Niet zo leuke dag in quito - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van roy penners - WaarBenJij.nu Niet zo leuke dag in quito - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van roy penners - WaarBenJij.nu

Niet zo leuke dag in quito

Door: Royke

Blijf op de hoogte en volg roy

14 December 2010 | Nederland, Amsterdam

Jullie zullen je nu wel afvragen waar in zuid amerika in me nu bevind….nou heb ik een verhaaltje ( wel wat later gepost, want wilde mama en papa niet ongerust maken ) waardoor jullie begrijpen hoe ik ben gekomen waar ik nu ben….ja ff moeilijk maar lees maar verder….

Precies een week geleden, dinsdagmiddag werd ik door Ana in het centrum gedropt om een telefoonkaartje te kopen, wat te eten en te bezichtigen. Alles ging wel lekker, maar het viel me op dat er vet veel politie rondliep¨en bar weinig toeristen. Dus ik naar wat kathedralen en kerken geweest, wat over pleinen gelopen. Kom ik op een gegeven moment op Plaza Santo Domingo, ik maak een foto van een standbeeld en loop schuinover het plein om terug te gaan naar `la ronda` wat volgens mijn boekje een van de mooiste straatjes zou moeten zijn. Ze hadden er beter bij kunnen zetten dat het gedeelte waar ik was super gevaarlijk was en dat je er beter niet alleen kan lopen zelfs niet overdag om half 4 met een plein vol mensen. Want op dat moment wordt ik van achteren vast gepakt door 1 grote neger bij mijn keel en ik voel dat een 2e aan mijn tas rukken. Ik pak mijn beurs geef deze af en vanaf dat moment weet ik een paar seconden niets meer, ik kijk om me heen…niemand deed wat…die gasten waren weg en ik stond daar in mijn uppie op een pleintje in Quito. Gelukkig kwam er wel een vrouw naar me toe die met me naar een politieagent wilde, maar die waren en niet (hele middag zie je ze staan en op het moment dat wat gebeurt staan ze waarschijnlijk net zoals bij ons parkeerboetes uit te schrijven, mensen wat lastig te vallen die verkeerd over steken of gewoon wat rond te rijden op hun motors) Dus ben meteen naar het Hilton Colon gegaan waar Ana aan het werken was en vanuit daar wat gekalmeerd, de schade opgemaakt en aangifte gaan doen.

De rest van de week was top, zoals jullie in de vorige verhalen hebben kunnen lezen, wel best wel last gehad van mijn keel maar dat is nu over. Het verjaardagsfeestje van Gaby was geslaagd, had van te voren nog voor Ana, haar vader, Lorena, Santi en Marilena gekookt en ze wilde me eigenlijk aannemen als kok maar het minimum is daar 240 dollar en ja mijn uitgavings patroon kennende is dat net niet genoeg. Ook nog die Teleferico in geweest, das een soort van kabelbaan naar 4100 meter met een super uitzicht over Quito. Was ook een kerkje waar ik ff ben binnen geweest en een kaarsje heb aangemaakt voor ome Frans.
Ohja vergeet ik bijna mijn laatste avond was ook top, zijn we naar de Dicotheek Love geweest waar gaby en josie partner in zijn dus dat was zeer geslaagd. Alleen de dag erna inde vlieger…

Maar nu de vraag waar is Roy, ik ben dus nog een tijdje in Quito gebleven maar voelde me niet veilig om alleen door al die landen te gaan reizen, dus heb ik een retourtje Curacao geboekt aangezien ik wel nog moet terug vliegen vanuit Quito naar New York. Maar dan blijf ik lekker in de buurt van alle mensen die ik daar heb leren kennen!

Hoe dingen snel kunnen veranderen, een van de eerste dagen nu hier en is nog wat onwennig, maar heb een auto en nu nog een appartementje. Verblijf nu bij vrienden van mijn ouders en peter, heel gezellig!

Adios amigo

Ps. Voor mensen die zin hebben in een korte vakantie Curacao met privegids hoor het wel van jullie!

  • 15 December 2010 - 08:08

    Arbeel:

    Hey kerel,

    Dat zal wel schrikken zijn geweest!
    Wat een corrupte bende daar!
    Veel plezier nog daar en wees voorzichtig!

    Grtjes

  • 15 December 2010 - 08:39

    Ewoud:

    Hey kerel.

    Klote man dat je bent overvallen. Is inderdaad schrikken. Blijf je nu voorlopig in curacao?
    Zou graag naar je toe komen in curacao, ben benieuwd wat je me allemaal laat zien daar ;).
    Geniet ervan en ook daar voorzicht zijn, maar het is bekend terrein daar voor je.

    Groeten

  • 15 December 2010 - 11:50

    Patje:

    Misschien hadden we wat vaker ruzie moeten maken met de bendes van de straat in Breda! ;) Dan hadden we een beetje kunnen oefenen! Maar als ik erbij was geweest, was het uiteraard niet gebeurd! Maar jij moest zo nodig alleen op reis!:p haha, geniet maar lekker van Curacao, Amy (vriendinnetje van Sam) zit er ook als reisleiding, dan kun je haar opzoeken en ken je gelijk weer veel mensen! :)

    Lekker chille op de Antille!!

    Gr. Patje

  • 15 December 2010 - 12:10

    Mariska:

    Echt jammer dat je zoiets rots hebt meegemaakt in Quito.

    Ik zit t/m april vast in Kaprun, anders was ik je zekers komen opzoeken in Curacao.

    Dikke xuz Mariska

  • 15 December 2010 - 15:04

    Yvonne:

    Jeetje Roy, wat een schrikken en een grote domper op je fijne vakantie. Maar laat je niet uit het veld slaan , de volgende keer is de schrik niet meer zo groot!!! Hopelijk was je beurs al ver leeg, anders starten we een actie "Help Roy de vakantie door". Ik wens je nog een fijne tijd in Curacao.

  • 15 December 2010 - 16:49

    Jonnie:

    hoi roy
    wat lees ik dan nu, is dat schrikken
    nu ben je dus een akelige ervaring rijker en wat armer in je beurs maar gelukkig ben je er heelhuids van af gekomen jammer dat er zo een eind aan je mooie plannen komt maar waar je nu zit is bekend en geloof ik wat warmer
    een dikke knuffel en poen ook van nico

  • 16 December 2010 - 10:47

    Marij:

    ik heb gehoord dat je het weer goed voor mekaar hebt op het eiland,
    kun je een beetje bijkomen van de schrik,
    geniet maar lekker van de warmte, van de mensen ,en de zon op curacao

    marij en mathieu

  • 16 December 2010 - 13:37

    Jonathan :

    Of je gaat weer matrozen bij Miss Ann Boattrips ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

roy

Heey daar vriendje/vriendinnetje, Als je dit aant lezen bent, zit ik waarschijnlijk in de zon met een cocktailtje van de zonsondergang te genieten hopelijk omringd door veel nieuwe vriendjes. Op deze site zal ik verhalen publiceren:P van mijn avonturen. Hoop dat je ze leuk vind. Veel lees plezier. xxxx

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 51518

Voorgaande reizen:

22 November 2015 - 08 Maart 2015

zuidoostazie!!

19 November 2012 - 19 Februari 2013

LA vida de cuba y mitel de americas

28 November 2011 - 04 Februari 2012

diving the philipine, malysia, bali and lombok

05 December 2010 - 01 Maart 2011

Quito en omgeving,, Curacao en NY

06 December 2009 - 07 Maart 2010

Thailand and the golden triangle

10 September 2007 - 10 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: