Beetje ziek maar wel vet! - Reisverslag uit Sabang, Filipijnen van roy penners - WaarBenJij.nu Beetje ziek maar wel vet! - Reisverslag uit Sabang, Filipijnen van roy penners - WaarBenJij.nu

Beetje ziek maar wel vet!

Door: Royke

Blijf op de hoogte en volg roy

04 December 2011 | Filipijnen, Sabang

Begon weer allemaal een paar maanden geleden toen de reiskriebels weer opkwamen, patje was al snel over gehaald toen ik hem begon te vertellen over witte stranden, het robinson crusou gevoel, veel duiken en vulkanen! Wat reisboekjes gekocht, tickets uitgezocht en voila afgelopen dinsdag landen we op manila airport in de Philipijnen. Manila is een grote, beetje vieze stad. De shoppingmalls zijn wel erg groot en netjes en hebben we woensdag ook de hele dag in rond geslenterd. Zo groot zelfs dat we er de hele dag over gedaan hebben om een massage salon te vinden, waar we dan ook maar meteen gebruik van hebben gemaakt! Overal zag je wel bewakers bij de winkels, zelfs bij de bakker om de hoek. Dus hebben het lekker rustig aan gedaan en savonds niet al te veel op straat geweest. Zijn wel naar de ‘green belt’geweest een soort van hotel met wat barretjes met lekkere baco’s en chille muziek. We staan dus in die kroeg patje gaat wat te drinken halen en zie hem met de dj praten, allemaal niet heel ongewoon want hij heeft de neiging soms zelfs om het over te nemen van de dj. Komt ineens het nummer “ ïk wil sex met die kale” ineens 10 dames vliegen op roy! Haha nee maar het was wel een relaxe tent Havana! Al met al manila snel verlaten en doorgaan naar het zuiden naar de mooie eilanden!
Vandaag, donderdag, zijn we manila ontvlucht op weg naar het zuiden en de mooie eilandjes. Eerste tussenstop Puerto Galera, We zitten nu in een klein vissersdorpje, maar dan ook echt klein! 1 hostel, een aantal huizen en wat houten hutjes en een lading kippen. We gaan morgen toch naar een ander deel, sabang, want hier is niet veel meer te beleven dan wat uitrusten en wat dompelen in het zeewater. Nog niet veel spannends dus, maar morgen zijn we uitgerust en gaan we op zoek naar duikscholen want de reden voor de tussenstop op weg naar Boracay(the place 2 be) is dat hier super veel duikspots zijn!

Sabang is inderdaad veel levendiger! Het is ook wel klein en eigenlijk alleen groot geworden door de duikplaatsen en de girlybars zoals ze dat hier noemen ala puket/pataya en alle andere. Aangekomen meteen gaan duiken, nog niet een ingecheckt en we zaten al 20 m onderwater. Het is vet mooi, weer hele andere kleuren onder water van de koralen dan we gewend waren. Verder wat nieuwe vissie gezien eentje met een super grote bek en een klein lichaampje zoals een papegaai en ook een 1,5 meter lange zwart wit gestreepte slang, die voor ons langs adem ging halen en dan 10 min onder water kan blijven. De duikinstructeur zei dat ze ongevaarlijk zijn en niet in de buurt bij je komen maar als je ze wil knuffelen en ze bijten je binnen 5 min er geweest bent! Patje heeft ook nog een mega grote schildpad gespot, ik was weer eens de andere kant op aant kijken. De scheepswrakken waren wel ok, maar niet echt speciaal, wel zijn we door een soort van smalle grot gezwommen echt super vet als het goed is heeft een andere duiker er foto’s van genomen!
Na het duiken ingecheckt en het dorpje wat verkend en op tijd gaan slapen. Alleen een beetje jammer, snacht ben ik ziek geworden. Voelde al dat het niet opgelost zou worden door een paracetemolletje dus meteen naar de receptie gegaan en een dokter laten komen en het bleek inderdaad een infectie van een parasiet te zijn. Dus meteen aan de vloeistof en de medicatie, doordat we er snel bij waren en ik de goede medicatie kreeg ging het savonds beter. Maar heb me wel echt k*t gevoeld! Het personeel hier is echt lief, iedereen kent ons al haha en vraagt hoe het gaat en wil ons helpen. Een van de managers heeft ons precies uitgelegd hoe we naar het volgende stadje moeten komen. Een vele beter manier dan we eerst voor ogen hadden dus das wel super fijn. Ik mag de komende dagen niet duiken dus patje is nu alleen naar een onbewoond eilandje om daar onder water te zoeken naar schatten. Best jalours haha, hopen dat ie wat vind. Tot zover vanaf sabang volgende keer horen jullie wat vanuit boracay.

• 04 December 2011 - 09:42

Sam:

ALs jij al jaloers bent, hoe moeten wij ons dan hier voelen.......
    Wel fijn dat je al weer flink opgeknapt bent, voor je het weet lig jij ook weer onder water te dobberen joh!
    Geniet en plaats anders volgende x ook vast wat foto's :D
    XX

• 04 December 2011 - 11:06

Roy:

alsjeblieft sam, je vriendje verzorgt de fotos ik de verhalen:P

• 04 December 2011 - 18:00

Inge Garenfeld:

Heej Reis avonturiers,

Leuk om jullie verhalen te lezen!
    Jullie weten toch dat Belize ook veel duik spots zijn! en witte stranden met mooie latijns amerikaanse dames :)
    Belize is dichtbij Guatemala, waar ik woon, TIP/HINT!

• 05 December 2011 - 06:58

Ewoud:

Hey mannen!!

Ik moet zeggen het klinkt allemaal weer erg goed, een klein beetje jaloers ben ik dan ook wel.
    Gelukkig heb je de parasiet overleefd!!
    Veel plezier daar en geniet ervan.

Hey inge, wist niet dat je in belize woont! Wat gaaf, in februari ben ik een maand in guatemala en belize, misschiem heb je nog wat tips voor me?? Hoop dat je dit berichtje leest.

• 05 December 2011 - 13:40

Mam:

vet die foto;s ben trots op jullie vind maar die schat dan kunnen julie ons ook late over komme .poennekes we bellen snel

• 05 December 2011 - 16:09

Anne Wilbers:

snel beter worden! Veel plezier! Xxx

• 08 December 2011 - 10:40

Ton:

Hey Mannen,
    Ziet er weer interessant en kleurrijk uit daar onderwater!
    Geniet ervan, veel plezier.
    Ton ;-)))

• 09 December 2011 - 13:57

Valerie:

Ik hou wel van een reisblog, gek dat dat me destijds in Laos was ontgaan! Gave foto's hoor van het duiken. Je zal neem ik aan wel weer helemaal beter zijn dus geniet van het vervolg van de reis. Groetjes uit Amsterdam!

• 09 December 2011 - 19:02

Servé Oet GÄÖL:

Schitterende foto's en ja.....die parasieten ontwijken in de nabije toekomst Roy. Geniet en ben benieuwd naar je volgende verslag.
    Doei, S.

• 10 December 2011 - 14:26

Yvonne:

Hoi Patrick en Roy,
    Wil jullie ff bedanken voor de leuke foto-kaart die ik vandaag op mijn deurmat vond. Wat een prachtige stranden , werkelijk een bounty-eiland. Kan die "move" van jou op het strand wel begrijpen Patrick, dat is pas echt genieten! Ik wens jullie nog een fijne tijd, veel duikplezier en hou ons op de hoogte.

Liefs, Vonnie.