Nog steeds genieten in Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van roy penners - WaarBenJij.nu Nog steeds genieten in Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van roy penners - WaarBenJij.nu

Nog steeds genieten in Quito

Door: Royke

Blijf op de hoogte en volg roy

09 December 2010 | Ecuador, Quito

9 dec Hola amigos

De dag na het feestje was echt een relax dagje, zijn wel lekker gaan uiteten in een steak restaurant. Je merkt dan meteen weer dat je in Zuid Amerika bent, je krijgt teminste een fatsoenlijk stuk vlees dat niet smaakt naar de c1000 en zelfs de beste slager kan er niet tegen op! Het vlees is gewoon gesmolten op je tong en als je klaar bent vraag de je de rekening. Je verwacht de hoofdprijs is het minder dan de helft dan dat je bij ons zou betalen voor een lapje leer!

Verder is het cool dat Ana me overal mee naar toe neemt dus ik zie echt hoe mensen hier leven. Ook al is het een bovengemiddeld ecuadoriaans gezin. Ze kennen gewoon alle mensen, ff bellen, regelen en ze weet het. Voorbeelden ik wilde weten wanneer de copa libertadores weer begint en wanneer de wedstrijd dagen zijn. We hadden op internet gezocht maar konden alles vinden behalve de datums. Normaal houdt het dan op met zoeken, maar hier niet…..ze pakt haar telefoon en belt naar iemand die haar alles uitlegt. Blijkt achteraf gewoon een vriend van de familie te zijn die een hoge pief is bij de voetbalbond, die haar alles via de email zal sturen zodra het bekend word gemaakt. Dan weet ik wanneer ik teug moet zijn om weer in de suite te kunnen zitten hahaha
Neem nou ook gisteren we zijn weer steak aan het eten ( ja is echt lekker hier ) in een best sjiek restaurant en ze laat me een of andere aardappel eten dus “yuka” dus ik vraag hoe maken ze dat? Ze roept de ober laat hem naar de keuken gaan om me rauwe “yuka” te laten zien, die is er niet, maar ze regelt dat als we morgen terug komen ik samen met de hulp kok de “yuka” leer klaar maken.
Mijn vader zou zich hier ook echt thuis voelen, met al dat lekkere vlees. Die is er echt gek op zeg ik. Oh zegt ze ik heb een neefje dat spullen importeert vanuit Amerika en wat dingen exporteert. Doet ie samen meet mij en mijn vader. Dus zij weer bellen om te kijken of we niet een proefpakketje kunnen sturen hahaha lief he.

Ohja weet niet of ik dat al verteld had maar Ana heeft een eigen, niet super grote, maar wel een mooie spa. Dus gisteren, nadat we overal naar toe waren geraced, tekenen van cheques voor personeel(dat doen ze hier veel omdat het enige bewijs is dat je je personeel betaald hebt raar!) Sleutels ophalen van een appartement dat na verhuur weer werd opgeleverd enz. Kreeg ik een massage van een van haar masseuses terwijl zij haar administratie bijwerkte met haar accountant! Aah toppertje, aangezien Ana nog moest werken tot acht heb ik met aan de hotelbar gezet (haar spa is in het Hilton hotel) bestel een Cuba Libre en je gelooft het niet maar begint net de finale van de Copa Sudamericano de tegenhanger van de uefa cup. Genieten dus van Independiente (arg) tegen Goias (bra) eerste wedstrijd was 0-2 dus Independiete moest aanvallen. Gewoon een topwedstrijd gezien eindigde in 3-1, dus ik dacht Goias wint op away goals, maar niemand juichte na het fluit signaal, verlengen dus met als eindwinnaar Idependiente! Ohja ben ook nog gaan eten weer met een ander vriendinnetje van Ana. Lorena kwam me ophalen en zegt waar heb je zin in, kies maar jij weet hier beter de weg dan ik. Dus komen uit bij een super sushi tentje, weer een genot voor je smaakpupillen.

Wat staat er verder nog op de planning deze week. Er is een of andere kabelbaan hier waarbij je een super uitzicht hebt over heel Quito dus dat staat hoog op de verlanglijst. Ook heb ik een verjaardag van dat meisje, gaby, die dat feest had georganiseerd en in Maastricht heeft gestudeerd. Ook gaan we nog een keertje wat eten met die gasten van het voetballen en vandaag dus een kleine kookcursus en een huis bezichtigen met mensen die dat misschien willen kopen van Ana’s familie
En wat ik het mooiste vind hier, zijn de bergen van Andes. Op sommige momenten kun je er gewoon van wegdromen. Zeker als je opstaat, naar het balkon loopt en hier gewoon een super uitzicht hebt op de vallei en de bergen. Zeker als de wolken wat lager hangen dat je die sinistere mist ziet met al haar geheimen.

Ciao amigos haste una otra dia!



NOTE> Stiekem mis ik Elsa en Patje ook wel een beetje! Elsa voor het enthousiasme en Patje voor het maken van de fotos. En beide dat ze me altijd over mee naar toe slepen ookal heb ik niet zo veel zin en wil ik lekker niksen.

  • 09 December 2010 - 17:24

    Mike:

    Ik had al eens gezegd dat ik van je verhalen in Thailand jaloers werd, maar nu word ik nog meer jaloers!! Dit zijn toch egt de top dingen van het leven. Als ik volgend jaar een weekje vrij heb ga ik gewoon de eerste week met je mee!!

    Het gaat je goed amigo!!

  • 09 December 2010 - 18:54

    Janneke:

    Echt tof om te lezen! Ik ga in Mei voor 6 maanden naar Zuid-Amerika en Ecuador staat zeker op het lijstje kijk uit naar je tips!

  • 10 December 2010 - 10:05

    Patje:

    Achjaaa, er zijn mensen die moeten werken en er zijn mensen die meer vakantie hebben! :p
    Maar goed dat je ons een beetje mist, maar ik denk dat je een goeie vervanger hebt die je overal mee naar toe sleurt! :)
    Lekker weekje dus weer, zo te lezen!

    Geniet ervan!

    Ciao

  • 10 December 2010 - 12:57

    Totti:

    Je mist mij daar ook hoor! Ik ben een enorme carnivoor en voetbal verslaafd!
    Hey ik vind het wel lullig van je hoor.. Laat je me eerst beloven om je verhaaltjes te lezen en ook nog te reageren, begin jij ineens heel veel te schrijven :P (ik ben dyslectisch) Zonder gekheid geniet ervan ik zal zo nu en dan reageren!

  • 10 December 2010 - 13:57

    Jonnie:

    Hoi Roy
    je bent duidelijk met de neus in de boter gevallen zo te lezen .
    kijk maar uit straks wil je niet meer verder reizen ha ha
    groetjes en poen uit een vochtig koud zeeland

  • 10 December 2010 - 17:23

    Suus:

    Zozo, jij vermaakt je daar wel zo te lezen! Al dat eten..!!! Heerlijk! Daar kunnen wij hollanders met onze snitzel niet tegenop! Have fun!

  • 11 December 2010 - 14:50

    Angelique (Bolle Va):

    Hey hey je ammuseert je wel daar he?
    Dus binnenkort eten we hier ook Yuka? Ammuseer je maar lekker en geniet ervan.

    Groetjes uit Mestreech.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

roy

Heey daar vriendje/vriendinnetje, Als je dit aant lezen bent, zit ik waarschijnlijk in de zon met een cocktailtje van de zonsondergang te genieten hopelijk omringd door veel nieuwe vriendjes. Op deze site zal ik verhalen publiceren:P van mijn avonturen. Hoop dat je ze leuk vind. Veel lees plezier. xxxx

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 109
Totaal aantal bezoekers 51517

Voorgaande reizen:

22 November 2015 - 08 Maart 2015

zuidoostazie!!

19 November 2012 - 19 Februari 2013

LA vida de cuba y mitel de americas

28 November 2011 - 04 Februari 2012

diving the philipine, malysia, bali and lombok

05 December 2010 - 01 Maart 2011

Quito en omgeving,, Curacao en NY

06 December 2009 - 07 Maart 2010

Thailand and the golden triangle

10 September 2007 - 10 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: