Another day in Paradise!! - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van roy penners - WaarBenJij.nu Another day in Paradise!! - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van roy penners - WaarBenJij.nu

Another day in Paradise!!

Door: Royke

Blijf op de hoogte en volg roy

12 December 2011 | Filipijnen, Manilla

Dus roy is weer bijna zo goed als nieuw, wel ff de antibiotica opmaken dus de komende dagen niet drinken, maar mocht wel duiken na 3 dagen als ik goed geslapen had de dag van te voren dus dan besteden we de “pesos” daar maar aan. Het waait ook goed hier dus kite surfen zit er denk ik ook wel in:D
Vandaag ( dinsdag 6-12 ) hebben we een reisdag gehad, vanmorgenvroeg uit de veren, bleek dat patje zich niet zo super voelde dus heb ik daar wat “stop je darmen” pilletjes ingegooid, hem nog ff laten liggen en plop de Jeepney in ( soort van grote bak wagen met wat bankjes ) naar puerto gelera via de motortrike naar de “van”stop, moesten we daar dik een uur wachten terwijl de rit even lang duurde naar calapan, eerst moesten we achterin zitten maar die meneer kwam erachter dat die stoelen toch echt voor die kleine Filipijntjes gemaakt zijn en niet voor breedgeschouderde (haha) Europeanen met lange benen. Dus hop die kleine Filipijnen die voorin zaten naar achter en Roy en Patje zaten top, echt een route die weinig mensen en al helemaal geen westerse doen, dus wel cool. Je zou denken daar gaan niet zoveel mensen in zo een wagen, ze kregen er toch echt 17 in plus een kindje. Aangekomen in het dorpje, konden we eigenlijk meteen instappen in het andere busje dat ons in 3 uur naar Roxas zou brengen voor de ferry. Dachten wij dat 17 man in een busje veel was, nu kregen ze er 18 in!! Plus nog een hulpje op het dak ( foto volgt ) en geloof maar niet dat de chauffeur daardoor zachter ging rijden! Opnieuw vielen we met onze neus in de boter, de boot van 4 uur was nog niet vertrokken toen wij aankwamen met onze tickets ruim na vieren dus konden meteen door, en haalden we in Caticlan net de kleine bootjes die naar Boracay gingen, paste allemaal precies. Bij de vertrekhal melde een dametje zich bij ons, ze had wel een kamer voor een redelijke prijs voor hier en tot nu toe bevalt die prima. Was eigenlijk perfect want aankomen in het donker is normaal niet de bedoeling en was toch nog wel een stukje naar het centrum maar zo is perfect. Gaan zo ff het strand verkennen en dan morgen barst het vakantiegevoel los want we zijn in “THE VISAYAS” het midden van de Filipijnen met al haar prachtige eilanden. Ondanks we het vanmorgen niet zagen zitten of we er wel zouden komen vandaag!
Ff iets heel anders zegt dat kuiken net toen we binnen kwamen, daar onder de tv is een ideaal vuile was plaatsje, dus ik backpack open plop alles eruit gooien. Gaat ie nu als een vrouw lopen zeuren dat de Penner altijd er een teringzooi van maakt de eerste 10 min dat we hier zijn. Geef mij Elsa dan maar al travel buddy zij deed er 3 minuten over om een nette opgeruimde, gepoetste kamer te laten uitzien alsof we er al 4 dagen waren

Zondag 10 dec 2011, BORACAY, the gem of the archipelago zoals ze tegen ons zeiden. Het is inderdaad een vakantieboekfoto eiland! Parel Witte stranden, lichtblauwe zee ( ja linda Filipijnen zeeblauw:D), felrode zonsondergang en omringd door wat bergen van het vaste land. Laten die bergen nou net de meeste dagen hun wolken naar ons idyllische eilandje blazen. Het was daardoor wel mogelijk om langs het 3,5 km lange strand te wandelen en naar de oostkust van het kleine eilandje te wandelen. Vandaag was de zon op volle toeren en konden we eigenlijk alleen maar liggen, zee in af koelen en dat proces is de hele middag herhaald. Hebben wel een kleurtje gekregen, rood is toch ook een kleur he haha, nu nog wat aftersun fixen! Patje is nu wat aan het rondhuppelen, maarja roy is lekker lui blijven liggen met een boekje, genieten van de zonsondergang. Ondanks de regen hebben ons goed vermaakt wat Italiaanse en Spaanse vrienden gemaakt ( vannacht kijken of we Barcelona tegen Real kunnen kijken, beetje jammer lokale tijd hier is dat 05.00 maar ja je moet er wat voor over hebben. Ook werd het robbenmoment en de iniestagoal weer naar voren gehaald, achja komende zomer nieuwe ronde nieuwe kansen.
We zijn ook gaan duiken hier, patje kreeg zijn oren niet geklaard dus is maar even mee geweest. Hij heeft weer geluk, was de slechtste duik die ik ooit gemaakt had! Kale vlakke zandbodem, compleet verwoest door stormen en de mens. Bijzonderste waren de vele leidingen die naar het vaste land gingen voor elektrisch en water, so never go diving at boracay only party and sun bathing!
Morgen gaan we weer meer naar het zuiden van dit eiland ( Panay ) naar het plaatsje Iloilo of Bacolod, eigenlijk meer een tussenstop om naar Malapascu te gaan. Dat eilandje ligt te ver weg om in 1 keer te doen dus we combineren het met een dagje stappen en sightseeing ofzo.
Foto’s volgen iets later vandaag aangezien dat patrick zijn taak is, hij lijkt wel een Koreaan, want daar gooien ze je hier plat mee. Er zijn wel wat westerlingen maar 60% is Koreaan, Hij valt bijna niet op zo vaak heeft ie dat ding in zijn handen haha op zich wel goed want ik heb welgeteld nul foto’s gemaakt met mijn camera en heb straks een welgevuld prachtig fotoboek! :D
Thanx voor alle leuke reacties

kusjes Roy en Pat

• 12 December 2011 - 19:24

Dave Beckers:

Penner Penner Penner..
    waar hang jij nu weer uit?
    Enjoy kerel!
    gr uit het koude limburg

• 13 December 2011 - 12:04

Jonnie:

Hoi R en P

jullie hebben het weer mooi voor elkaar zo te zien ,maar nu wel alle twee gezond blijven he

groetjes en jel veul spasss

• 13 December 2011 - 18:48

Servé Oet GÄÖL:

....en dan te weten dat het in G. stomt en regent!!

• 13 December 2011 - 18:52

Servé Oet GÄÖL:

Verrek..... een R vergeten!!

• 13 December 2011 - 18:52

Servé Oet GÄÖL:

Verrek..... een R vergeten!!

• 16 December 2011 - 13:08

Mike:

wat kijk je zwoel Patje!!