living upperclass in quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van roy penners - WaarBenJij.nu living upperclass in quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van roy penners - WaarBenJij.nu

living upperclass in quito

Door: Royke

Blijf op de hoogte en volg roy

06 December 2010 | Ecuador, Quito

Iedereen kent dat gevoel, sommige nog van afgelopen weekend andere weer van een langere tijd terug toen ze nog wat jonger waren…..

3e dag Quito en ken nu al meer mensen dan dat iemand zich kan voorstellen in zo een korte tijd. We zijn dus gisteren naar het voetballen geweest, komen daar aanrijden dikke rijen. Heeft Santiago gewoon een eigenparkeerplaats voor het stadion!! Wij naar binnen, hola hola dit is Roy een vriend uit Nederland. We lopen de trappen op naar onze eigen skybox, plaats voor 9 tot 12 personen met een eigen ijskast en alles! We hadden onze eigen fles rum mee dus we waren er klaar voor. 90 min later hebben we ( ben nu een Ligista, fan van Liga de quito) de eerste wedstrijd van de finale met 2-0 gewonnen en de fles bijna meester gemaakt. 2e helft was gewoon top, eigenlijk schreeuwden en zongen ze de hele wedstrijd maar nadat we 1-0 hadden gemaakt ontplofte het gewoon. In blessure tijd maken ze ook nog eens de 2e dus de uitwedstrijd van volgende week: appeltje eitje. Na de wedstrijd zijn we met (Ana Maria, Santiago, Marilena en Bernard. Bernie zoals ze hem noemen is eigenlijk mijn ecuadorse versie hahah) naar het midden van de aarde gereden. Monument in, was lekker hoog dus een heel mooi uitzicht. Was wel heel toeristisch maar wel leuk om er een keertje te zijn geweest. Aangezien we nog niet echt veel gegeten hadden zijn we ergens gaan lunchen. Natuurlijk met een karafje sangria en wat specialiteiten van deze streek.

Erna zijn we toch maar even gaan slapen want al dat werken eist toch zijn tol. De avonddienst moest namelijk nog beginnen. Vrienden van Ana, Gabie en Josie, die ik een dag eerder had ontmoet in een van de betere restaurant van Quito (garamin ofzoiets) hadden een feest georganiseerd en daar moesten we heen. De entree was 60 dollar incl alles. Voor ons valt dat op zich wel mee, maar voor hier is dat echt veel geld maar het was gewoon echt volle bak. Denk dat er wel 500 mensen waren dus daar is goed verdiend geworden. Het was heel gezellig, locatie top en de muziek was ook goed. Alleen de rest kon misschien beter, patje nu aankijkend, hebben/hadden wij beter gedaan pikkie;) seguro!

Wat echt relaxed is dat bijna alle vrienden gewoon ook engels spreken, ik doe uiteraard mijn best om spaans te spreken maar valt soms toch wel tegen als je een dieper gesprek wilt voeren haha het verstaan gaat me trouwens wel redelijk goed af. Dus ik hoef gelukkig niet continue te vragen wat zei je. Wat ik jullie nu ga vertellen hadden jullie in geen 1000 jaar geraden. Ik ben dus aan het praten met die gasten allemaal. De standaard dingen waar kom je vandaan enz. Uit Nederland, oohh zeggen ze waar?? Maastricht…. hebben gewoon 5 vrienden van ana gewoon in Maastricht op de uni gestudeerd!! Waaronder dat meisje dat het feest had georganiseerd. Niet normaal toch! De hele avond is voorbij gevlogen! En kon toen opeens vloeiend spaans en salsa dansen als de beste haha. Feestje was afgelopen, halen onze jassen en gaan naar buiten als een van de laatste, lekker richting bed.

…………je loopt naar buiten, begint al licht te worden en de vogeltjes beginnen te fluiten. Gewoon een top avond gehad die eigenlijk nog wel langer had mogen duren. Hoor ik een van die gasten roepen “gaan we naar de Alla of de meta” een lach en we deden toch nog maar 1 laatste drankje.

Adios amigos

• 07 December 2010 - 14:49

Ha Roy:

Wat is de wereld klein ,dat blijkt maar weer
    dikke poen en veel spas

• 07 December 2010 - 17:33

Mariska:

Ha ha jij hebt t dus ook nie betreft slecht.

Geniet jij maar lekker van de zon, dan ga ik zo nog ff aprés skien.

Dikke Xuz

• 07 December 2010 - 20:44

Ex-medefeestorganisa:

......tor. Ja, het vakje was te klein, dus we typen hier gewoon verder!;) Lachen man dat je daar mensen die maastricht en vooral het uitgaansleven daar kennen! haha. Die feestjes hadden ze dus van Nederland afgekeken! :p Maar het blijkt maar weer dat je helemaal niemand nodig hebt om je te vermaken op reis. Alhoewel de eenzaamheid hierna kan tegenvallen, maar laten we daar maar niet aan denken! Misschien mag ik volgend jaar niet eens meer mee! ;)

Geniet ervan en drink nog een Baco, of 2,3,4 enz............. tot de uitsmijters je achterna komen!:p

Laterrrrrrrrrrr

• 08 December 2010 - 10:11

Elsa:

Jouw schrijfkunsten worden er niet slechter op he jongen......
    Wat leuk dat het nu al zo goed bevalt....
    Maar niet teveel met je eigen volk blijven hangen, zeker ook multiculti blijven!!!!

Note: DIT IS EEN BERICHT VAN ELSA! ELSA IS JOU NIET VERGETEN! ELSA DENKT AAN JOU!