart 2011

Quito en omgeving,, Curacao en NY

06 December 2009 - 07 Maart 2010

Thailand and the golden triangle

10 September 2007 - 10 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: